Brugshunde
Fra : Platoon

Dato : 30-11-03 13:44

Jeg har spekuleret lidt over hvor mange der egentlig er i denne gruppe der
træner Brugshunde ( IPO, BHP,SPH) da jeg syntes det er sjældent at man ser
nogle tråde der omhandler dette.
Jeg træner selv BHP dette bliver dog ændret så dette program er enslydende
med IPO.

Jeg syntes det kunne være fedt at udveksle erfaringer, man kan jo altid lære
lidt fra hinanden.

Hilsen Kim

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 30-11-03 17:12

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skrev i en meddelelse
> [...]
> med IPO.
>
> Jeg syntes det kunne være fedt at udveksle erfaringer, man kan jo altid

Jeg træner SPH 1.
og er tilknyttet schæferhundeklubben kreds 54 Brønderslev

--
Venlig hilsen.
Søren Jensen.

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 30-11-03 17:48

Jeg træner til kåring i PH klubben
Ph frederiksborg i Birkerød.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Platoon

Dato : 30-11-03 19:17

"Carina Enevoldsen" <hybrid@aussies.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg træner til kåring i PH klubben
> Ph frederiksborg i Birkerød.
> /Carina
> www.aussies.dk
>
> Hej Carina Jeg træner sammen med en PH mand han er formand for klubben i
Varde Så jeg ved da lidt om jeres måde at træne på.

Hvad slags hund har du?

MVH Kim (Schæferhund)

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 30-11-03 20:41

> Hvad slags hund har du?

Hej Kim
Jeg har Australian Shepherds eller Aussier i daglig tale, jeg træner bl.a.
spor sammen men Søren og Holly som også har skrevet lidt længere nede, så vi
kan blive klar til kåringen.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Winther

Dato : 02-12-03 00:13

Øh, PH klubben i Varde, mener du træningspladsen Sdr. Plantage?

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-12-03 18:13

Hej alle....

Kunne man forestille sig, at man i emnelinien skrev for eksempel :
(BRUGSHUND) Hvad går galt på mit spor ?

Så ved alle brugshundefolk herinde, at der er tale om et
brugshundespørgsmål, som kunne være relevant at kigge på og besvare (og
holde andre ikke interesserede væk).

Evt. kunne man skrive sådan, indtil en eller anden har tid / overskud
til, at få en ny NG om brugshunde op at stå ?

Bare en idé . . .

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Platoon

Dato : 30-11-03 19:15

> "Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skrev i en meddelelse

> lære
>

> Jeg træner SPH 1.
> og er tilknyttet schæferhundeklubben kreds 54 Brønderslev
>

> --
> Venlig hilsen.
> Søren Jensen.
> www.hundespor.1go.dk
>
> Hej Søren jeg er tilknyttet 44, men jeg træner dog ikke der men på en
privat plads, sammen med en lille flok kammerater.
Jeg har været i brønderslev et par gange for at se DM udtagelse, og hver
gang har jeg været positivt overrasket over jeres sporarealer, de er altid
meget ens og optimale for en konkurrence.
Håber vi får sludret lidt mere sammen da jeg har en hvalp jeg er ved at lære
op så jeg har helt sikkert nogle ?? om spor.

MVH Kim

Fra : BH

Dato : 30-11-03 19:29

Hejsa
Jeg har 2 schæferhunde. Jeg træner i kreds 34, Horsens. www.kreds34.dk

Mange hilser

Birgitte

Fra : Carina Graversen

Dato : 01-12-03 04:38

Hej.

Helt enig i at antallet af tråde ang. brugsarbejde er for få .

Jeg har en malinois, som jeg har trænet lidt IPO med, men dog aldrig været
til prøve med den.
- Til gengæld træner jeg DcH-programmet (Elite-klassen), redningshund (har
været med til VM i IPO-R terrænrundering) samt nordisk rundering....

