dato igen igen
Fra : pepss

Dato : 29-11-03 10:54

hejsa NG

jeg ved godt at dato spørgsmål er noget af det der kommer flest af men jeg
har altså ikke kunne bruge nogen af de andre svar fra gruppen.
jeg bruger MySQL og asp og har et felt(datomedlem) af typen datetime.
i feltet(datomedlem) setter jeg datoen ind når man bliver medlem.
det jeg så vil er at når det er gået et år vil jeg opdatere felt(medlem) til
0.
altså noget alá
Update tabelnavn Set medlem = '0' Where dataomedlem = dato+et år
jeg sys jeg har prøvede alt men har ikke kunne få det til at virke så håber
der er nogen der kan hjælpe!

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 29-11-03 13:58

pepss <olefriis@privat.dk> skrev:
> [...]
> Update tabelnavn Set medlem = '0' Where dataomedlem = dato+et år
> jeg sys jeg har prøvede alt men har ikke kunne få det til at virke så

Prøv at læse MySQL dokumentationen - det plejer at være et godt sted at
starte. Kapitel 6.3.4 handler om funktioner til dato og tid:
http://www.mysql.com/doc/en/Date_and_time_functions.html

Jeg vil tro at noget a la følgende virker:

UPDATE tabelnavn SET medlem = '0' WHERE NOW() >= datomedlem + INTERVAL 1
YEAR

Mvh. Bjarke

Fra : pepss

Dato : 29-11-03 14:59

"Bjarke Walling Petersen" skrev
> [...]

> Prøv at læse MySQL dokumentationen - det plejer at være et godt sted at
> starte. Kapitel 6.3.4 handler om funktioner til dato og tid:

mit UK er ikke lige så godt så jeg får ikke rigtig det store ud af den....

> Jeg vil tro at noget a la følgende virker:
>
> UPDATE tabelnavn SET medlem = '0' WHERE NOW() >= datomedlem + INTERVAL 1
> YEAR

tak skal du ha! det var da lige sådan det skulle være!

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 29-11-03 15:37

pepss <olefriis@privat.dk> skrev:
> mit UK er ikke lige så godt så jeg får ikke rigtig det store ud af den....

Ups - det var jeg ikke klar over. Der er selvfølgelig også en grund til at
der findes danske nyhedsgrupper

> tak skal du ha! det var da lige sådan det skulle være!

Det var godt du kunne bruge det!

Mvh. Bjarke

Fra : pepss

Dato : 29-11-03 15:49

> Ups - det var jeg ikke klar over. Der er selvfølgelig også en grund til at
> der findes danske nyhedsgrupper

næ hvor skulle du også vide det fra
uden nyhedsgruppen ville jeg nok ikke nå langt med mit "webdesingn" for når
der bare skal lidt mere til ind bare html er det jo på UK....