Diagnose på Bo Warming
Fra : Joda

Dato : 15-11-03 09:20

Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

Fra : Klaus G.

Dato : 15-11-03 10:20

> Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

Næh, men har noget der virker "Ignore".

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)

Fra : Allerup

Dato : 18-11-03 17:23

Sjovt nok har jeg osse en kur der hedder "blokér" )

--
Besøg www.cyclenet.dk - Webstedet for licensryttere
og den seriøse motionist...

Fra : desilva

Dato : 15-11-03 11:06

> Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

Det er vist ikke god praksis at give diagnoser på folk man kun kender fra
indlæg i en nyhedsgruppe.
Han har dog offentliggjort både adresse og telefonnummer, så du kunne ringe
eller svinge forbi og sige hej, hvis du er så bekymret.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-03 11:36

"desilva" <abba@labba.dabba> wrote in message

> [...]
ringe
> eller svinge forbi og sige hej, hvis du er så bekymret.

Der er ingen risiko ved at droppe anonymitet. Jeg får interessante mails fra
folk der er for hæmmede til at svare her, og nogle besøger eller ringer, og
det at have hørt en persons stemme i telefonen, gør den flade
net-kommunikation lidt 3-D
Kik omkring, jeg har hvidvin i køleskabet.

Bekymring og medlidenhed - gør kun skade

"Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende. Måske
din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

"Medlidenhed skaber kvalm luft for alle frie sjæle. De godes dumhed er
nemlig uudgrundelig Nietzsche

"Medlidenhed? Elendighedens gadefejer. George Bernard Shaw

"Midt i medfølelsen føler vi et gran af bittersød og ondskabsfuld vellyst
ved at se andre lide. Michel de Montaigne

"Slem egenskab ved medlidenhed. Medlidenheden har tit ledsager en særegen
uforskammethed: thi da den for enhver pris vil hjælpe, er den hverken i
forlegenhed med helbredelsesmidlerne eller med sygdommens beskaffenhed og
årsag, men kvaksalvererer modig løs på sin patientts sundhed og gode navn.
Nietzsche

"Uden en eneste undtagelse har fattigdom og elendighed altid øget i takt
med mængden af kritikløs velgørenhed" Thomas Malthus 1793 i "An Essay on the
principle of Population"

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-11-03 00:02

> Bekymring og medlidenhed - gør kun skade

Åre hvor er det synd for dig, men kunne du ikke
gøre mig den tjeneste at nøges med at sende et indlæg om dagen?

Fra : Michael Vittrup

Dato : 15-11-03 11:20

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-03 11:54

"Michael Vittrup" <vittrup@ima.auc.dk> wrote in message

> Nej, men du kan eventuelt tage et smut forbi
> http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html .. så har du i det mindste
> et udgangspunkt

Kære Michael Vittrup

Der er vist ret få løgne i netop denne (gamle) OSS du har fundet

SÅ MAND DIG OP OG FIND NOGET KRITISABELT, blandt det jeg er citeret for, og
se om du evner at modargumentere.

Alle kan påstå, at der mellem linierne er skabsnazisme, men ingen har evnet
at imødegå mine saglige og velbegrundede synspunkter.

Hilsen Bo Warming, 35861000
Bjelkes Alle 46, N

Fra : Michael Vittrup

Dato : 15-11-03 13:28

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-03 13:34

> Jeg vidste ikke at der var kommet en ny? Nå, skidt, det var bare det
> første link google pegede på..

> Jeg hævder ikke at du er nazist, men at du har nogle holdninger, jeg ikke
> sympatiserer med.
>
> Desuden er det er begrænset hvor lang tid man gider at diskutere med en
> sten; specielt er det forkert at diskutere livssyn og livsværdier her i
> gruppen.
>
> Derfor - det var sidste indlæg fra mig i denne tråd.

For mig må du være så OT du vil, men du erkender altså at du anser det for
forbudt at diskutere livssyn og livsværdier" her og alligevel fokuserer du
igen og igen på en OSS der er om livssyn og livsværdier???
Jeg støtter din kamp for ret til at være netikettebryder og fundatsbryder
og selvmodsigende - som jeg forklarer i en anden tråd idag, så er lidt
skitzo en sund udfordring. Og alt andet end fysisk vold skal være tilladt,
stort set.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-11-03 11:21

Joda skrev:

>Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

Nu vi er ved det, så kunne jeg godt tænke mig en diagnose på alle
dem der skriver anonymt på usenet.

--
Bertel

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-03 11:50

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Nu vi er ved det, så kunne jeg godt tænke mig en diagnose på alle
> dem der skriver anonymt på usenet.

De er forsigtigpetere og almindelige danskere.

