Kan 50 missiler udslette Rusland?
Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-03 01:16

Japan var nem. De boede utrolig tæt i Hiroshima, Nagasaki, Osaka, Tokyo og
Nagoya., og husene var af jordskælvsikre lodrette træbjælker og væggene af
papir, så napalm-tæppebombning var nem og abomber gjorde intet fra eller
til.
Ildstormene i Tokyo var langt værre end i Dresden eller Hamburg. Kun de der
nåede floden, overlevede.

Men i "60 minutes" har jeg lige hørt at USA-ubåde med 50 missiler kan
udslette hele det gamle USSR, for hver har sprængkraft som 5000
Hiroshima-bomber.

Når en sådan bombe eksploderer over Moskva så aftager effekten med tredie
potens af afstanden.

Folk i Hiroshima overlevede undertiden hvis de boede et par kilometer fra
bymidten i et stenhus nær floden.

Hvis dobbelt bombeeffekt i midte, hvor meget er effekten så aftaget 2 km
væk?

Jeg vil tro at een superbombe ikke kan udslette alle Moskvas forstæder og at
selvom de 50 største byer rammes, så er langt over 90% af russerne
overlevende og kampklare.

Der er ikke modspil til TV-løgn pga dårlige presselove - internationalt - så
man overdriver vildt for at skabe respekt for teknologi, dvs for staten.

Selv Discovery kan ikke kaldes folkeoplysende - men propaganderende.Men jeg
ser det , incl den ny og lidt bedre Discovery Civilisation
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : christian

Dato : 15-11-03 13:00

Nu skal jeg ikke kalde mig expert i ABC-våben, men det er sådan at en
ballistisk missil har 6-8 sprænghoveder med sig. De inholder hver en thermo
nuclear bomb på 100 kiloton bombe. Når missilet nærmer sig en storby
springer de ud for at dække en så stor område som muligt og springer i
luften i ca. 500-1500 meter høje. Så de kan temmelig nemt nakke en storby på
10 million indbygger. Men i følge Nùrenberg må du ikke bruge massiv
ødelæggelse våben imod storbyerne, selvom England har masse af Trident
sprænghoveder som er beregnet for Moskva. Så det er en forbrydelse.
Yderligere skulle der også være en 200 megaton atombombe i dag.

Fra : machine99

Dato : 15-11-03 16:13

> Yderligere skulle der også være en 200 megaton atombombe i dag.

Hvor??

Fra : John Vedsegaard

Dato : 20-11-03 08:50

On Sat, 15 Nov 2003 16:13:18 +0100, machine99 wrote:

> Hvor??
Vist nok i Næstved.

For øvrigt er der ikke nogen begrænsning på hvor store atombomber kan
laves.

John Vedsegaard

www.taform.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-11-03 10:51

John Vedsegaard skrev:

>For øvrigt er der ikke nogen begrænsning på hvor store atombomber kan
>laves.

Ikke at jeg skal kloge for meget i det, men der *er* en grænse.
Hvis man ikke passer morderligt på, så vil den første
deleksplosion sprede det radioaktive materiale for alle vinde, og
derved går kædereaktionen i stå. Derfor består én måde at lave en
a-bombe på i at man lægger dynamit og et skjold hele vejen uden
om det radioaktive stof. Så vil den 'gammeldags' eksplosion
trykke stoffet sammen så der går lidt flere millisekunder inden
det er pustet væk.

Så spørgsmålet om størrelse er et spørgsmål om hvor effektivt man
kan holde stoffet samlet i eksplosionsøjeblikket.

Man kan naturligvis tage mange bomber og anbringe med 30 km's
afstand, og det vil også være meget mere effektivt, men det er
noget andet.

--
Bertel