MS Windows
briani 27239
En lille kun lidt generende fejl?
Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-03 10:42

Hejsa.

Min maskine har det med en gang imellem med at curseren flagrer lidt
sidelæns selvom musen er i ro.
Og,
Selv slukket (stand by og dial up adsl logget af) laver den en gang imellem
(1/2 time) en lyd i højtalerne som tata,da-tata,da-tata.da. Jeg kan
naturligvis slukke højtalerne, men.......

Noget bud på en forklaring ?
W XP home ed

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-11-03 11:52

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote:

>Min maskine har det med en gang imellem med at curseren flagrer lidt
>sidelæns selvom musen er i ro.

Hvis det altid er samme retning vil jeg mene din mus er syg...

>Selv slukket (stand by og dial up adsl logget af) laver den en gang imellem
>(1/2 time) en lyd i højtalerne som tata,da-tata,da-tata.da. Jeg kan
>naturligvis slukke højtalerne, men.......

Mon ikke det sidste er din mobilos der går ind på højtalerne ?!?!

<mlr>

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-03 15:24

> Hvis det altid er samme retning vil jeg mene din mus er syg...

Det er til begge sider

> Mon ikke det sidste er din mobilos der går ind på højtalerne ?!?!

Jeg slukker ikke mobilos, men kun 4 personer har # og den (PCen) gør det
selvom jeg ikke sender/modtager på mobilen. Men kunne det være min trådløse
fastnet ? Den laver ofte små skattelyde i tlf. når PC er tændt.
Anyway - det er et lille "problem", der blot undrer mig. Jeg er i stigende
omfang begyndt at slukke på udtaget i væggen for at spare lidt strøm.
--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Ole C

Dato : 30-11-03 15:30

Ole Larsen skrev blandt andet:

> ......og den (PCen) gør det selvom jeg ikke sender/modtager på mobilen.

Så snart mobiltelefonen er tændt, kommunikerer den jævnligt med nettet - og
kan give præcis den beskrevne fejl.

--
vh
Ole C

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-03 15:42

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så snart mobiltelefonen er tændt, kommunikerer den jævnligt med nettet -
og
> kan give præcis den beskrevne fejl.

Fint, kan jeg gøre andet end at slukke en af dem ?
Mvh
Ole

Fra : Ole C

Dato : 30-11-03 21:14

> Fint, kan jeg gøre andet end at slukke en af dem ?

Flyt mobiltelefonen længere væk fra computeren - eller fra udstyr der har
forbindelse med computeren.
--
vh
Ole C

Fra : Thomas Madsen

Dato : 30-11-03 13:44

Ole Larsen skrev:

> Min maskine har det med en gang imellem med at curseren flagrer lidt
> sidelæns selvom musen er i ro.

Hvis det er en optisk mus så prøv med et andet underlag.

Madsen.

Fra : Snuden

Dato : 30-11-03 15:16

On Sun, 30 Nov 2003 13:43:50 +0100, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis det er en optisk mus så prøv med et andet underlag.

Eller rengør det eksisterende. Optiske mus kan ikke li' at køre rundt
i aske fra cigaretter :P
--
Snuden

Fra : Thomas Madsen

Dato : 30-11-03 15:44

Snuden skrev:

> Optiske mus kan ikke li' at køre rundt i aske fra cigaretter :P

Nej og den der med at de kan køre på alt lige fra cowboybukser
til tømmerplanker, er vist det man kalder for en sandhed med
modifikationer.
Der skal ikke ret meget til at forvirre sensoren (eller sensorene).
De meget fine huller i melaminen på mit hvide skrivebord er nok
til at forvirre min mus, så markøren står og sitrer, selvom musen
står stille.

Madsen.

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-03 17:13

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Den er mekanisk, ikke optisk. Men det er et lille problem. Så snart jeg har
bevæget den, kører den fint indtil næste gang.
Mvh
Ole