Men sladderbagvaskere som Bertel Lund Hansen der snart har tiårsjubilæum mht
snu skræmme-indlæg om at "Hvis du svarer på et BW-indlæg så vil du selv få
din konto slettet af udbydere eller blive killfiltreret at alle, for BW er
djævelsk ond ja næsten Pia Kjærsgaard-agtig"

De der alligevel ikke har evner til at svare på mine indlæg, er nok ofte
blevet bestyrket i at nazigruppepres antisemitism-style er ædel heltedåd og
at de er i det gode selskab hvis de ikke svarer mig og evt skriver "plunk"
og "jeg har killfiltret BW"

Oftest kan man se at dette cyberslang ikke betyder at man reelt har stukket
hovedet i killfilter-busken som en struds.

Men hvad får Bertel Lund Hansen ud af sin ihærdige bagvaskelseskampagne,
hvis fremragende resultater han igen og igen praler af på
dk.admin.netmisbrug?

Som Simon Spies tænker jeg at "Dårlig reklame er bedre end ingen reklame" og
Hans Hyttel OSS som cirkuleres imod mig, er jeg da også taknemlig for,
selvom Hyttel lyver meget.

Fra : Ivar

Dato : 15-11-03 17:07

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nu vi er ved det, så kunne jeg godt tænke mig en diagnose på alle
> dem der skriver anonymt på usenet.

Blufærdighed.

Ivar

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-11-03 18:23

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev:

>Blufærdighed.

I betragtning af det sprog som nogen af dem fører, er det vist
ikke det der plager dem mest.

--
Bertel

Fra : desilva

Dato : 15-11-03 19:31

> I betragtning af det sprog som nogen af dem fører, er det vist
> ikke det der plager dem mest.

Og vi andre? Man kunne jo også kalde sig Klaus Umwelt Hansen, så det ikke er
så indlysende.

Fra : Ivar

Dato : 16-11-03 12:37

Bertel Lund Hansen skrev:

> I betragtning af det sprog som nogen af dem fører, er det vist
> ikke det der plager dem mest.

Det er rigtigt, at blufærdige personer normalt vil undgå at virke
stødende, for at undgå for megen opmærksomhed på deres
egen person. Anonymitet på usenet kan sikre denne opmærksomhed,
derfor kan sprogets tone ikke bruges til en diagnosticering.

Psykologi er en lummer videnskab, men her vil jeg mene at der
ikke kan være tvivl om diagnosen. Blufærdighed har vi alle i større
eller mindre grad. Selvfølgelig har blufærdigheden et formål. Vi
lægger mest mærke til den hos andre, hvor den ofte opleves
som et irritationsmoment.

Ivar

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-03 14:40

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> wrote in message

> [...]
> eller mindre grad. Selvfølgelig har blufærdigheden et formål. Vi
> lægger mest mærke til den hos andre, hvor den ofte opleves

Er det blufærdighed der får teenagere til at lave telefonfis?

Det er spændende at lure og ikke løbe risiko for at blive afsløret, og
hvis man ikke føler man kan markere sig som "klog skribent" eller ikke er
forfængelig (som mig) - hvorfor så give sig til kende?

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 19-11-03 08:47

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

> Nu vi er ved det, så kunne jeg godt tænke mig en diagnose på alle
> dem der skriver anonymt på usenet.

De er bange.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-03 09:12

"Per Abrahamsen" <abraham@dina.kvl.dk> wrote in message

> De er bange.

Og skurken Bertel Lund Hansen, der i årevis har pralet af sine løgnagtige
bagvaskelsesrutiner, er bestemt noget, som man bør være bange for.

Havde jeg ikke gjort mig sårbar, ved åbenhed -
- som Bertel påstår at han værdsætter! -
kunne jeg jo blot have skiftet navn hvergang newbies blev truet til ikke
at turde svare mig, hvilket Bertel praler af at han er dygtig til..

------------------

Meninger som nedenstående er nok hvad Bertel er ude med riven efter.

--------------
Vedr modernisering af vore 10000 gylletanke skriver landbrugsformand Peter
Gæmelke, at "vi skal selvfølgelig yde vores bidrag. Det er vores grise, der
lugter. Men det er samfundet, der ikke kan holde lugten ud."

Han bøjer sig for flertalsdiktaturet, men slår sig i tøjret.

Den karismatiske Henrik den 5 (1553-1610) var protestant-leder, men valgte
for at blive fransk konge ved at blæse på idealer og sin integritet, idet
han sagde "Paris er vel en messe værd.". Igen flertalsdiktatur. Men franske
katolikker var flest - og stærke og intolerante.Uden skel mellem politik og
privat gudstro.

En kristen dansker, som har giftet sig med pakistansk-dansk TV3-stjerne
(Rushy Rashed) ,har tilsvarende bøjet sig for intolerancens magt-er-ret.
Nogle ser kulturberigelse i, at selv veluddannede muslim-kvinder har god
samvittighed ved, at de undertrykker deres kæreste til at skifte religion.
Danmark burde være på vej væk fra flertalsdiktatur , og netop i parforholdet
er selvforvaltning et godt ideal, men den udvikling vil indvandringen måske
ændre..

