Hvad skal man købe?
Fra : Bo Hansen

Dato : 29-11-03 15:35

Hejsa!

Jeg er på udkig efter noget god lyd til min puter. Det skal være noge
surround halløj (5.1).
Men hvad ville være et godt at købe, både lydkort og højt. Pris? tja omkring
1000kr samlet.

Har kigget lidt på de her nye Cretive kort, og de ser jo fine ud. Men er der
alternativer til dem? ( andet mærke)
Som nogen har prøvet og evt. kan anbefale?

pft.

Bo

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 29-11-03 15:54

"Bo Hansen" <obo74[fjern dette]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> surround halløj (5.1).
> Men hvad ville være et godt at købe, både lydkort og højt. Pris? tja

Jeg ville købe et Creative kort, ene og alene af den grund at de altså er
100% kompatible med alle spil/software. Har kørt med Guillemot/Hercules og
TerraTech og det har altså drillet lidt med hensyn til spil, Windows ydelsen
var ellers helt ok.

Men, prisen for et Creative Licve 5.1 ligger på under 400 kr fra nyt og
LANGT billigere som brugt.

Lydkort og højttalere er ting som der virkeligt kan spares penge på. Tjek
evt news:dkmarked.privat.edv.intern for lydkort og
news:dkmarked.privat.edv.ekstern for højttalere

> Har kigget lidt på de her nye Cretive kort, og de ser jo fine ud. Men er
der
> alternativer til dem? ( andet mærke)
> Som nogen har prøvet og evt. kan anbefale?

Min kammerat kørte med Game Surround Fortissimo III 7.1 og var ikke
tilfreds, han kører med onboard nForce2 lydkort som er et helt super lydkort
(nok ikke et alternativ der er så relevant for dig

Jeg holder mig til Creative pga en super kompatibilitet og med mit Audigy 2s
super kvalitet og features.

Creative er nok noget af det bedste hvad angår ydelse, kompatibilitet til
all-round brug og spil. Skal du bruge det professionetl, så findes der langt
bedre alternativer...og dyrer

Audigy2 fåes til en 600kr og opefter, der er forskellige modeller og jeg må
sku indrømme at jeg ikke er helt klar over forskellene på dem. Men, 600kr
for et godt lydkort og måske omkring en 600 for ok 5.1 højttalere. Dette er
vel og mærke nypriser. Brugtpriser ligger vel på omkring halvdelen

Spørg løs hvis der er specifikke kombinationer du er interesseret i

VH
Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 29-11-03 18:00

> [...]
> 100% kompatible med alle spil/software. Har kørt med Guillemot/Hercules og
> TerraTech og det har altså drillet lidt med hensyn til spil, Windows

Jeg kører med et Terratec DMX xfire 1024 (Langt navn, svarer til de første
modeller af Live!), og jeg har aldrig haft nogen problemer i nogen spil med
det :)

Så fra min side kan terratec fint anbefales! (Rigtig god lyd også!)

> Lydkort og højttalere er ting som der virkeligt kan spares penge på. Tjek
> evt news:dkmarked.privat.edv.intern for lydkort og
> news:dkmarked.privat.edv.ekstern for højttalere

Hvis du køber skod højttalere til dit super lydkort kan du lige så godt
spare på lydkortet i første omgang...
Dermed ikke sagt at du ikke kan få nogen gode brugte til billige penge :)

En god forstærker er altid at foretrække fremfor "PC-højttalere" ;)

Brian

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 30-11-03 10:15

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> det :)
>
> Så fra min side kan terratec fint anbefales! (Rigtig god lyd også!)

Det vil også være mit alternativ til Creative... Eller SixPack, som jeg var
ganske forelsket i for år tilbage

> [...]
> spare på lydkortet i første omgang...
> Dermed ikke sagt at du ikke kan få nogen gode brugte til billige penge :)

Jeg har skam ikke sagt han skal købe skod højttalere. Jeg købte selv mit
Creative Inspire 5700

http://www.digit-life.com/articles/inspire5700vsdtt3500/

for 900,- i gruppen, og det er lækre sager. Ikke Hi Fi, men har flotte Hi Fi
features. Det var 1 dag gammelt, så prisen var fair.

Mit Audigy 2 købte jeg fra nyt, for det lykkedes mig sku ikke at finde det
brugt

Men, budgettet var omkring 1000 samlet, og så vil det være en god ide at
købe brugt. Jeg har set SB Live kort ned til 150kr, som må siges at være en
ok pris. Grunden til jeg nævner det som et godt køb er, at man ved hvad man
får.

Jeg vil stadig anbefale at købe brugt.

VH
Peter