Brug SPV E200 som fjernbetjening (IR)
Fra : MB

Dato : 23-11-03 16:25

Hej

Er der nogen der kender et program til SPV (E200), så man kan bruge den som
fjernbetjening til f.eks TV?
Eller kan det slet ikke lade sig gøre?

På forhånd tak!

Mvh Martin

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 23-11-03 17:24

MB wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der kender et program til SPV (E200), så man kan bruge
> den som fjernbetjening til f.eks TV?
> Eller kan det slet ikke lade sig gøre?

Jeg tror ikke at IR-senderen er kraftig nok - på nogen mobiltelefoner
overhovedet. I så fald ville du skulle så tæt på, at du ligeså godt kunne
skifte kanal ved at trykke på selve TV'et ;)

--
Jacob

Anytime I see something screech across a room and latch onto someones
neck, and the guy screams and tries to get it off, I have to laugh,
because what is that thing.

Fra : Mullerman.dk

Dato : 23-11-03 18:50

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overhovedet. I så fald ville du skulle så tæt på, at du ligeså godt kunne
> skifte kanal ved at trykke på selve TV'et ;)

Jeg ved der lige er kommet en palm - vistnok fra hp - som kan bruges som
fjernbetjening til alt hvad man har af stereo, video, dvd, tv osv...

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 24-11-03 10:48

"Mullerman.dk" <billetter2003@yahoo.com> writes:
>Jeg ved der lige er kommet en palm - vistnok fra hp - som kan bruges som
>fjernbetjening til alt hvad man har af stereo, video, dvd, tv osv...

Den hedder HP iPAQ 2210 og programmet hedder Nevo. For at kunne bruge
Ir-porten i en telefon, Pocket PC eller bærbar skal den være af Consumer
grade-typen, dvs. særlig kraftig. Telefoners Ir-port er normalt af
data-typen, hvor rækkevidden er max. en meters penge.

Mange hilsner

Kasper Hyllested