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-03 11:22

"Joda" <vc@jubii.dk> wrote in message
> Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

Mudderkastning kan allem
men jeg kan flere psykiatri-lærebøger udenad og kan forsikre dig, at ingen
diagnose passer bedre til mig end til dig..

Jeg vil foreslå "ubeskeden, kreativ, nytænkende ingeniør-søn der bruger sin
kemi-universitetsuddannelse samfundsgavnligt, og er rimelig hævet over
situationsfornemmelsens traditionelle hæmninger og jantelovs-pjat"

Her rapport om min forsknings seneste fremskridt

BÆRBAR TOILET
Seneste forbedring af mine pilot studies er små plastskåle der fores med
først stanniol-cirkel og så vitavrap-plastfolie-cirkel, og en elastik ( et
gummibånd, tusind for en tier) lægges omkring skålens kant(den rummer
dobbelt af tekrus og tikronersbutikkerne har ti for en tier. De to
foliecirkler er så brede som kan skæres ud af rullen, altså tallerkenstore.)
Når man har ramt den underkop-store åbning med pis eller lort, kan man med
een hånd krølle stanniol+plast sammen så indholdet hænger nederst og
elastikken vikles om den sammenkrøllede kant, og det kan smides over i
papirkurven og ligge i månedvis uden af afgive lugt. Når man har brugt
plastskål-stavl op, fores de igen med stanniol og plast - men hvis jeg en
dag får motiveret Kommunens Hjælpemiddelcentral eller (helst) et firma til
at blive milliardærer på min ide, så kan det gøres med smartere og billigere
engangs-potte.

Fra : LR

Dato : 15-11-03 13:16

> Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

Næh, men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at han fejler noget. Det eneste
man kan håbe er, at han selv indser det og får gjort noget ved det.

Det er ikke så meget hans ideer og holdninger i sig selv den er gal med,
selv om de er langt ude (alene for at provokere). Problemet er, at det ikke
bare er "almindelig stædighed" han har udvist gennem de mange år.

Mvh,

Lasse

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-03 20:26

LR <lar@tdcadsl.dk> wrote:

> Næh, men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at han fejler noget. Det eneste
> man kan håbe er, at han selv indser det og får gjort noget ved det.

Forget it. Det bliver han aldrig i stand til.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-03 00:20

"Per Rønne" <doesnt.work@spam.filter.invalid> wrote in message

> Forget it. Det bliver han aldrig i stand til.

Ringslutnings-bevisførsel er jo vidunderlig

"Indicie på sindsyge er, at den sindsyge har ikke sygdomserkendelse" DET ER
PSYKIATRI-LÆREBØGERNES OMKVÆD

Hvem kan undgå at blive sindsyg-diagnosticeret, hvis det dermed falder i
psykiater-smagsdommernes smag?

Per Rønne kender til mine indlæg.
Per Rønne ofte svaret på mine dk.politik indlæg.
Per Rønne har videnskabelig universitetsuddannelse.
Men Per Rønne kan ikke fremdrage andre indicier til diagnosebrug, end at "BW
vil aldrig søge at få gjort noget ved det han fejler".

Hvem kan undgå at blive dømt i en Kafka-proces, hvor ingen love gælder,
intet anklageskrift foreligger.

KAFKA OM BUREAUKRATIETS ABSURDITETER - og psykiatere er bureaukrater, ikke
videnskabsmænd.(NB Jeg har kun læst om dem - aldrig benyttet dem)

"But I am not guilty" said K "It is a misunderstanding" " And if it comes to
that, how can any man be called guilty" Franz Kafka : Processen

"Vi graver Babelsskakten" Kafka

"Den, der elsker sin næste, har hverken mere ret eller mere uret end den,
der elsker sig selv. Spørgsmålet er blot, om det første er muligt.
Franz Kafka

Jeg har aldrig været tynget af andet ansvar, end det som andre menneskers
eksistens, blik, dom lægger på mig. Franz Kafka,

Løgnen bliver gjort til tingenes orden. Kafka (Processen)

Min fængselscelle, min fæstning. Franz Kafka,

Hvad er mere frydefuldt end at tro på en husgud. Franz Kafka,

Der er mål, ingen vej, det vi kalder vej er tøven. Franz Kafka,

Vejen til medmennesket er for mig meget lang. Franz Kafka,

At vor opgave er prøvelse som livet, giver det et skær af uendelighed. Franz
Kafka,

Du er opgaven, ingen elev vidt og bredt, Franz Kafka,

Jeg har en stærk hammer, men kan ikke bruge den, for dens skaft gløder
Franz Kafka,

Every revolution evaporates and leaves behind only the slime of a new
bureaucracy.Kafka

A book must be the axe for the frozen sea inside us Kafka

My fear . . . is my substance, and probably the best part of me.Kafka

Som en vej om efteråret. Aldrig så snart er den fejet ren, førend den igen
dækkes af de tørre blade

"Du gør en dyd ud af alt din nødvendighed.

