CPU-køler skilt fra CPU - tips?
Fra : ht

Dato : 29-11-03 18:09

Jeg har købt en anden/bedre blæser end den der følger med en Pentium
4. Da jeg ville pille den hidtidige køler af, trak jeg Gud bedre mig
også CPU'en ud af bundkort-holderen, fordi kølerens gummi-binding (?)
nærmest er groet sammen med CPU'ens overflade.

Hvordan får jeg bedst skilt de to fra hinanden? Nogen erfaringer?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-11-03 18:54

ht <ht@spamcop.net> crashed Echelon writing

> [...]
> også CPU'en ud af bundkort-holderen, fordi kølerens gummi-binding (?)
> nærmest er groet sammen med CPU'ens overflade.

Det er lim.

> Hvordan får jeg bedst skilt de to fra hinanden? Nogen erfaringer?

I fryseren nogle timer eller 5 og så skulle du kunne tage profilen af
cpuen.

--
Bjarke Andersen

Fra : ht

Dato : 29-11-03 21:15

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in

> I fryseren nogle timer eller 5 og s† skulle du kunne tage
> profilen af cpuen.

Genialt! Den ryger i fryseren med det samme.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Peter Holm

Dato : 01-12-03 11:56

ht wrote:
> Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in

> Genialt! Den ryger i fryseren med det samme.

lad os lige høre hvordan det gik

mvh
peter

Fra : ht

Dato : 05-12-03 04:56

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in news:3fcb1e23$0$27305
$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> lad os lige h›re hvordan det gik

Det gik jo ret smidigt. CPU og køler fik lov at ligge i fryseren
natten over. Jeg har en ide om, at en af grundene til at det gik så
enkelt er, at sjældent har en -18 grader kold køler måttet føle sig så
overflødig.

Der skulle _lidt_ overtaælelse til, men ikke så meget at jeg blev
bekymret over det. Men - er fx en fugtet klud nok til at fjerne
resterne på cpu'en?

Og ja, der er tale om den køler der følger med i et box-sæt. Nu kommer
der en Thermal Take på i stedet for.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Peter Holm

Dato : 05-12-03 07:58

ht wrote:
> [...]
> natten over. Jeg har en ide om, at en af grundene til at det gik så
> enkelt er, at sjældent har en -18 grader kold køler måttet føle sig så

glimrende!

> Der skulle _lidt_ overtaælelse til, men ikke så meget at jeg blev
> bekymret over det. Men - er fx en fugtet klud nok til at fjerne
> resterne på cpu'en?

Er det ikke sådan noget mørkegråt stads, der nærnest er lidt metal-agtigt.
Sådan så det ud sidst jeg monterede en P4-box køler. Jeg tror du er nødt til
at bruge lidt acetone - kærerstens neglelakfjerner.

Peter

Fra : Leony

Dato : 01-12-03 14:18

In news:Xns9442C02D03144bjoegdk@130.225.247.90,
Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> typed:

> Det er lim.

Hvilke køleproducenter bruger lim (thermail adhesive) som kølepasta?

Arctic Silver anbefaler stærkt at man ikke limer sin køleprofil fast til
cpu.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Holm

Dato : 01-12-03 14:42

Leony wrote:
> In news:Xns9442C02D03144bjoegdk@130.225.247.90,
> Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> typed:

> Hvilke køleproducenter bruger lim (thermail adhesive) som kølepasta?

det gør Intel tilsyneladende. Så vidt jeg forstår, er det en box-køler der
har givet problemet.

Peter

Fra : Leony

Dato : 01-12-03 18:35

In news:3fcb450c$0$24828$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Peter Holm <phc@stofanet*REMOVE*.dk> typed:

> det gør Intel tilsyneladende. Så vidt jeg forstår, er det en
> box-køler der har givet problemet.

Nogle gange sidder de rigtig godt fast, men jeg har svært ved at tro, at
det er "lim".

Fra : Peter Pan

Dato : 01-12-03 22:09

> Nogle gange sidder de rigtig godt fast, men jeg har svært ved at tro, at
> det er "lim".

Box-køleren leveres med noget sølvgråt pasta. Og det er der aldrig
problemmer med.

Men flere computerproducenter bruger noget værre stads som er sindsygt at
skille fra processoren. IBM gør det bl.a på alle deres nyere desktops. Jeg
plejer at bruge en stor flad skruetrækker og så dirke dem fra hinanden MEGET
forsigtigt over et par minutter.

Mvh
Anders

Fra : Leony

Dato : 02-12-03 15:22

In news:bqgalb$75s$1@news.cybercity.dk,
Peter Pan <.@anders.dk> typed:

> Box-køleren leveres med noget sølvgråt pasta. Og det er der aldrig
> problemmer med.

Det var det også på min.

> [...]
> nyere desktops. Jeg plejer at bruge en stor flad skruetrækker og så
> dirke dem fra hinanden MEGET forsigtigt over et par minutter.

OK, der kan man bare se.
Takker for info.