ASUS vs. ASROCK
Fra : Martin / Odense

Dato : 29-11-03 20:08

Hvad er egentlig forskellen, såvidt jeg har kunnet
erfare hos forhandlerne, så er de stort set
identiske, og ad det bare er Asus som vil have
større markedsandel ved at sælge sine bundkort
under et discount navn. Og at man lige så godt kan
købe et Asrock som et Asus, og så sparer man
halvdelen.

Passer det?

Erfaringer med Asrock ??

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 00:59

Martin / Odense wrote:
> [...]
> større markedsandel ved at sælge sine bundkort
> under et discount navn. Og at man lige så godt kan
> købe et Asrock som et Asus, og så sparer man

De har i hvert fald næsten samme fejlprocent hos itbutikken, faktisk er
Asrock's en anelse lavere end Asus' :)

Fra : Jakob M

Dato : 30-11-03 12:06

Asrock er Asus' discountmærke. Det du får ekstra ved at købe Asus er flere
features og indstillingsmuligheder. Desuden er Asrock bygget på billige
chipset, og ikke de nyeste, f.eks Nforce2 og KT600.

Om Asus er de ekstra kroner værd, er op til hver enkelt at afgøre, men hvis
du ikke har brug for at overclocke, SATA, Firewire og kan acceptere lidt
lavere ydelse, er Asrock godt nok.

Mvh
Jakob