"For det første gør alle det, og for det andet gør netop jeg det ikke. Jeg
lader min nødvendighed blive ved med at være nødvendighed. Jeg tørlægger
ikke sumpene, men lever i deres feberdunster." "Netop det gør du en dyd ud
af..

"Som alle, det har jeg allerede sagt. For øvrigt gør jeg det kun for din
skyld; for at du skal blive ved med at være venlig overfor mig, tager jeg
skade på min sjæl."Kafka

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-03 05:07

Bo Warming <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:

> "Indicie på sindsyge er, at den sindsyge har ikke sygdomserkendelse"

Et indicium på næsten-rask eller ved-at-blive-rask er sygdomserkendelse.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-03 06:50

> Et indicium på næsten-rask eller ved-at-blive-rask er sygdomserkendelse.

Gør nu din
en-sten-kan-ikke-flyve
mor-kan-ikke-flyve
ALTSÅ : mor er en sten
logik færdig

Per Rønne har ikke sygdomserkendelse
ALTSÅ er der indicium på at Per Rønne er sindsyg.
Hekseprocessernes og Per Rønnes egen logik - elegant, ikke?.

Hvis den jødestjernede BW vil slippe ud af uretfærdig stigmatisering, skal
han ifølge Per Rønne's ny (forkerte) indicium

kalde sig "næsten-rask" eller "ved-at-blive-rask "

altså erkende at have lidt af psykisk sygdom.

Hvilket jeg aldrig har.lidt af eller haft.

En uges hospitalsindlæggelse for hjernerystelse, mens jeg i 1968 var
indvalgt i Mat Nat Studenterrådet(med næstflest stemmer), er det nærmeste
jeg kan komme.
Derved slap jeg for militærtjeneste. Mon Per Rønne kan få en diagnose ud af
det?
"Han må have stødt hovedet" ??

Fra : P. Jensen

Dato : 16-11-03 10:30

Bo Warming:

>Ringslutnings-bevisførsel er jo vidunderlig
>
>"Indicie på sindsyge er, at den sindsyge har ikke sygdomserkendelse" DET ER
>PSYKIATRI-LÆREBØGERNES OMKVÆD

Men det står slet ikke alene. F.eks. er svigtende realitetssans er
vigtigere.

>Hvem kan undgå at blive sindsyg-diagnosticeret, hvis det dermed falder i
>psykiater-smagsdommernes smag?

De, der har realitetssansen i behold og f.eks. ikke er paranoide, Bo.

Niels Foldager

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-03 11:29

"P. Jensen" <lwras@mail.dk> wrote in message
> Bo Warming:

ER

> Men det står slet ikke alene. F.eks. er svigtende realitetssans er
> vigtigere.

Hvad nu hvis Sct Hans patient Hans Hansen er bevidst og vidende om at han
har nedsat realitetssans. Har han så nedsat reslitetssans.

Den er lidt svær. Hvem skal afgøre om Picassos billeder at heste med 3 ben
skyldtes psykose?

Han følte sig ikke syg, så nettet strammer sig ind om ham - ikke?

> De, der har realitetssansen i behold og f.eks. ikke er paranoide, Bo.

Vil nogen lave en liste over hvem der har "realitetssansen i behold" og hvem
der "ikke er paranoide"

Mon vi på denne ng alle har samme mening om hvem der pr kollektivt
smagsdommeri skal udstødes af det gode selskab?

Det kører i ring. Psyikiatri er ikke en eksakt videnskab. Lakmusprøve på
skitzofreni og paranoia er ikke opfundet og bliver det aldrig.

Temperamentets kvantespring er lyrik og charmerende når det er din kone der
"ter sig tosset" og ucharmerende når et forhadt regeringsparti gør det.

Da min autonome nevø fik bøde for at bære tåregasspray "som værn mod
højreorienterede voldsmænd på Vesterbro" så oplevede politiet ham som
paranoid og han oplevede politiet som paranoidt.

Her er loven klar, men vedr tvangsindlæggelse på gule papirer, altså
behanlingsindikation uden fare-moment, er loven sørgeligt uklar. Og
sandheden afgøres ikke pr flertalsafstemning.

Er folk ikke sindsyge når de er fulde? Jeg finder accept af gråzonerne en
skamplet på demokratiet, og så gerne klare definitioner og forudsigelighed -
selvom jeg selv har situationsfornemmelse nok til aldrig at risikere at få
problemer med de hvidkitlede formyndere. Bl.a. er jeg aldrig fuld og har nul
temperament - er som en klippe i mine beslutninger. Så jeg er nok den mindst
sindsyge her på Nørrebro

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-11-03 17:16

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> ..... Så jeg er nok den mindst sindsyge her på Nørrebro

Jeg vil strække mig så langt som til at sige, at du nok er mindre sindssyg end
alle de muhamedanere og autonome, der findes på Nørrebro. Muhamedanisme er en
form for sindssygdom, da virkelighedsopfattelsen har lidt skade.