Hvis jeg kan finde en SPH1 prøve nogenlunde i nærheden af hvor jeg bor
engang næste år, regner jeg dog også med at skulle prøve dette - ellers
bliver det nok til et par SL-prøver håber jeg på

Hilsen
Carina

- - -
Danske redningshunde - I Aalborg...
http://www.redningshund.dk/aalborg

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 30-11-03 19:49

Hej Kim

Jeg træner PH med min schæfertæve Holly på 2½ år.
Vi har trænet i Schæferhundeklubben, Kreds 2 Amager, fra Holly var 10
uger indtil november sidste år.
Vi startede i juli i år i Politihundeforeningen i Roskilde, hvor vi
træner til kåring (den første prøve i PH).

Mvh
Søren
http://www.lemanszone.dk/slh/holly/

Fra : Claus

Dato : 30-11-03 19:45

> [...]
> nogle tråde der omhandler dette.
> Jeg træner selv BHP dette bliver dog ændret så dette program er enslydende

Hej.

Jeg træner IPO med Malinois.

Claus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-12-03 08:47

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> wrote in message
> Jeg har spekuleret lidt over hvor mange der egentlig er i denne gruppe der
> træner Brugshunde ( IPO, BHP,SPH) da jeg syntes det er sjældent at man ser
> nogle tråde der omhandler dette.

Jagthund er vel også brugshund, så jeg træner også brugshund.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Platoon

Dato : 01-12-03 16:14

> [...]
> http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30
>
> Ja du har ret, men det var nu i retning af IPO, BHP osv Jeg mente, og der
er da osse en ng om jagt hvis jeg ikke tager helt fejl.

MVH Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-12-03 13:54

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> der
> ser

> er da osse en ng om jagt hvis jeg ikke tager helt fejl.

Jow jow, men den måde som mange jægere træner hund på tiltaler mig ikke. Der
er alt for mange som er for voldsomme ved deres hund. Dette gælder IKKE dem
jeg har set i DRK (Dansk Retriever Klub) og DKK. Det gælder mest de lokale
jagtforeninger.

Fra : Eifelvuf

Dato : 01-12-03 16:58

"Platoon" skrev d. 30-11-03 13:44 dette indlæg :
> [...]
enslydende
> med IPO.
>
> Jeg syntes det kunne være fedt at udveksle erfaringer, man kan jo

Hej Kim.

Forsøget HAR været prøvet før - ikke med ubetinget succes - se mere hér
:

http://www.kandu.dk/dk/news/334870/groupid/20701

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 01-12-03 17:07

> [...]
enslydende
> med IPO.
>
> Jeg syntes det kunne være fedt at udveksle erfaringer, man kan jo

Kim !

Glemte lige een ting ; problemet er, at hvis du i denne NG bliver
irriteret over den uvidenhed samt ikke mindst ignorante holdning en del
har - og du så tillader dig at gøre opmærksom på dette - ja så udpeges
du selv til at være h.h.v. idiot, ignorant, blærerøv, pokalnørd, o.s.v.,
o.s.v.

Og hvis du - som en anden nævner i
http://www.kandu.dk/dk/news/334870/groupid/20701 spørgsmålet - ikke
længere gider slikke r** men siger tingene ligeud - som vi har for vane
i PH klubberne, ja så bliver mange dødfornærmede og flipper
fuldstændigt, begynder at bide negle, får rystelser og andre ting.

Ikke mange kan tåle, at man som træner - eller som een der påstår at
vide meget om hunde / PH kalder en spade for en spade. Faktisk de
færreste. Desværre.

Men det HAVDE været fedt med en NG hvor man ikke behøves forklare,
HVORFOR man synes og mener, at træning med personligt fremmøde i en
hvilken som helst hundeklub, er LANGT at foretrække, fremfor at forklare
i denne NG, hvordan man eksempelvis indlærer rondering (kun eksempel).
Der er SÅ mange aspekter man ikke kan få med når det skal forklares på
skrift - de fleste ting skal opleves "live" - men det vinder ikke
rigtigt gehør for mange her i denne NG.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Platoon

Dato : 01-12-03 17:37

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er SÅ mange aspekter man ikke kan få med når det skal forklares på
> skrift - de fleste ting skal opleves "live" - men det vinder ikke

