Nyinstalleret NE2 - problemer!
Fra : Erik Vestergaard

Dato : 17-04-01 15:29

Hej alle

Et lidt åbent spørgsmål:

Jeg har netop fået installeret NE2 med Speedstream 2601 router, men kan ikke
connecte til internet. "Siden findes ikke", og ping melder timeout. Heller
ingen mail.

- Teknikeren var tilfreds med målingerne.
- Modem'et downloader tilsyneladende sin opsætning korrekt.
- Alle lamper lyser korrekt i både modem,Router
- Jeg prøvet både direkte forbindelse mellem PC og router med corsskabel, og
via HUB med alm. RJ45, med samme reultater,.
- Jeg kan godt få kontakt med Routeren via 192.168.1.1
- Jeg har prøvet alle de hints der står i quickstart guiden.

Nogen der har yderligere forslag?

Mvh Erik

Fra : Verner

Dato : 17-04-01 15:42

On Tue, 17 Apr 2001 16:28:52 +0200, "Erik Vestergaard"
<erve@post2.tele.dk> wrote:

>Jeg har netop fået installeret NE2 med Speedstream 2601 router, men kan ikke
>connecte til internet. "Siden findes ikke", og ping melder timeout. Heller
>ingen mail.

Ring til TeleDK's hotline - de havde sat min nye forbindelse op til en
forkert protokol - "troede" at jeg havde fået installeret "den gamle"
løsning med ATM kort !!!!

Jeg havde samme oplevelse som du beskriver.

Verner

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 17-04-01 16:47

Halløjsa!

Er det en opsætning centralt hos TDC, eller noget jeg selv kan pille i?
Fik du også PPPoE fejl i wan-status?

Mvh Erik

Fra : Verner

Dato : 18-04-01 16:51

On Tue, 17 Apr 2001 17:46:37 +0200, "Erik Vestergaard"
<erve@post2.tele.dk> wrote:

>Halløjsa!
>
>Er det en opsætning centralt hos TDC, eller noget jeg selv kan pille i?

Det var TeleDK der havde sat mig forkert op i deres interne system.

Jeg kom først op at køre dagene efter, da en kyndig supporter ringede
tilbage til mig.

De første 2 jeg talte med kunne ikke hjælpe en brøk !

Verner

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-04-01 16:18

"Erik Vestergaard" <erve@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har yderligere forslag?

Har du husket at du skal indstille dine TCP/IP indstillinger til at benytte
routeren som gateway ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 17-04-01 16:47

Er du sikker på man skal det? Vi har prøvet og det fremgår ikke af
installationsguiden?
Mvh ERik

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-04-01 19:19

Erik,

Først - du bør poste dine svar UNDER det du quoter.

"Erik Vestergaard" <erve@post2.tele.dk> wrote in <9bhokb$lt6$2
@news.inet.tele.dk>:

[Default gateway]
>Er du sikker på man skal det? Vi har prøvet og det fremgår ikke af
>installationsguiden?

Det er helt sikkert - maskinen skal have en default gateway - ellers kører
det ingen steder. Enten via DHCP (hent automatisk adresse i Windows) hvis
routeren supporterer dette - eller ved at du taster den ind.

** Lars

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 17-04-01 20:15

> [...]
> det ingen steder. Enten via DHCP (hent automatisk adresse i Windows) hvis
> routeren supporterer dette - eller ved at du taster den ind.

Ok. Jeg kører med dynamisk tildeling via DHCP. Jeg forstår dit svar sådan,
at denne funktion så også sætter default gateway. Det passer med at ipconfig
returnerer følgende, ikke?

1 Ethernet netværkskort :

IP-adresse. . . . . . . . . : 192.168.1.6
Undernetmaske . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway . . . . . . : 192.168.1.1

Så alt ser fint ud, men det funker ikke, øw

Mvh Erik

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-04-01 20:47

"Erik Vestergaard" <erve@post2.tele.dk> wrote in message

hvis

> Ok. Jeg kører med dynamisk tildeling via DHCP. Jeg forstår dit svar sådan,
> at denne funktion så også sætter default gateway. Det passer med at
ipconfig
> returnerer følgende, ikke?
>
> 1 Ethernet netværkskort :
>
> IP-adresse. . . . . . . . . : 192.168.1.6
> Undernetmaske . . . . . . . : 255.255.255.0
> Standardgateway . . . . . . : 192.168.1.1
>
> Så alt ser fint ud, men det funker ikke, øw
>
> Mvh Erik

Jo det ser korrekt ud, kan du pinge en ip adr? kan jo være dns servere
problem evt?

Hygge

Flemming

Fra : Dan Nørgaard Anderse~

Dato : 17-04-01 20:54

Prøv for sjov at smide DNS-adresserne ind i egenskaberne for dit
netværkskort.

Kasper

Fra : Tommy

Dato : 18-04-01 12:56

Hej Gruppe

Jeg har lige fået NE2 for ca 2-3 timer siden har det samme problem som Erik.
Jeg har snakket med
hotline og de prøvede alt muligt og kunne godt få fat på min router der fra
hvor de sad, men så snart
jeg prøvede at "kommer ud" gik det galt...og jeg har prøvet at skrive
DNS-adresserne ind, det hjælper
ikke... jeg vil meget gerne høre hvis der er nogen der ved noget

Tak
-Tommy

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-04-01 12:58

On Wed, 18 Apr 2001 13:55:39 +0200, Tommy wrote:
> [...]
>DNS-adresserne ind, det hjælper
>ikke... jeg vil meget gerne høre hvis der er nogen der ved noget

Hvad sagde support da du ringede til dem ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Tommy

Dato : 18-04-01 13:04

ikke så meget andet end at de syntes at det var mærkeligt at jeg ikke fik
tildelt en IP-adresse for alt så ud til at være ok
og de kunne godt connecte til min router...

-Tommy

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 18-04-01 19:37

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 18-04-01 19:39

Hovsa til forrige tomme

Hej Alle

Tak for snakken. Nu kører det . OG HURTIGT!!!!!!!!!!!!!
En kort snak med en TDC-tekniker løste problemet. Jeg ved ikke hvad han
gjorde, men det virkede.

Mvh ERik