Dualsim.dk
Fra : Perinouk

Dato : 15-11-03 17:09

Hvordan virker dette produkt? Kan man modtage opkald til begge kort I samme
telefon uden at skulle vaelge hvilket kort er 'live' fra gang til gang?

Fra : Fischer

Dato : 15-11-03 17:47

> Hvordan virker dette produkt? Kan man modtage opkald
> til begge kort I samme telefon uden at skulle vaelge hvilket
> kort er 'live' fra gang til gang?

Der er flere personer i dette og andre debatfora der har bestilt produktet,
men ingen har afaik modtaget noget som helst endnu.
Direktøren for firmaet bag produktet her her i gruppen påstået at begge kort
er aktive samtidig (news:3fb3d6c0$0$300$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk) selv
om alle vi andre stort set er enige om at det ikke er teknisk muligt.

Det hele virker meget lusket, og jeg køber intet fra firmaet før jeg hører
om produkterne fra nogen som jeg betragter som troværdig.

*Fischer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-11-03 00:25

On Sat, 15 Nov 2003 17:46:55 +0100, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>er aktive samtidig (news:3fb3d6c0$0$300$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk) selv
>om alle vi andre stort set er enige om at det ikke er teknisk muligt.

Har snakket med dem og fået en længere teknisk forklaring fra dem af.

Begge simkort er aktive samtidigt som modtagende kort. Men man kan
kun"sende" fra et kort af af gangen. Derfor at man skal skifte "kort"
når at man vil ringe fra det andet nummer.
Flemming Jacobsen

Fra : Jensb

Dato : 16-11-03 13:51

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun"sende" fra et kort af af gangen. Derfor at man skal skifte "kort"
> når at man vil ringe fra det andet nummer.

På mobildebat.dk er der en anden der har fået svar fra dem, og der siger de
at begge kort IKKE er aktive samtidig... Det virker s'gu rimelig lusket det
hele.

Jeg glæder mig til der er en der modtager en Dual-sim og kan komme med nogle
klare svare.

Jens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-11-03 13:59

On Sun, 16 Nov 2003 13:50:56 +0100, "Jensb" <no@spam.tak> wrote:

> [...]
>at begge kort IKKE er aktive samtidig... Det virker s'gu rimelig lusket det

Jeg har noget reklame fra dem jeg kan scanne og poste i Dk.binær hvis at
det har folks interesse?
Flemming Jacobsen

Fra : DS

Dato : 16-11-03 16:02

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
selv

> Har snakket med dem og fået en længere teknisk forklaring fra dem af.
>
> Begge simkort er aktive samtidigt som modtagende kort.

Det lyder da ikke særlig logisk. Det vil jo kræve at mobiltelefonen er
opkoblet til to operatører samtidig, for at den kan modtage to signaler! Og
det tror jeg nu ikke dagens mobiltelefoner er i stand til.... ret mig hvis
jeg tager fejl her.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-11-03 16:10

> [...]
>det tror jeg nu ikke dagens mobiltelefoner er i stand til.... ret mig hvis

Jeg spurgte hende om nøjagtigt det samme og her fik jeg svaret at så
længe at der kun var et kort der kunne ringes og sendes sms fra var der
ingen problemer der. Men hun kunne godtnok ikke komme med en teknisk
forlaring på hvorfor og henviste mig til deres mail som de ikke har
besvaret endnu
Flemming Jacobsen

Fra : Dan Andersen

Dato : 16-11-03 18:40

> [...]
> ingen problemer der. Men hun kunne godtnok ikke komme med en teknisk
> forlaring på hvorfor og henviste mig til deres mail som de ikke har

Der er flere der benytter sig af samme teknik - med op til flere numre
samtidig:
Tjek lige: http://www.magicsim.com/eng/index.htm

--
Med venlig hilsen, Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.regnvand.dk -

Fra : BG

Dato : 18-11-03 11:49

On Sun, 16 Nov 2003 00:24:59 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Begge simkort er aktive samtidigt som modtagende kort. Men man kan
>kun"sende" fra et kort af af gangen. Derfor at man skal skifte "kort"
>når at man vil ringe fra det andet nummer.

Det er helt omuligt at ha to aktive kort samtidigt!!! Der er ju kun EN
telefon!!!! Kortet virker ju helt sammen med elektronikken i
telefonen.

Det er tekniskt omuligt med de telefone der er på marked idag.

Börje, fra Sverige (undskyld sprogfeile)