Ja jeg har godt nok lagt mærke til det, men jeg har valgt at ville ignorere
disse personer og kun koncentrere mig om dem der er reelt indhold i.
Der har før været forsøg på at skabe opbakning til en ng for
brugshundetræning, men det er vist løbet ud i sandet igen, derfor skrev jeg
dette indlæg. Jeg kan se på svarene at der er en hel del som er
interresserede i dette emne, og mit håb er at de vil gøre som jeg, så tror
jeg at vi kan få en del gode meningsudvekslinger om det at træne en
brugshund ( og ja måske osse vinde en pokal, for jeg er da pokalrytter )
og hvis vi er stædige nok så tror jeg at selv de mest ihærdige
antihundetrænere vil gi op, og acceptere at der er nogle der gerne vil mere
med deres hund end bare klappe.

Jeg håber du vil deltage.

MVH Kim

Fra : AG\(Amager\)

Dato : 01-12-03 23:53

Eifelvuf wrote:

> [...]
> forklares på skrift - de fleste ting skal opleves "live" - men det
> vinder ikke rigtigt gehør for mange her i denne NG.

Hvis du synes at det er så ufedt at læse/skrive i denne gruppe, hvorfor gør
du det så ??.. For netop at brokke dig højlydt ??

//Allan..

--
Fjern FUCKSPAM ved privat svar.

Fra : Lou

Dato : 03-12-03 13:34

"AG\(Amager\)" <scorp@fuckspammad.dk> wrote in message news:<bqggoa$f1k$1@news.cybercity.dk>...
> Eifelvuf wrote:
>

> Hvis du synes at det er så ufedt at læse/skrive i denne gruppe, hvorfor gør
> du det så ??.. For netop at brokke dig højlydt ??
>

> //Allan..

Hej...

Ja det er jo den holdning der er træls...
Der er jo rigtigt hvad eifel siger!!! og du brkræfter det bare.

mvh
Lou

Fra : Bufas

Dato : 02-12-03 06:04

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skrøv :

> [...]
> enslydende med IPO.
>
> Jeg syntes det kunne være fedt at udveksle erfaringer, man kan jo

Hey !

Jeg træner PH, samt går til træning på at IPO-hold

Jeg har en Appenzeller Sennenhund, Razco, på 3 år, som jeg regner med
skal til en PH kåring til foråret.

Jeg har også en labrador, Bufas, på snart 12, som også har været trænet i
PH, men er dog blevet pensioneret, men bliver "støvet af" ind i mellem.

Hvi du vil læse mere om mine to hunde kan du kikke på vores hjemmesider.

Mange hilsner

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65
Husk hundechat hver søndag fra kl 20 på www.hundechat.dk

Fra : Lou

Dato : 02-12-03 11:29

Hej...

Jeg træner schæferhund i BHP-programmerne...

mvh
Lou

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-12-03 18:16

> [...]
enslydende
> med IPO.
>
> Jeg syntes det kunne være fedt at udveksle erfaringer, man kan jo

PS: Kim ! - pas på ikke at bruge for mange forkortelser - så får du
nemlig lille P. efter dig.

Efter lille P.´s mening er man nemlig en smartsass hvis man bruger
forkortelser (og træner sin hund i en klub) (fnis)

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Platoon

Dato : 04-12-03 16:37

> [...]
>
> Hilsen Kim
>
> Hej Igen Jeg har oprettet en gruppe for beugshunde på yahoo, den godt nok
ikke åben for alle (skal godkendes af mig ) da jeg kun er interreseret i
seriøse hundefolk.
Hvis der er nogen der har lyst til at kigge nærmere så hedder den Brugshund
og ligger under hunde.

Venlig hilsen Kim

Fra : Bufas

Dato : 05-12-03 00:34

"Platoon" <arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> skrøv i

> Brugshund

Hey

Hva er der i vejen med "vuf-lisen" samme sted ???

"På denne liste kan vi diskutere alt, der vedrører træning af vores hunde.
"

/Bufas