Nogen der har erfaringer med Nokia 5100?
Fra : Perpop

Dato : 21-11-03 13:14

Hejsa,

jeg er ved at købe tlf.
Valget står på Nokia 5100, da jeg skal ha en rimelig robust tlf.

Er der nogen der har erfaringer med den... Er I der har den tilfredse?

Venligst

Per

Fra : Benjamin

Dato : 21-11-03 14:05

Perpop wrote:
> [...]

Jeg har selv haft en sådan fætter i et par mdr. og jeg er ganske tilfreds.

Man skal dog lige vænne sig til at skrive på den i forhold til f.eks. 3510x
osv.

Der er de velkendte Nokia Menuer .. og 2 meget brugbare genveje til SMS og
kalender.

Den kan godt virke lidt "træg" i forhold til menuerne i 3510x. Men det er
ikke noget der generer mig nu, det var bare noget jeg lagde mærke til da jeg
fik den.

Bruger tit den indbyggede lygte.

/ Benjamin

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 22-11-03 09:52

"Perpop" <p.ladingNOSPAM@get2net.dk> skrev i melding
> [...]
> Valget står på Nokia 5100, da jeg skal ha en rimelig robust tlf.
>
> Er der nogen der har erfaringer med den... Er I der har den tilfredse?

5100 er en meget god telefon, og har mange funksjoner. Om kalorimåler og
termometer er viktig eller uviktig, kan diskuteres, men den har dét også!
Lommelykten er nyttig, og burde finnes på flere telefoner. Nokia 2300 har
det.

5100 har en meget god kalender, den har radio, og ellers det man normalt
finner på en Nokiatelefon. 5100 er i hovedtrekk samme telefonen som 7210 og
6610, bare i en mer robust utførelse. Funksjonene er også litt forskjellige,
men som jeg sa; i hovedtrekk er det de samme telefonene.

Ett stort minus med 5100: Tastaturet. Det er direkte ubehagelig og vondt i
bruke. Det gjelder de alfanumeriske tastene, og ikke minst
navigasjonstastene. Det ubehagelige tastaturet er "prisen" man må betale for
at telefonen er ekstra støv- og fuktbeskyttet. Jeg solgte min 5100 på grunn
av tastaturet. Jeg fikk vondt i fingrene, og det pleier jeg normalt ikke få
(jo, fikk det også på Siemens M55, hvor et par av tastene er "grusomme"
) ).

Så prøv for all del ut tastaturet, før du velger en 5100. Men dersom du
kommer til å bruke tastaturet mye (f.eks sms), bør du herved være advart.

5100 har nå vært på markedet siden... mars, tror jeg, så det er gode
muligheter til å få den til en gunstig pris.

Fra : bj

Dato : 22-11-03 21:08

Thorolv Valentinsen" <tvpost@start.no_________________> skrev i en
meddelelse news:BsFvb.4359$%W3.22090@amstwist00...>
> "Perpop" <p.ladingNOSPAM@get2net.dk> skrev i melding

Hej

vær iøvrigt opmærksom på at displayed ikke er så robust som det frmsiges af
producenten, min lå i bilen en af de første aftner der var frost i blot et
par timer og display-vinduet sprang/flækkede......ingen garanti på display
sagde de hos TDC, det havde jo intet med software at gør. Rent ud sagt så må
jeg efterhånden sige aty TDC er ved at være lidt usmagelige...jeg ved godt
jeg har tlf. abb. hos dem, men nok ikke meget længere......det er sgu for
trist at de røvrender kunder på den måde....

Bjarne, der lige skulle ha´det ud!

Fra : Perpop

Dato : 23-11-03 19:54

Tak for jeres besyv til min beslutning...

Jeg tror ganske enkelt jeg investerer i en 5210 igen. Jeg har haft sådan en
før, og var fantastisk glad for den.
Jeg forventede egentlig bare at 5100 var lidt sjovere... - Det er den for så
vidt også, men der er for meget der taler imod den til at jeg vil gå på
kompromis.

Takker for svarene,

Vh.

Per

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 23-11-03 22:44

> [...]
> Jeg forventede egentlig bare at 5100 var lidt sjovere... - Det er den for

> vidt også, men der er for meget der taler imod den til at jeg vil gå på

5210 har et lite display, og ikke verdens beste batteritid, men den har er
langt mer behagelig tastatur enn 5100. Det skal da heller ikke så mye til :)
At 5100 har 4-veis navigasjonstast har ingen ting å si, for den er fordelt
på 4 taster, som er grusomme å trykke på. For meg var altså ikke telefonen
til å leve med, selv om den hadde bøttevis av funksjoner.

Dog tror jeg du på 5210 kan bla 4-veis i f-eks symbollisten når du skriver
SMS ved å bruke tall-tastaturet.

Uansett 5210 er en bra telefon; jeg har hatt to av dem!