Unlock af Siemens
Fra : Kasper

Dato : 26-11-03 17:45

Hej gruppe,
Er der nogen der med held har oplåst deres s55 med flg. program:
http://home.tiscali.de/mydownload/unlock/unlock_siemens.htm#150

mvh
Kasper

Fra : Thomas B

Dato : 26-11-03 19:32

"Kasper" <no@sp.am> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
> Er der nogen der med held har oplåst deres s55 med flg. program:
> http://home.tiscali.de/mydownload/unlock/unlock_siemens.htm#150

Ja det har jeg..bruger du et uorginalt data kabel ?.
Ellers virker det ikke.

Mvh. Thomas

Fra : Kasper

Dato : 27-11-03 01:52

> Ja det har jeg..bruger du et uorginalt data kabel ?.
> Ellers virker det ikke.

Ja, jeg har bestilt det nævnte kabel fra cellshoppen.
Jeg regner med at modtage både tlf. og kabel med posten i morgen, og må
jeg jo bare håbe at det viker.

Tak for svarene, begge to.

Fra : Kasper

Dato : 27-11-03 02:19

Kiggede lige på Tommy's vejledning.
Man bedes om at tænde telefonen i både 3. og 5.
(Slukkes den automatisk i efter 3.?)

Jeg mener at have set et andet sted, at telefonen skulle tændes ved at
knap berørte tasten. Er dette korrekt/vigtigt?

Er vejledningen ellers OK?

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 27-11-03 11:19

Kasper wrote:
> Kiggede lige på Tommy's vejledning.
> Man bedes om at tænde telefonen i både 3. og 5.
> (Slukkes den automatisk i efter 3.?)

- Det kan jeg faktisk ikke huske selv...

> Jeg mener at have set et andet sted, at telefonen skulle tændes ved at
> knap berørte tasten. Er dette korrekt/vigtigt?

- Du skal ikke holde tasten inde så lang tid som når du normalt tænder
telefonen, men det skal være lidt længere tid end blot et klik - måske
omkring ½-1 sekund.

> Er vejledningen ellers OK?

- Jeg vil meget gerne gøres opmærksom på fejl og rettelser til den!

Mvh

Tommy

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 27-11-03 19:59

Tommy Ipsen wrote:

> - Det kan jeg faktisk ikke huske selv...

> - Du skal ikke holde tasten inde så lang tid som når du normalt tænder
> telefonen, men det skal være lidt længere tid end blot et klik - måske
> omkring ½-1 sekund.

Jeg trykkede nu kun kort på den. 1 sekund er i hvert fald for lang tid, så
tænder man telefonen!

> - Jeg vil meget gerne gøres opmærksom på fejl og rettelser til den!

Jeg synes, det ser helt fornuftigt ud. Godt initiativ!

--
Jacob

When I was a kid my favorite relative was Uncle Caveman. After school
we'd all go play in his cave, and every once in a while he would eat
one of us. It wasn't until later that I found out that Uncle Caveman
was a bear.

Fra : Kasper

Dato : 29-11-03 19:23

On Thu, 27 Nov 2003 11:18:49 +0100, Tommy Ipsen wrote:
> - Jeg vil meget gerne gøres opmærksom på fejl og rettelser til den!

Jeg kan bekræfte, at vejledningen (Tak for den, Tommy!) fungerede fint
med min s55 købt m. Sonofon abon. Det undrede mig godt nok lidt, at man
selv skulle indtaste IMEI-nummeret igen. Kan det virkelig passe?

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 29-11-03 19:37

Kasper wrote:

> Jeg kan bekræfte, at vejledningen (Tak for den, Tommy!) fungerede fint
> med min s55 købt m. Sonofon abon. Det undrede mig godt nok lidt, at man
> selv skulle indtaste IMEI-nummeret igen. Kan det virkelig passe?

Det lyder godt - hvad var konklusionen mht. at tænde telefonen både i
pkt. 3 og 5?

Mvh Tommy

Fra : Kasper

Dato : 29-11-03 20:22

On Sat, 29 Nov 2003 19:37:03 +0100, Tommy Ipsen wrote:
> Det lyder godt - hvad var konklusionen mht. at tænde telefonen både i
> pkt. 3 og 5?

Tja, jeg havde ikke 100% styr på det og var til tider usikker på
hvorvidt jeg nu gjorde det rigtige. Jeg var aldrig helt sikker på, om den
var tændt eller slukket, men jeg *tror* nok, at vejledningen passede.
Dvs. så må den jo have tændt selv?! Eller noget... Men jeg er altså
ikke helt sikker i min sag.

Beklager, at jeg ikke kan give et bedre svar.

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 27-11-03 01:22

Kasper wrote:
> Hej gruppe,
> Er der nogen der med held har oplåst deres s55 med flg. program:
> http://home.tiscali.de/mydownload/unlock/unlock_siemens.htm#150

Jeg har med hjælp fra Thomas fået unlocket min S55 og har lagt noget der
minder om en vejledning på adressen: http://tommyipsen.dk/S55/

Der kan du også hente den version af Free Siemens som jeg benyttede og
desuden ligger der også nogle spil du kan downloade.

Mvh

Tommy

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-12-03 20:13

On 29 Nov 2003 19:37:03 +0100
Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk> wrote:

> Det lyder godt - hvad var konklusionen mht. at tænde telefonen både i
> pkt. 3 og 5?

jeg har lige unlocket et par stykker. Telefonen skal tændes i begge
tilfælde. Den "tænder" aldrig rigtigt ved pkt. 3, men den udlæser blot
imei nummer osv.
Det virker forresten perfekt.