Mange Tak skal du have.
Mvh
BJ
"sten bo" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fcf0a7c$0$17594$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> 8722 wrote:
> > Hej
> >
> > Købte ikke vogne....har nu få lidt kik på Comp-Camp
> > isted.......fordele eller udlemper ved den vogn.
> >
> > PÅ FORHÅND TAK
>
> Ellers mange dejlige camp-lets - Kommer helt an på jeres behov.
>
> Fordele og ulemper ved de forskellige teltvogne har været debatteret
> flere gange.
>
> linket
>
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.camping
> gir dig googles web-kopi af nyhedsgr. hvor du kan se, og ikke mindst
> søge i alle de gamle indlæg, idet google gemmer alle indlæg. Prik i
> søg i nyhedsgr dk.f.c og skriv f.eks camplet eller combicamp -
> forkortelser eller med bindestreg osv. (kært barn).
>
> Fordelen med-camp let er, at den, mere eller mindre - selvfølgelig med
> løbende forbedringer, har set sådan ud i masser at år. Telte, stænger
> og reservedele passer ofte også på de ældre vogne. Og et trækplaster
> for nogle, at C-L telte i mange år er syet af Isabella. Man skal
> også være opmærksom på, at den store model Royal er højere i
> vognkassen og også har større højde i forteltet, idet tag/front, med
> indgangsdøren er hævet med en midterstang. Der var på ældre C-L 2
> størrelser fortelt og dermed forskel i stangsæt til dem. Og jeg så i
> et nyhedsbrev at C-L i lighed med C-C hævede højden på teltet for at
> tilgodese de højere Danskere. Royal havde en overgang 12 V køleboks i
> køkkenet, men man har så satset på at folk alligevel anskaffer en
> større køleboks og hellere vil ha den frigjorte plads til andre
> formål. Sovekabinerne vender på alle Camp-Let ud mod forteltet.
> Camp-let er mindre, lettere i vognkassen end de nyere C-C - men kan
> for nogle være tungere at åbne, idet man uden hjælpemidler vipper
> låget rundt til seng. Mange er glade for at vogn kassen er af
> glasfiber og som sådan næsten uforgængelig. Uheld med fugt i teltet
> under opbevaring er som regel årsag til skrotning. Sengestørrelse og
> madrasser må komme an på en personlig behovs vurdering - madrasserne i
> vores gamle C-L 84 var meget tynde/bløde og blev skiftet til en bedre
> kvalitet. Samtidig anskaffede vi deres issoleringskit. Dels forr at
> gi
> lidt mere at ligge på, men også mindske kondens under madrasserne. Jeg
> har set anført at der er plads til 3 små børn på tværs i den ene seng,
> og at forældrene så sover i sengen med hjulkasserne.
>
> Combi-Camp er først og fremmest kendetegnet ved at låget udnyttes til
> et lille hævet gulvareal foran sengene. Bagagebærer er hængslet og
> udnyttes til kontravægt ved åbning, sådan at låget "næsten" kan stå
> åbent i mellemstilling uden understøtning.
> Den oprindelige CC åbnede over bagenden, Easy typen - og senere kom
> den bredere Family type, der åbnes over siden og derfor har behov for
> sofastykker a.la C-L for at gi længde nok på sengene. Begge har et
> transportabelt køkken der under kørsel sidder på trækstangen. Teltet
> på Easy og Camp-Let åbnes ca. som en barnevognskalesje og på Family og
> den nyere Panda- Venezia efter parasol systemet. C-C s vogne er udført
> i overfladebehandlede stålplader og gulv og top i vandfast plade.
> Mange er glade for det store magasin, der under sengen er placeret
> imellem hjulene.
> Med C-C har man med forteltet sat - en ekstra lille kabine foran
> sengene. Godt hvis der er gæster i forteltet. C-C har udviklet lamel
> sengebunde til de nyere typer, men har også fundet løsninger til ældre
> vogne, sådan at evt. kondensproblemer i sengene kan afhjælpes.
>
> C-C har op til midt i 90'erne været i gennem flere ejerskabet og i en
> tidligere ejerperiode popnittede man teltet på vognkassen, af
> betydning hvis man skal reparere teltet.Af og påmontering 2-3 timer.
> Jeg har også hørt om telte fra den periode der krøb ( måske under rens
> ?) og måtte ha syet en kile i et par hjørner. Med det klaret, på tur
> igen.
> C-C s telte trækkes nu igen i en profilskinne og er næsten lige så
> lette at af og påmontere som på C-L - Nyere CC er dog blevet temmelig
> store, hvorfor det også til den er blevet bedst at være 2 til jobbet.
> Nogle Easy ejere syns at deres model var ubetinget hurtigst og
> lettest at håndtere og mener at CC er blevet for stor. Den nye kan
> registres op til tot på 750 kg og kan så laste ca. 300 kg ekstraudstyr
> og bagage/proviant
Man skal, hvis man finder en nyere vogn uden
> påløbsbremse være sikker på at bilen kan køre med f.eks 500 kg
> ubremset. Nyere CC fås med en frygtelig masse ekstraudstyr og er så
> også en peberet affære.
>
> Vi skiftede fra C-L til C-C da den større vogn 98 Panda kom med
> køkkenet med køleboks fast monteret på bagsmækken - Syns at det var
> underligt at CC folk flyttede rundt på køkkenet, men der er da også
> fordele ved det, idet nogle friluftsfolk helst kokkerere f.eks i det
> fri, på stangen - vil ikke ha mados ind i teltet, eller er glade for i
> katastrofevejr at ku ta det med helt ind i den lille kabine med
> gulvet.(?) En Easy uden fortelt er en mindre, meget lidt
> pladskrævende og meget hurtig rejsevogn, men alle CC kan i
> grundmodulet slås op på hårdt underlag, uden pløkker. Camp-Lets
> fortelt er integreret i vognen og skal som bekendt sættes når man
> åbner. Om man foretrække det ene for det andet, en vanesag og meget
> afhængig af hvor man camperer. Selv Sverige, men også helt op i Norge
> langs E 6 var i sommer plaget af landevejsrøvere og mange foretrækker,
> trods allemandsretten, efterhånden at køre ind på campingpladser for
> at overnatte.på de lange stræk.
>
> Håber jeg har været nogenlunde neutral, men ellers skal der nok komme
> et par meget velkomne kommentarer
>
> Sikkert glemt et par finesser.
> --
> mvh sten bo
>
>
>
>
>
>
>
>