NoTrabajo

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 19-11-03 17:48

NoTrabajo wrote:

> [...]
> alle de muhamedanere og autonome, der findes på Nørrebro. Muhamedanisme er en
> form for sindssygdom, da virkelighedsopfattelsen har lidt skade.

Uden helt at forstå hvad du mener med »muhamedanisme« mistænker jeg at
*din* virkelighedsopfattelse er dårlig.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Bo Warming

Dato : 20-11-03 05:37

"Jeppe Stig Nielsen" <mail@jeppesn.dk> wrote in message

> Uden helt at forstå hvad du mener med »muhamedanisme« mistænker jeg at
> *din* virkelighedsopfattelse er dårlig.

I mange århundreder har alle danskere omtalt Mellemøstens religion som
muhamedanisme, fordi den opfandtes af Muhamed, ligesom Buddhisme opfandtes
af Buddha, og Kristendom af Kristus og Luthersk tro af Luther.

Jeg tror ikke på at det er gået så meget i glemmebogen, selvom de endeløse
og meningsløse krav fra muhamedanerne nu omfatter, at vi skal bruge det
engelske ord muslims

Hvis man ved hvad "virkeligheds-opfattelse" betyder, så blander man ikke
dette ord ind i denne sprog-debat

( hvorfor er alle andre end mig altid OT? - hele denne latterelige tråd har
jeg ingen skyld i - ren mudderkastning, hvor mine trådstarter altid er
pinligt ontopic )

Fra : machine99

Dato : 15-11-03 16:11

> Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

Aspergers?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-03 20:26

machine99 <please@no.spam> wrote:

> Aspergers?

Nej. Se under sch........
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-11-03 20:46

"Per Rønne" <doesnt.work@spam.filter.invalid> skrev i en meddelelse news:1g4hfad.wxzg3p6pvfoaN%doesnt.work@spam.filter.invalid...

> Nej. Se under sch........

Hvis han er mentalt syg, så er der vel begået justitsmord
mod ham. - Men hvem tror egentlig også på lov og ret her
i landet.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-03 05:07

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Per Rønne" <doesnt.work@spam.filter.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis han er mentalt syg, så er der vel begået justitsmord
> mod ham.

Han får invalidepension. Magistrenes Pensionskasse.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-03 06:39

> Han får invalidepension. Magistrenes Pensionskasse.

Ja, som gymnasielærer var jeg medlem af en fagforening, der er eneste, der
kan have formidlet viden til mange om min pensionist-status, altså som ikke
beskytter deres tavshedspligt i overensstemmelse med loven. Ikke at jeg
skammer mig over at få *førtids*pension (hvilket i årtier er gjort til det
korrekte navn, efter at Glistrup vitsede, at antallet af
invalidepensionister er så stort at "man skulle tro der var gået en atomkrig
hen over landet"

Diagnosen bag min pension på laveste niveau, dvs overvejende _social
indikation_ er chondromalaci, på dansk: "flosset knæ" = en type gigt med
periodiske smerter. En sygdom som egentlig ikke forhindrer mig i at tage
gymnasielærerjob i Jylland, hvor der er mangel på fysik og kemi lærere. Men
da man ikke er tvungen til at søge job udenfor sin kommune, er undertegnede
pædagogikum-uddannede socialbedrager udfra lovens ånd, i samme grad som de
fleste andre danskere på overførselsindkomst. Når jeg er blevet interviewet
i Ugens Rapport mm har jeg kaldt mig "professionel samfundsnasser" for at gå
tæt i mit nul-trækprocent idols fodspor.

Per Rønne minder mig med sit rygtesmederi-innuendo om en nazi-medløber, der
lyncher udfra "det siges at dolkestødslegenden er sand".

Fra : kjaer

Dato : 15-11-03 22:34

Joda wrote:
> Har nogen en diagnose på Bo Warming ?
Han bliver kanøflet. Om det er fordi han er stor eller fordi han er aparte
eller det har en helt anden årsag ved jeg ikke.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 16-11-03 00:24

Joda skrev:
> Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

Hvad skulle formålet med diagnosen være?

Hvis det er fordi du ikke kan lide hvad han skriver, må du komme ham i
kill-filteret.
Hvis det er fordi din næstekærlighed løber af med dig, må du vel kontakte
ham personligt.

-------
Tomas

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-03 01:50

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> wrote in message

> [...]
> kill-filteret.
> Hvis det er fordi din næstekærlighed løber af med dig, må du vel kontakte

Der er mudderkastning og kun mudderkastning i lægfolks brug af
sindsyg-diagnostik på deres medmennesker.

