Ericsson T630?
Fra : Dennis

Dato : 17-11-03 09:27

Er der nogen der har erfaring med denne (jeg ved slet ikke om den kan købes
i DK endnu)?

Jeg har p.t. en Ericcson T68i og synes der er flere ting i dén som gør, at
jeg er på udkig efter noget andet.

SMS:
Jeg er irriteret over, at jeg føler det er så svært at skrive SMS på T68.
Den er sløv og det virker ulogik (f.eks. at "Skriv ny" ligger før "Indbakke"
i menuen). Endvidere skal man hele tiden holde øje med, at det man taster og
kan genkendes af den (og så skal den jo helst ikke være for meget bagefter).
Jeg er irriteret over, at man ikke kan definere sin egen tone ved SMS
modtagelse. Jeg synes den diskrete er FOR diskret og den almindelige er for
voldsom. Ville gerne kunne lave mine egne bips.
Jeg skriver generelt ikke SÅ mange SMS'er, men når jeg gør, så vil jeg
gerne, at det er nemt og ligetil!

Generelt:
Tasterne på T68 kan jeg ikke lide. Jeg kunne i starten, men jeg synes de er
træge at trykke ned.
Sløvhed - det er generelt for sløvt at bladre i menuerne og man kommer tit
til at trykke flere gange, fordi man tror man ikke fik trykket.

En ting som dog stadigt skal være der i T630'eren er den blinkende lysdiode!
Jeg nyder at jeg altid kan se hvor den er (f.eks. i handskerummet) og det
skal som minimum være noget man kan enable, hvis ikke det er standard.

Hvordan er dét i forhold til T630'eren?

Dennis

Fra : Hornbech

Dato : 17-11-03 20:13

For det første så er der ikke de store forandringer ang SMS på T68i og
T610/T630 Skriv ny" ligger stadig før Indbakke hvilke jeg ikke ser som noget
problem. Ordbogen er blevet mere intelligent "den husker de ord du bruger
mest, så hvis du for det meste skriver "et" cil det være det første ord den
vælger istedet for "du" og omvendt"
Ang tasterne så er T610/T630 MEGET mere robust og telefonen er overhovedet
ikke sløv.
JEg havde også en T68i og skiftede til en T610 hvilke jeg ikke har
fortrudt. Der er faktisk ikke nogen forskel på T610 og T630 andet end
designet og at farveskærmen er blevet bedre.
Men T630 vil først kunne købes i danmark engang til foråret

Med venlig hilsen
René Hornbech Jensen