validering af url
Fra : René Iversen

Dato : 29-11-03 14:57

function test_url( $url )
{
return ereg( "hvadskalderståher", $url );
}

Fra : Jacob Atzen

Dato : 29-11-03 15:31

"René Iversen" <spam@fjern_riversen.dk> writes:

> function test_url( $url )
> {
> return ereg( "hvadskalderståher", $url );
> }

Hvad er dine krav til ovenstående?

Har du overvejet at bruge parse_url() som hjælp?

- Jacob Atzen

Fra : René Iversen

Dato : 29-11-03 15:51

nevermind

Fra : Christian Joergensen

Dato : 29-11-03 16:04

On Sat, 29 Nov 2003 15:50:48 +0100, René Iversen wrote:

> nevermind

Prøv lige engang at overveje hvilket indtryk du har gjort i gruppen nu.
Tror du helt seriøst, at folk vil hjælpe dig næste gang du spørger?

--
Christian Jørgensen | In order to understand recursion
http://www.razor.dk | one must understand recursion.

Fra : René Iversen

Dato : 30-11-03 10:42

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 29 Nov 2003 15:50:48 +0100, René Iversen wrote:
>
> Prøv lige engang at overveje hvilket indtryk du har gjort i gruppen nu.
> Tror du helt seriøst, at folk vil hjælpe dig næste gang du spørger?

Hvad er problemet da? Hvis det er ligemeget, skal jeg så fortsætte tråden?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 01-12-03 15:16

René Iversen wrote:
> "Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er problemet da? Hvis det er ligemeget, skal jeg så fortsætte tråden?

Næh, fortælle løsningen så andre kan få nytte af det.

mvh
Johan

Fra : René Iversen

Dato : 01-12-03 21:27

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
> René Iversen wrote:
>
> Næh, fortælle løsningen så andre kan få nytte af det.

Hvis jeg havde en, havde jeg nok også gjort det. Men med den behandling man
får, ville motivationen for det, nok heller ikke være så stor, hvis jeg
havde en løsning.

Christian kunne overveje, hvilket indtryk han har givet, men han er andre er
nok ligeglade... jeg er jo ikke fast besøgende i denne ng, så hvad har jeg
at sige.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-12-03 11:00

René Iversen wrote:
> [...]
> får, ville motivationen for det, nok heller ikke være så stor, hvis jeg

Øøh, hvilken dårlig behandling får du? Det må vidst være noget du bilder
dig ind. Kan ikke se andet end et kvalificeret svar/spørgsmål fra Jacob
Atzen og en helt i orden kommentar fra Christian.

> Christian kunne overveje, hvilket indtryk han har givet, men han er andre er
> nok ligeglade... jeg er jo ikke fast besøgende i denne ng, så hvad har jeg
> at sige.

Nææh, men du skal heller ikke forvente at få svar, når det er den
indstilling du går ind i gruppen på.

Hvis du skal have hjælp igen så betalt dig fra det - vi yder gratis
hjælp, og når det er den tak man får for at forsøge at hjælpe, så er der
vidst igen der gider at hjælpe dig, hvis de husker dine tidligere svar.

mvh
Johan

Fra : René Iversen

Dato : 02-12-03 20:29

> [...]
> hjælp, og når det er den tak man får for at forsøge at hjælpe, så er der
> vidst igen der gider at hjælpe dig, hvis de husker dine tidligere svar.

Så er det jo godt der er ingen der tvinger nogen til at hjælpe...

Men til jacob vil jeg da gerne sige: Beklager jeg spildte din tid...håber du
overlever.
Jeg skrev nevermind for at fortælle, at det var ligemeget (at jeg droppede
det). Det var af ren og skær venlighed, da du ikke skulle sidde og vente på
respons fra mig, men det blev åbenbart ikke opfattet sådan.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 02-12-03 22:41

"René Iversen" <spam@fjern_riversen.dk> writes:

> Men til jacob vil jeg da gerne sige: Beklager jeg spildte din
> tid...håber du overlever.

Jeg overlever.

> [...]
> droppede det). Det var af ren og skær venlighed, da du ikke skulle
> sidde og vente på respons fra mig, men det blev åbenbart ikke

Et velment råd: Tænk dig om inden du poster. Ingen grund til at bruge
folks tid, hvis du alligevel ikke vil bruge svaret. Derudover er det
en god ide at være høflig, ikke mindst som "udefrakommende".

- Jacob Atzen

Fra : René Iversen

Dato : 03-12-03 07:54

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> folks tid, hvis du alligevel ikke vil bruge svaret. Derudover er det
> en god ide at være høflig, ikke mindst som "udefrakommende".

Jeg havde heller ikke lavet posten, hvis jeg på det tidspunkt, alligevel
ikke ville bruge det til noget. Men der gik lidt og så ombestemte jeg mig.