Der er måske i sjældne tilfælde næstekærlighed i lægers diagnostik, men ofte
en medlidenhed der overlapper foragt og derfor gør skade.Se aforismer
nedenfor.

Der er mudderkastning og kun mudderkastning i snak om killfilter.
Det er et cyberskældsord. Modne mennesker GÅR FORBI de indlæg, de ikke har
interesse, og spilder ikke ord på at nævne dette.

"Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende. Måske
din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

It is easier to be wise for others than for ourselves.Rochefoucauld

To show pity is felt as a sign of contempt, because one has
clearly ceased to be an object of fear, as soon as one is pitied.Nietzsche

I kærligheden er medlidenheden den blideste form for foragt.
Jean Bernard-Luc

It is a strange simple economy of this world- people only gets what they
give -and those who have not enough imagination to perceive the mere outward
of things,and feel pity what pity can they give except scorn. Oscar Wilde

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-11-03 12:16

Joda wrote:
> Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

Jeg har ikke nogen diagnose på Bo Warming, men jeg har en mulig
forklaring på hans adfærd:

Jeg tror at Bo, måske ved et uheld, har fået opsat hulspejle i sit hjem.
Dette medfører, at når han ser sig selv i spejlet om morgenen, ser han
et spejlbillede, der fylder meget mere end hans fysiomi berettiger til.

Dette forstørrede billede af sig selv har han så overført til sit virke
på usenet. På usenet bliver han bekræftet i sin opfattelse. Det er også
et 'hulspejl', der gengiver et et meget større billede end hans
intellekt måske berettiger til. Ikke mange slår Bo i antal indlæg *og
svar*. Hvem andre har sin egen OSS? Hvem andre kan få garvede usenettere
til at skrive privat til folk der svarer på indlæg og advare dem? Hvem
andre kunne foranledige opstart af en tråd som denne i dk.*videnskab*?

Begrebet "Bo Warming" er noget vi selv har skabt. Det er lidt underligt,
at de forsvarsmekanismer som erfarne brugere af usenet (Ignore,
Killfilter, bladre forbi. osv.) normalt benytter sig af, er sat helt ud
af funktion når det drejer sig om Bo.

Bo er ikke noget problem før vi selv gør ham til det...

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-03 14:52

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> wrote in message

> [...]
> af funktion når det drejer sig om Bo.
>
> Bo er ikke noget problem før vi selv gør ham til det...

Det sidste er jeg enig i
Hulspejlteori er vås, omend jeg da undertiden nyder opmærksomhed lidt
latterligt-forfængeligt-selvoptaget

Jeg ville ønske man gik efter bold ej mand og svarede udfra indhold og ikke
udfra vås om at her er en højreekstremist der skal bekæmpes el lign.

Når jeg provokerer er det - ligesom når Glistrup provokerer - fordi jeg
seriøst mener at det extreme synspunkt er god og tiltrængt brainstorming.

Jeg skal jo ikke vælges som politiker eller sælge charter-rejser

Ikke at jeg har min sjæl i alt og har stærke følelser for ethvert synspunkt
jeg leger med

Jeg er selvfølgelig dum at hoppe på krogen, at debat bliver om mig og ikke
om emnet - jeg må se at få lært at ignoere tråde som denne. Så folk svarer
seriøst udfra emnet og det ikke bliver Simon Spies "dårlig reklame bedre end
ingen reklame"

Gid man ville gå imod *synspunkter* og prøve kræfter på logik og facts og
ikke andet

"Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler og sig imorgen
hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det modsiger hvad du
sagde idag". Ralph W Emerson, Amerikansk filosof 1803-1882 (Brainstormingens
opfinder? )

Fra : Just Me

Dato : 16-11-03 15:58

"Carsten Finn Rasmussen" wrote:

> Bo er ikke noget problem før vi
> selv gør ham til det...

Enig. Hvis man ikke har lyst til at se indlæg fra en bestemt
skribent så bruger man bare filterfunktionen i nyhedslæseren.

Disse lange tråde om bestemte skribenter ødelægger
nyhedsgrupperne.

Derfor:
Brug dit filter istedet for lange diskussionerne om andre
skribenter. Indlæg om Bo Warming eller andre skribenter hører
ikke hjemme i dk.videnskab.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-11-03 16:43

Just Me wrote:

> Enig. Hvis man ikke har lyst til at se indlæg fra en bestemt
> skribent så bruger man bare filterfunktionen i nyhedslæseren.

Enig. Men desværre forhindrer det ikke at man ser alle svarene på
indlæggene, samt de monstercitater der ind i mellem forekommer.

> Disse lange tråde om bestemte skribenter ødelægger
> nyhedsgrupperne.

Enig igen. Jeg synes at alle skribenter har en berittigelse, men ikk
nødvendigvis i alle grupper. Skribenter der kan være debatskabende og
interessant i een gruppe, kan være en pestilens i en anden. Jeg går ikke
ind for sensur, men er tilhænger af selvjustits.
Netop derfor undrer det mig at BW får så megen respons i dk.videnskab
som tilfældet er.

> Derfor:
> Brug dit filter istedet for lange diskussionerne om andre
> skribenter.

BW har længe ligget i mit filter fordi jeg synes han støjer meget. Det
forhindrer desværere ikke at jeg ser alle svar på hans indlæg. Min
pointe er, at han først bliver til et 'problem' når man reagerer på hans
indlæg.

Indlæg om Bo Warming eller andre skribenter hører
> ikke hjemme i dk.videnskab.

Igen er vi meget enige. Skal man endelig debattere enkelte skribenter og
deres debatform, bør det ske i dk.admin.netikette. Grunden til at jeg i
dette tilfælde har fraveget ovenstående er, at jeg synes at hans tråde
fylder meget i dk.videnskab i den sidste tid. Af samme grund har jeg
ikke sat FUT, da jeg ikke har lyst til at indlede en lang debat om
berettigelsen af skribenter som BO.

Mit ærinde var såmænd bare (da tråden nu var startet), at gøre opmærksom
på, at vi måske selv er en del af problemet.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-03 10:00

"Just Me" <me9@privacy.net> wrote in message
> Brug dit filter istedet for lange diskussionerne om andre
> skribenter. Indlæg om Bo Warming eller andre skribenter hører
> ikke hjemme i dk.videnskab.

Videnskabelighed og FAIR PLAY er synonymer

Du mener at vide at mine og andres indlæg HØRER IKKE HJEMME I DK.VIDENSKAB!

men du taler _som den blinde om farverne_,
for du har jo, hvad støder dig,
i dit *Kill-Filter*.

Altså ensidig partisk fordomsfuldhed og ikke fair play

Oplysningstiden og græske tænkere lærte os, at man skal se en sag fra to
sider.

Og har man ikke tid til det (hvilket er en ærlig sag), så siger man som
Sokrates "Det eneste jeg ved er at jeg intet ved".

Dømmesyge baseret på rygter, det er måden, hvormed man skabte stemning imod
jøder i Nazi-Tyskland. Og det er altså din stil.

VIDENSKAB er om FACTS og LOGIK, om deduktion og induktion, om at ræssonere
og argumentere med brug af FORNUFT OG IKKE KUN FØLELSER.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-03 07:12

> Hvem andre kan få garvede usenettere
> til at skrive privat til folk, der svarer på indlæg, og advare dem?

Kunne man undgå sådan uetisk sladder i det skjulte, ved at sætte fingeren
på, HVAD der kan opleves som offtopic/uønsket i mine indlæg

Jeg ønsker ikke at irritere,
Jeg ønsker at kunne bore i, om der har været gavnligt ingeniørmæssigt
spinnoff af Einstein og Maxwell teorierne , primtal og pi-cifre til
vindmøller?
At jødestjerne mig ud i en getto, fordi jeg ikke er som folk flest, er ikke
fair play - Bertel Lund Hansens sladderkampagne i det skjulte burde vække
mere harme, end hvad jeg gør.

Mine dk.videnskab-skriverier _er_ altså ontopic her og ikke på dk.politik.
Et af stederne skal det kunne skrives.

Fra : LR

Dato : 17-11-03 21:42

> Jeg ønsker at kunne bore i, om der har været gavnligt ingeniørmæssigt
> spinnoff af Einstein og Maxwell teorierne , primtal og pi-cifre til

Så tager vi lige http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab en gang
til for de tykhovede:

"Diskussion af videnskabens forhold til samfundet er uønsket".
"Diskussion af videnskabens forhold til samfundet er uønsket".
"Diskussion af videnskabens forhold til samfundet er uønsket".

Det er ikke så meget til dig, for du fatter ingenting, men til de brugere,
der diskuterer med dig i dine tråde.

Jeg kender videnskabelige chatrum, hvor man bliver banlyst bare man for sjov
spørger hvad 2+2 er, forsigtigt spørger hvordan man kan være sikker på, at
relativitetsteorien er sand, hævder at have gjort en stor opdagelse eller på
en anden måde nævner så meget som et enkelt ord om ting, man ikke er
kvalificeret til. En ren 0-tolerance. Folk lærer det hurtigt, og det
fungerer faktisk fint.

Der er ingen til at banlyse folk fra usenet, så her vi har alle et ansvar.
Selv om det ikke behøver at være så ekstremt som ovenstående, men med vores
blødsødenhed kunne vi satme lære noget af det.

Og lige en husker:

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 17-11-03 18:22

Joda wrote:

> Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

At starte en helt ny tråd med et indlæg der kun indeholder ovenstående
spørgsmål, er mere offtopic end noget Bo Warming nogensinde har skrevet.

