Lidt mere Dualsim
Fra : Filip Rasmussen

Dato : 11-11-03 08:46

   Jeg prøvede at ringe til det telefonnummer firmaet bag Dualsim annoncerer
med i bl.a. Urban.

Her blev jeg mødt af en dyb mandestemme i TV-shop stilen, der læste de
samme produktfordele op som stod at læse i avisannoncen. Næsten ordret, i
øvrigt. Klogere blev jeg i hvertfald ikke.

Er der ikke nogen her i gruppen der kan fortælle om det virkelig _kan_
lade sig gøre med de famøse 2 sim-kort i telefonen. Er der tale om 2
fysiske sim-kort, eller brænder de et nyt kort med to funktioner i, eller
hvad ?

mvh
Filip

Fra : BG

Dato : 11-11-03 10:30

On Tue, 11 Nov 2003 08:46:21 +0100, "Filip Rasmussen"
<filip_rasmussen@net.dialog.dk> wrote:
> [...]
>lade sig gøre med de famøse 2 sim-kort i telefonen. Er der tale om 2
>fysiske sim-kort, eller brænder de et nyt kort med to funktioner i, eller

Er det i orden hvis jeg svarer på svensk? Jeg håber det.

Det finns minst fem olika lösningar på dual-SIM:

1. ett speicellt batteri med ett litet adapterkort som ska vara i
mobilens SIM-hållare. Plats för 2-3 SIM-kort i batteriet, som nästan
alltid är tjockare.
kig på:
http://www.m-99.co.uk/PhoneAccessories/Twin_SIM_Batteries/twin_sim_batteries.html

2. ett speciellt bakcover till batteriet (men med orginalbatteri).
Plats för 2-3 SIM-kort i bakdelen, i övrigt nästan samma som punkt 1.
kig på: http://nowgsm.com/TwinSimCover.htm

3. en mellandel som man sätter mellan batteri och mobil, i övrigt
nästan samma som punkt 1.
kig på: http://nowgsm.com/TwinSimCover.htm

4. en Ghost-adapter, en mycket mycket tunn adapter som man sätter
mellan mobil och batteri men som inte gör mobilen tjockare. Den passar
inte i alla mobiler exempelvis inte i SE T610. Där är för lite plats.
kig på: http://www.modifications.net/ghost_dual_sims.html

5. den senaste typen är den mest avancerade och komplicerade. Man
klipper ut en liten del av 2 SIM-kort och sätter dem i en adapter som
är lika stor som ett SIM-kort. Denna passar då i alla mobiler.
kig på:
http://www.mobilemania.de/news+talk/news/produkte/zubehoer/Dual-Sim.php
http://www.hot-wire-telekom.de och sedan Universalzubehör
http://www.human-call.de/csc_article_details.php?nPos=&saArticle[ID]=1621

på sidan:
http://www.m-99.co.uk/Mobile_Phone_Accessories/Twin_SIM/twin_sim.html
kan man se nästan alla typer av Dual-SIM

Nästan alla dual-SIM-adaptrar växlar kort när man släcker och startar
igen, men där är också adaptrar som har en liten switch som man växlar
manuellt med.

På en del Nokia-mobiler kan man växla med en kod, som egentligen
växlar ljudkomprimering, men startar om mobilen också.

Börje, fra Sverige

http://osbymikro.tk =================== phone pages
http://2sms.tk ======================== free sms
info@osbymikro.tk.remove_th.is ======== mail address

Fra : anders majland

Dato : 11-11-03 12:25

> Jeg prøvede at ringe til det telefonnummer firmaet bag Dualsim
> annoncerer med i bl.a. Urban.

De har modtaget forudbetaling fra mig 5/11 - Jeg har endnu ikke modtaget
stumperne ...

Så hurtige er de ikke ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : anders majland

Dato : 13-11-03 14:26

> De har modtaget forudbetaling fra mig 5/11
Har dd. talt med dem - de er bagud, men lovede mig levering 17/11 ...

(Uden dog at kunne slå min ordre op - og jeg kunne heller ikke blive
stillet om til nogen der kunne. Han skrev så navn mm ned og ville bede
en om at følge op på det.)

Fra : Fischer

Dato : 13-11-03 14:33

> [...]
>
> (Uden dog at kunne slå min ordre op - og jeg kunne heller ikke blive
> stillet om til nogen der kunne. Han skrev så navn mm ned og ville bede

Det lyder en anelse suspekt.
Men når du får noget, vil jeg være meget taknemmelig over en anmeldelse af
produktet.

*Fischer

Fra : anders majland

Dato : 13-11-03 15:11

> Det lyder en anelse suspekt.

Jeg sendte en email igår og da de ikke havde svaret på den indenfor 24
timer ringede jeg. De tog røret næsten med det samme og han var såmend
flink nok og undskyldte leveringstiden. De har åbenbart succes med deres
kraftigt markedsføring ...

Men de burde fås styr på noget kreditkortbetaling istedet for det her
med bankoverførsler - det er for amatøragtigt idag hvor man nemt kan
betale sig fra en løsning. Deres hjemmeside ser jo ganske proff ud men
de mangler lige at få forretningsgangene opdateret ... De har nok levet
som et "kælderfirma" siden oprettelse i 2000, og skal lige op i
omdrejninger

> Men når du får noget, vil jeg være meget taknemmelig over en
> anmeldelse af produktet.

Selvfølgelig.

Fra : petaas

Dato : 10-12-03 13:02

Hejsa

Jeg bestilte for ca 14 dage siden en SIm Doktor fra DualSIm og i dag
dukkede der en pakke op med posten, havde dog ikke kontanter til at
betale den. Nogen der overhovedet har prøvet denne SimDoktor ?

Jeg vil dog tage chancen og hente pakken for at se "svinet", og jeg skal
selvfølglig nok lige smide en anmeldse af produktet her.

Mvh Peter Andreasen

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 10-12-03 13:20

> Jeg bestilte for ca 14 dage siden en SIm Doktor fra DualSIm og i dag
> dukkede der en pakke op med posten, havde dog ikke kontanter til at
> betale den. Nogen der overhovedet har prøvet denne SimDoktor ?

Jeg har slet ikke hørt om nogen der har prøvet SimDoktor.
Jeg har kun hørt om nogen der har fået 2 stk DualSim i stedet for den
SimDoktor de havde bestilt.

Men vi venter i spænding ......

*Fischer

Fra : anders majland