OnLoad - default side
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 29-11-03 22:36

Som et forsøg, kunne jeg godt tænke mig at lave en side, der
sætter sig selv ind som den besøgendes default startside.

Jeg har forsøgt mig med:

<BODY onLoad="this.style.behavior='url
#default#homepage)';this.setHomePage ''>http://www.dr.dk');">

Men det virkede desværre ikke.

Hvad gør jeg galt?

MVH
Lars Mortensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-11-03 22:50

Lars Grove Mortensen skrev:

> Som et forsøg, kunne jeg godt tænke mig at lave en side, der
> sætter sig selv ind som den besøgendes default startside.

Hm - personligt ville jeg blive temmelig irriteret hvis en side
forsøgte at sætte sig selv som min startside, men det er dit valg.

> <BODY onLoad="this.style.behavior='url
> #default#homepage)';this.setHomePage ''>http://www.dr.dk');">

Her er dokumentation og eksempel fra msdn:
<http://msdn.microsoft.com/workshop/author/behaviors/reference/meth
ods/sethomepage.asp>

Hvis du flytter fnset() til body-onload - og retter funktionen så
den har href-værdien stående direkte, så virker det (i IE -
heldigvis ikke i min browser).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 29-11-03 23:56

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hvis du flytter fnset() til body-onload - og retter funktionen så
> den har href-værdien stående direkte, så virker det

Desværre. Jeg prøvede med:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>tester</TITLE>

<STYLE>
@media all {
IE\:HOMEPAGE {behavior:url(#default#homepage)}
}
</STYLE>

<SCRIPT>
function fnSet(){
   oHomePage.setHomePage(oHomeHref.value);
   event.returnValue = false;
}
</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#495474"
BACKGROUND="../pictures/backs/topslideshowleft.gif"
onLoad="fnSet(http://www.microsoft.com)">

</BODY>
</HTML>

Men det virker ikke. Den melder fejlen, at der i linien med <BODY> er
en syntaksfejl, idet tegnet ")" var ventet.

Men der er jo slutning på parantesen?!

MVH
Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-11-03 00:33

Lars Grove Mortensen <lars@grove-mortensen.dk> skrev:

> Men det virker ikke.

Godt!
Pil ikke ved folks startsideopsætning - det bliver du ikke særlig
populær af

Jeg har den startside jeg har valgt (min egen browser) - og hvis
nogen forsøger at lave om på det bliver jeg altså mærkelig.

Lad være - glem det!

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 30-11-03 00:48

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Godt!
> Pil ikke ved folks startsideopsætning - det bliver du ikke særlig
> populær af

Bare rolig. Som jeg skrev i mit første indlæg: Det er ren og skær
leg og forsøg. Det er ikke noget, jeg agter at bruge til noget -
udover at tildrag mig den lærdom, der kan komme ud af det.

Jeg håber således, at nogen vil hjælpe mig med at finde den fejl,
der ligger i scriptet.

På forhånd tak

MVH
Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-11-03 01:35

Lars Grove Mortensen skrev:

> Desværre. Jeg prøvede med:

> <HTML>

Kig på eksemplet igen. Der står <HTML XMLNS:IE>. Tilføjelsen er
væsentlig.

> function fnSet(){
> oHomePage.setHomePage(oHomeHref.value);
> event.returnValue = false;
> }

oHomePage skal eksistere som objekt på siden - lige som i
eksemplet: <IE:HOMEPAGE ID="oHomePage" />

oHomeHref.value behøver til gengæld ikke at være der. Den bliver i
eksemplet brugt til at koble et inputfelt til funktionen. Du kan
skrive

   oHomePage.setHomePage("http://dr.dk");

- eller tilføje en parameter til fnSet og lade den styre href-
værdien.

> onLoad="fnSet(http://www.microsoft.com)">

To fejl.

a) Du angiver en parameter til funktionen fnSet - men i din
funktionsdeklaration tager den ikke parametre.

b) URL'en er en tekstværdi der skal sættes i anførselstegn.

Jeg vil foreslå dig at omskrive funktionen så href-værdien står
direkte i den og så slette parameteren i funktionskaldet.

> Men det virker ikke. Den melder fejlen, at der i linien med
> <BODY> er en syntaksfejl, idet tegnet ")" var ventet.
>
> Men der er jo slutning på parantesen?!

I javascript markerer tegnfølgen // (2 x skråstreg) starten af en
kommentar. Derfor står der i din onload-kommendo faktisk blot:

   fnSet(http:

- og her mangler som du kan se en højreparentes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen