Hjælp - ADSL forbindelses problem
Fra : inspirer

Dato : 29-11-03 10:23

Jeg har fået oprettet ADSL hos TDC og har fået en Speedstream 5100 router.

Nu er det sådan at den fungerer sådan set fint nok, dog står den meget tit i
op til 30-50 sek og har ingen forbindelse til internettet, til trods for min
pc prøver er aktiv.
F.eks hvis man chatter på OFIR, så bliver jeg tit logget af chatten fordi
der ingen forbindelse er mellem chatten og jeg i op til de 30-50 sek.
Er det linien? Routeren eller en hardware opsætning i min PC ?

Er der nogen som har erfaring med dette ? så skriv endelig

Inspirer

Fra : Helmar

Dato : 29-11-03 11:35

Jeg har ikke erfaring med det inden for TDC, men jeg har med Arrownets Kable
modem, og efter en 5 modems 7mil telefonsamtaler hoppet jeg over på CC,
fortyder det ikke. (Ishøj kommune og Arrownet hade mere travlt med at sige
det er din skyld, nej det er din skyld, istedet for at finde den fejl der
er)

Men et godt råd er, vis du ikke har snakked med TDC om det så gør det helst
i går.

Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-11-03 15:03

"inspirer" <rca@mailme.dk> wrote in message news:3fc86594$0$27387$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har fået oprettet ADSL hos TDC og har fået en Speedstream 5100 router.

Speedstream 5100, er ikke en router, men en adsl bridge, nogle ville kalde det et modem

> [...]
> Er det linien? Routeren eller en hardware opsætning i min PC ?
>
> Er der nogen som har erfaring med dette ? så skriv endelig

Har du set på "modem"´et om alle 3 lamper lyser grønt?

Hvis DSL lampen er slukket eller eller blinker med konstante mellemrum.. Så er der noget galt med linien.. godtnok
blinker DSL lampen også når der er traffik.. så det kan godt være lidt svært at se svjv.

Enten er modemmet installeret forkert, således at modemmet ryger af forbindelsen når telefonen ringer... Da
ringesignalet fra telefonen støjer en del på kablerne, hvis det ikke er insalleret korrekt...
Det kan dog også være fordi din linie til centralen er for lang eller dårlig.. Så små forstyrrelser påvirker din
forbindelse

Når linien så ryger af, så vil det typist tage 1minut før linien virker igen.

Prøv at ring til TDC og få dem til at tjekke det.