Jeg ved godt det ville være en god idé at være høflig, men nogen fortjener
bare ikke høflighed...dem er du IKKE en del af.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-12-03 09:06

René Iversen wrote:

> [...]
>
> Jeg ved godt det ville være en god idé at være høflig, men nogen fortjener
> bare ikke høflighed...dem er du IKKE en del af.

Jeg savner lidt at se hvem det er der ikke fortjener høflighed? Jeg kan
virkelig ikke se, at Christian nogle steder har skrevet noget negativt?
(Henvis gerne til anden tråd). Jeg gider ikke forsvare Christian - men
synes bare det er en forhastet konklusion at sige, at Christian skal
tænke sig om inden han skriver, når du ikke selv gør det - det er blot
at smide lorten videre.

Kast ikke med sten, når man selv bor i et glashus...

mvh
Joahn

Fra : René

Dato : 03-12-03 09:48

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> [...]
> at smide lorten videre.
>
> Kast ikke med sten, når man selv bor i et glashus...

Jeg synes også det er en forhastet konklusion at sige, at jeg har optrådt
uetisk, uhøflig og hvad i ellers kan finde på. Jeg skrev nevermind, for at
lukke tråden, da jeg ikke skulle bruge det alligevel (og jeg gider ikke
forklare det mere eller undskylde)...en beslutning jeg tog, efter jeg havde
oprettet tråden. At I så tager det som om jeg er useriøs etc...ja, undskyld,
men det kan jeg ikke rigtigt tage mig af. Jeg gjorde det i bedste mening, og
helt ærligt...hvis ikke I vil tage det for gode vare, jamen så er det jer
der skal bøvle med at blive gode igen...Som jeg har skrevet var det for at
være høflig jeg skrev nevermind...så ingen behøvede at vente på respons.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-12-03 10:00

René wrote:
> [...]
> være høflig jeg skrev nevermind...så ingen behøvede at vente på respons.

Hmm, forventer ikke en undskyldning. Tværtimod undrer jeg mig over følgende:
"Christian kunne overveje, hvilket indtryk han har givet, men han er
andre er nok ligeglade.."

Iøvrigt - et godt råd - annuller tråden næste gang (kender ikke OE, er
der sikker andre der kan ;)).

mvh
Johan

Fra : René

Dato : 03-12-03 10:21

> [...]
følgende:
> "Christian kunne overveje, hvilket indtryk han har givet, men han er

det først "er" skulle være OG.

Det jeg mener er, at jeg skriver nevermind i en god mening...det er muligt
han har misforstået det, men det giver ikke mig et specielt godt indtryk af
gruppen, at han farer op om, hvilken indtryk jeg giver...j eg gjorde det jo,
for at give et godt indtryk...eller være venlig. At I andre så også farer
op, og tilsyneladende stadig ikke forstår min motivation for at skrive
nevermind, gør ikke mit indtryk bedre.

> Iøvrigt - et godt råd - annuller tråden næste gang (kender ikke OE, er
> der sikker andre der kan ;)).

Ja, det var jo så noget, jeg faktisk kunne bruge til noget. Det ville jeg
have gjort, hvis jeg vidste hvordan...men det vil jeg så prøve at finde ud
af.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-12-03 11:48

René wrote:

> det først "er" skulle være OG.

Ok.

> [...]
> for at give et godt indtryk...eller være venlig. At I andre så også farer
> op, og tilsyneladende stadig ikke forstår min motivation for at skrive

Well, tænk på at vi kun kan vurdere ud fra det du skriver, ikke hvad du
tænker og har gjort...
Hvis du havde skrevet

"Tak for hjælpen Jacob, men jeg har droppet ideen så spørgsmålet er
underordnet nu."

Eller
"Jeg har droppet ideen, så yderligere svar er ikke nødvendigt."

Så ville indlægget virke mere gennemtænkt, og der ville ikke være så
meget at misforstå ;) Tror det vil skabe færre konflikter og større
forståelse :)

> Ja, det var jo så noget, jeg faktisk kunne bruge til noget. Det ville jeg
> have gjort, hvis jeg vidste hvordan...men det vil jeg så prøve at finde ud
> af.

Prøv
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

mvh
Johan

Fra : René Iversen

Dato : 03-12-03 12:58

> [...]
>
> Så ville indlægget virke mere gennemtænkt, og der ville ikke være så
> meget at misforstå ;) Tror det vil skabe færre konflikter og større

Jeg vil ikke benægte, det kunne være formuleret på en bedre måde, men det
ændrer ikke på mit indtryk. At der så er en eller en smart fyr, der lige
skal ind på min hjemmeside og lave en udtalelse, gør det ikke bedre. Men det
kan I andre jo selvfølgelig ikke gøre for.

Fra : Kim Emax

Dato : 29-11-03 16:35

René Iversen wrote:
> nevermind