Dit indlæg hører sikkert hjemme i dk.snak.mudderkastning.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-11-03 02:36

"Joda" <vc@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen en diagnose på Bo Warming ?

Ifølge ham selv:

> Net, læger, sjælesorg, mine diagnoser!

<snip>

> Jeg har den idiosynkrasi, at psykosomatik, hypokondri og tillært
> hjælpeløshed har en stor betydning for sygdomsbilledet i den Vestlige
> civilisation. Dvs. selv en rapportering holdt i klinisk terminologi
vil få
> lidt karakter af "sjælesorg". Men selvfølgelig ikke vedr mig selv, som
er jo
> fri for selvbedragJ

<snip>

> Jeg troede, at jeg havde jernhelbred. Forkølelse ca. årligt var alt,
samt
> hovedpine.

<snip

> [...]
en
> hudlæge har siden diagnosticeret en art psoriasis, der giver mig vild
> hudvækst i fissurer.

> Derefter fik jeg sær trækfølsomhed om efteråret og stigende i løbet af
> vinteren, og det er blevet jævnt værre til mit nu 57'nde år.

> Temmelig gigtagtigt, men ikke noget som fagfolk på lægevidenskabens
> nuværende primitive stade forstår sig på. Udover chondromalaci i
knæene som
> kommer og går efter cykel-anstrengelser og uafhængigt af temperatur og
træk.

> [...]

> smerter.

> Pludselig denne uge opstår begge sidstnævnte samtidigt, sidstnævnte
igen pga
> spisning af for megen ost. Blæren uden forklaring, som jeg kan se -
men flot
> rød urin, så jeg drikker danskvand som en svamp!

> At jeg har symptomfri børneorm kan næppe bidrage. "Een ulykke kommer
sjælden
> alene" er vist overtro og pjat - faktisk er der tendens til at to
> forskellige infektioner netop ikke kommer samtidig, af en eller anden

Mvh.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-03 06:29

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message
> "Joda" <vc@jubii.dk> skrev i en meddelelse

Faktisk er det
*meget dk.videnskab on-topic*
at det i denne tråd er blevet fastslået, at
psykiatrisk amatør-diagnostik
er
mudderkastning, værdiløs, subjektiv, smagsdommeri - uvidenskabelig.

Evt stalinistisk a la
"manglende sygdomserkendelse beviser sygdom".

Bold ej mand er dog bedst - i alle ng.

Fra : LR

Dato : 18-11-03 12:09

Hold da op, Bo får nok næsten orgasme af alt den opmærksomhed du giver ham
ved at gennemsøge hans indlæg på den måde.

Mvh,

Lasse

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-03 14:27

"LR" <lar@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hold da op, Bo får nok næsten orgasme af alt den opmærksomhed du giver ham
> ved at gennemsøge hans indlæg på den måde.

Orgasme , hvis det er rette ord for debatglæde, opnås evt når modpart om fx
Einstein kører i ring og ikke har argumenter. men bedst er når man lærer
noget nyt, som fx om GPS

- og når den ny viden styrker ens egne fordomme, som man "hepper på" ,
mens man prøver at være neutralt sandhedssøgende

Det klogeste sagt af mange i denne tråd er selvfølgelig , at vi bør gå efter
bolden og ikke efter manden - emnet er det interessante fx
amatør-psykiatridiagnostik, og ikke enkeltpersoner

At en ng ødelægges af lidt venskabelig mudderkastning er dog en
overdrivelse.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-11-03 02:47

"LR" <lar@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hold da op, Bo får nok næsten orgasme af alt den opmærksomhed du giver
ham
> ved at gennemsøge hans indlæg på den måde.

Hæh. tror du det hjælper hvis jeg fortæller, at indlæget faktsk ikke var
noget jeg havde søgt efter, men faktisk var et dokkument jeg havde
liggende?

Mvh.

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-11-03 11:42

In an article of 19 Nov 2003 Uffe Ravn wrote:

> Hæh. tror du det hjælper hvis jeg fortæller, at indlæget faktsk ikke var
> noget jeg havde søgt efter, men faktisk var et dokkument jeg havde
> liggende?

Det er da endnu mere skræmmende, at du samler på sådant.
--
Uffe Holst

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-11-03 01:04

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev

> Det er da endnu mere skræmmende, at du samler på sådant.

Det gør jeg nu heller ikke, men du ved, udtalelser som "Der er intet
fejet ind under gulvtæppet" "Der bliver ikke rørt ved efterlønnen" "De
fartgale dræber" er udtalelser som kan være sjove at dokkumentere, når
sagen har taget en drejning.
Dog skal det indskydes, at BW jo selvfølgelig størrelsesforholdsmesigt
er aldeles ubetydelig, i den sammenhæng.

Mvh.