Centrino vs. multithreading ??
Fra : Simon [2700]

Dato : 30-11-03 16:20

hej,

jeg har lige fået mig en bærbar med en centrino cpu i, og hvis man læser den
her artikel
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1541
skulle den have multithreading, som vel er noget lig intels egen
hyperthreading ?

nå men når jeg trykker ctrl+alt+del og kan se processor, kan jeg på min
desktop med en hyperthreading cpu
se 2 processor, hvor jeg med min nye centrino bærbare maskine kun kan se en
? - er det meningen man ikke skal kunne skelne de to processor hos
centrinoen fra hinanden, som man ellers kan med hyperthreading ?

og et andet centrino spørgsmål, da jeg fik maskinen kunne jeg under system i
kontrolpanelet se cpu'en var en 1.7ghz men at den pt. kørte 594mhz (mener
jeg det var), hvilket også er fint nok, for det er vel bare intels speedstep
der slår til, men nu står der konstant den kører 1.7ghz ? efter jeg har
ominstalleret windows, med de medfølgende diske, den lægger et image ind med
diverse programmer der følger med.
Den gamle installation var en Win XP Pro ENG, og den nye er en Win XP Pro
DK, kan dette have noget at sige ? de følger begge med til maskinen samt en
norsk installation også... det er en Acer 804CLi bærbar hvis det hjælper.

(det sidste spørgsmål har jeg også stillet i deh.bærbar gruppen)

tak

mvh.Simon