Problem med udtræk baseret ppå en variabel
Fra : Ole Nilsson

Dato : 30-11-03 15:05

Hej
Har følgende kode:
<%
dim varkode1
..
if strbeton <> strVar AND strbeton <> "" Then varkode1 = 1
..
..
..
strSQL = "SELECT * FROM entrepa WHERE kode = varkode1"'"
%>

Fejl: Syntax error (missing operator) in query expression 'kode
='.

Dette virker ikke. Kolonnen "kode" er defineret som tekst i
Access. "varkode1" er godt nok et tal men det er vel ikke der
problemet ligger ?

Svaret er sikkert ret enkelt, jeg kan blot ikke finde det......

Nilsson

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-11-03 15:15

Ole Nilsson skrev:

>strSQL = "SELECT * FROM entrepa WHERE kode = varkode1"'"%>

Der står " ' og " tæt sammen. Er det med vilje (og rigtigt)?

--
Bertel

Fra : Ole Nilsson

Dato : 30-11-03 15:17

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Der står " ' og " tæt sammen. Er det med vilje (og rigtigt)?

Nææh...
faktisk ser det også sålunde ud:

"&varkode1
Skrev forkert før..

Fra : Jørgen Müller

Dato : 30-11-03 15:21

Ole Nilsson skrev:
>strSQL = "SELECT * FROM entrepa WHERE kode = varkode1"'"

i din strSQL bliver kode sammenlignet med navnet varkode1, og det er vel
ikke meningen?

Prøv i stedet med
srSQL = "SELECT * FROM entrepa WHERE kode = '" & varkode1 & "'"

Det er en god ide altid at udskrive sin SQL sætning, i særdeleshed når man
har problemer.
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Morten Kristensen

Dato : 30-11-03 15:20

Prøv
strSQL = "SELECT * FROM entrepa WHERE kode = " & varkode1
eller
strSQL = "SELECT * FROM entrepa WHERE kode = '" & varkode1 & "'"
Det skulle virke

Smulder alias morten@mskdata.dk
www.mskdata.dk

Ole Nilsson wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej
> Har følgende kode:
> <%
&gt; dim varkode1
&gt; ..
&gt; ..
&gt; if strbeton <> strVar AND strbeton <> "" Then varkode1 = 1
&gt; ..
&gt; ..
&gt; ..
&gt; strSQL = "SELECT * FROM entrepa WHERE kode = varkode1"'"
&gt; %>

Fra : Ole Nilsson

Dato : 30-11-03 15:43

Morten Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Prøv
> strSQL = "SELECT * FROM entrepa WHERE kode = " & varkode1
> eller
> strSQL = "SELECT * FROM entrepa WHERE kode = '" & varkode1 & "'"

Many thanks....

Dette løste problemet: '" & varkode1 & "'"

Troede jeg havde prøvet det, men ....åbenbart ikke...