Printer skriver rødt/lilla istedet for blå~
Fra : Thomas

Dato : 30-11-03 14:10

Hej NG

Jeg har en Lexmark X 1150 der ikke vil skrive blåt mere. Den har ikke
skrevet ret meget og den viser også at blækniveauet er højt

Nogen der ved hvad der kan være galt? Det er både ved word, udskrivning af
billede og ved kopiering at den blå farve udebliver og bliver erstattet af
rød/lilla

Mvh

Thomas

Fra : OZ4QG - Preben

Dato : 30-11-03 14:27

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> billede og ved kopiering at den blå farve udebliver og bliver erstattet af

Gå ind i Word eller et andet tekstbehandlingsprogram.

opret fire aflange felter i en linebredde og udfyld disse felter med
farvene, rød, gul, blå og sort. Print og du vil se hvilken farve der
mangler. Tag udskriftet med ned hvor du køber dine blækpatroner og spørg dem
hvad de mener der er galt.

At en farvepatron er næsten ny, er ingen garanti for, at den ikke kan være
tørret ud.

Din blækstand kan du ikke regne med. Det er ikke en fysisk måling. Når du
isætter nye blækpatroner, registrerer printerens software dette. For hver
side du printer beregner softwaren en vis procentdel blæk som værende brugt.
Når softwaren beregner at nu der er brugt 100% blæk, er der ikke mere
tilbage. I praksis er normal nu brugt ca 2/3 af patronernes indhold. Sådan
er det i hvert fald med min Epson.

Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 01-12-03 00:49

> [...]
> billede og ved kopiering at den blå farve udebliver og bliver erstattet af

Hvis den har stået længe uden at blive brugt kan det være det er indtørret
blæk... Udskriv nogen "rensnings sider" :)

Brian

Fra : Thomas

Dato : 01-12-03 11:25

Hej

Det hjalp faktisk at skrive en masse ud. Især de bjælker i Word som den
forrige foreslog. Men hvorfor det så kun er blå der er tørret ind forstår
jeg så ikke

Mvh

Thomas