Platforms-uafhængige threads?
Fra : Klaus Petersen

Dato : 30-11-03 19:49

Hej NG.

Kan nogen svare mig på hvorvidt det er muligt at kode threads på sådan en
måde, at det virker både til en linux og en windows compiler?

Jeg kunne også meget gerne tænke mig at se nogle eksempler.

mvh.
Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-11-03 20:12

Den Sun, 30 Nov 2003 19:49:11 +0100 skrev Klaus Petersen:
> [...]
>måde, at det virker både til en linux og en windows compiler?
>
>Jeg kunne også meget gerne tænke mig at se nogle eksempler.

Hvis man bruger et thread-library der findes på begge systemer, bør
det virke.

SDL har fx et indbygget, og det virker mig bekendt fint.

Mvh
Kent

Fra : Socketd

Dato : 30-11-03 20:39

On Sun, 30 Nov 2003 19:49:11 +0100
"Klaus Petersen" <spectual2@get2net.dk> wrote:

> Kan nogen svare mig på hvorvidt det er muligt at kode threads på sådan
> en måde, at det virker både til en linux og en windows compiler?
>
> Jeg kunne også meget gerne tænke mig at se nogle eksempler.

Prøv se på www.boost.org eller www.wxwindows.org

mvh
socketd

Fra : Mogens Hansen

Dato : 30-11-03 22:08

"Klaus Petersen" <spectual2@get2net.dk> wrote :

> Kan nogen svare mig på hvorvidt det er muligt at kode threads på sådan en
> måde, at det virker både til en linux og en windows compiler?

ja.

> Jeg kunne også meget gerne tænke mig at se nogle eksempler.

Kig på ACE (http://siesta.cs.wustl.edu/~schmidt/), der er masser af
source-kode, eksempler og dokumenter.

Venlig hilsen

Mogens Hansen