For meget ram !!!
Fra : Svend Dyre

Dato : 17-04-01 11:07

Hej NG

Er der nogen der ved noget om et program der kan rette windows me til så den
er istand til at fungere og udnytte >1 Gb ram ??

Mvh René

Fra : Steffen V P

Dato : 17-04-01 12:53

Styresystemer baseret på 9x-kernen (dvs. Windows 95/98/ME) er ikke i
stand til at administrere og udnytte mere end 128 MB RAM.

Du kan dog godt gå ind og slå virituel hukommelse fra, og så kører det
bedre. Det er dog kun NT-kernen (NT5/2000 Pro/2000 (Advanced)
Server/XP), der kan udnytte og administrere mere end 256 MB RAM. Windows
2000 Advanced Server understøtter 64 GB RAM!

Det er i hvert fald hvad keg mener at have hørt.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

"Svend Dyre" <dyrekronerogrenetaender@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9bh566$7jq$2@news.inet.tele.dk...

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-04-01 13:40

SKRØNE!

Win95 kan adressere op til 2 Gb ram, og 98 og me; 4 Gb ram!

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q181/5/94.ASP?LN=EN-US&SD=g
n&FR=0&qry=maximum%20ram&rnk=2&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W95

Dog kan der være problemer med mere end 512 Mb. Dette kan løses:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=g
n&FR=0&qry=maximum%20ram&rnk=1&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WINME

Mvh. Peter BJ
www.peterbj.dk (Nu over 650 vitser!!!)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 17-04-01 15:59

On Tue, 17 Apr 2001 14:39:52 +0200, Peter Brandt J rgensen
wrote:

>SKRØNE!

Ifølge min hukommelse : den første Win95 havde problemet....det
blev dog afskaffet med OSR2.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Pardon me, but I'm off to play the grand piano!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-04-01 14:24

Peter Jespersen skrev...

>Ifølge min hukommelse : den første Win95 havde problemet....

Du tænker sikkert på TX chipsettets problem med at cache mere end 64 Mb
RAM.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-04-01 13:44

Hej Steffen

Windows 2000;
- Professional kan håndtere 4 GB ram og 2 CPU'er
- Server ligeledes 4 GB og 4 CPU'er
- Advanced Server 8 GB ram og 8 CPU'er
- Datacenter Server 64 GB ram og 32 CPU'er
ifølge Microsofts eget undervisningsmateriale om Windows 2000

Jeg har i lang tid kørt W98SE med 256 kB og det har virket fint (men er nu
gået over til 2kPro)

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Butch

Dato : 17-04-01 13:56

> Jeg har i lang tid kørt W98SE med 256 kB og det har virket fint
Det er godt klaret!!!
Er det på din 286'er eller måske en pc emulator til din amiga. *LOL*
Hilsen
Butch

Fra : Henning

Dato : 17-04-01 14:14

>Jeg har i lang tid kørt W98SE med 256 kB og det har virket fint (men er nu
>gået over til 2kPro)

256kB? Ok, det var vist BIll, som sagde at 640K burde være nok til
alle

Henning

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-04-01 14:23

OK så siger vi MB

Sorry!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : The MaXx

Dato : 17-04-01 21:33

> Styresystemer baseret på 9x-kernen (dvs. Windows 95/98/ME) er ikke i
> stand til at administrere og udnytte mere end 128 MB RAM.

Som der er skrevet andre steder i tråden kan 98/Me klare 4GB, men jeg har
læst at 98 ikke kan cache mere end 128, og har også selv oplevet at mit
system blev meget langsomt ved 384MB, derfor skiftede jeg til ME som kan
cache det hele, og det kører fint.

Dette med cachningen havde ikke være så stort et problem, hvis ikke windows
bruger RAM'ene fra "toppen". Dvs, den cacher de første 128MB, men bruger dem
derefter fra den anden ende og derfor de 256MB ucachede først (i mit
tilfælde).

The MaXx