do loop med samme rs flere gange?
Fra : G.O

Dato : 30-11-03 16:52

Hvordan laver jeg et "do - loop" med samme rs flere gange på samme side?
Jeg vil gerne have:

<% Do While Not RSb.EOF %>
<% If rsb("mbat") = mbat Then %>
lister records
<% End If %>
<% RSb.MoveNext
Loop %>

Til at optræde mange gange på samme side, men det er kun den første det
køres
- hvordan gør man det ?

Mvh

KA

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 30-11-03 19:15

"G.O" <go31x@yahoo.com> wrote in message
> Hvordan laver jeg et "do - loop" med samme rs flere gange på samme side?
> Jeg vil gerne have:
>
> <% Do While Not RSb.EOF %>
> <% If rsb("mbat") = mbat Then %>
> lister records
> <% End If %>
> <% RSb.MoveNext
> Loop %>
>
> Til at optræde mange gange på samme side, men det er kun den første det
> køres
> - hvordan gør man det ?

Du er kommet til RSb.EOF

RSb.movefirst flytter curseren til begyndelsen, og du kan loope igen.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-11-03 22:22

Christian M. Nielsen skrev:

> Du er kommet til RSb.EOF
>
> RSb.movefirst flytter curseren til begyndelsen, og du kan
> loope igen.

Men hvis man skal bruge data fra et recordset flere gange, kan det
normalt betale sig at flytte det til et objekt der ikke kræver
dataforbindelse. Man kan så vidt jeg ved benytte metoden getrows
til dette.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : G.O

Dato : 01-12-03 19:17

> RSb.movefirst flytter curseren til begyndelsen, og du kan loope igen.

Takker mange gange

Mvh

KA