Tasteturlås på 3310 ?
Fra : Zip

Dato : 17-04-01 10:03

Davs
Jeg har siddet og kukkeluret lidt i manualos til min Nokia 3310,
Og fundet ud af at der er en tasteturlås, men er der ikke muligt af sætte et password
på, Det kunne være rart med en password beskyttet tasteturlås.
Er der en ka' hjælpe ?

--
Hygge
Kim Cool 3310 side http://nhmfive.compsoc.com/

Fra : Mark Beaumont

Dato : 17-04-01 10:10

"Zip" <zip@ANTISPAMBLOCKkrudt.dk>
> Jeg har siddet og kukkeluret lidt i manualos til min Nokia 3310,
> Og fundet ud af at der er en tasteturlås, men er der ikke muligt
> af sætte et password på

Det er desværre ikke muligt.

Vh Mark

Fra : Zip

Dato : 17-04-01 10:39

Mark Beaumont skrev i meddelelsen <9bh1cf$2im4$1@news.cybercity.dk>...

>"Zip" <zip@ANTISPAMBLOCKkrudt.dk>
>
>Det er desværre ikke muligt.

Damn, så er man altså nødt til at slukke mobilen for at undgå at andre kan bruge den.
Utroligt, min far har en oldgammel Nokia (halv mursten) den har kode på tastetur.
--
Hygge
Kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-04-01 10:36

Zip wrote:

> Damn, så er man altså nødt til at slukke mobilen for at undgå at andre kan bruge den.
> Utroligt, min far har en oldgammel Nokia (halv mursten) den har kode på tastetur.

Kan man ikke lave pinkode-indtastning før hvert opkald??? Eller at man
kun kan sende til de indkodede numre på simkortet

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Benjamin Jensen

Dato : 17-04-01 12:16

Der er også den mulighed at bruge begrænsede numre, på den måde kan folk
ikke bare indtaste et nr og ringe op. Dette kræver PIN2 koden.

Fra : Møgelmose

Dato : 17-04-01 13:28

På en gammel alcatel jeg engang sad og "legede" med var der menu lås på alle
menuerne (ejeren var vildt bange for at andre ændrede i den og læste hendes
smser) så der kan man jo også låse for at komme ind i menuen i det
heletaget... Men jeg kunne også bruge det når man lader den ligge fremme og
andre bare tager den og kigger den igennem
Og om ikke andtet er pukken jo til at huske
(en af mine kammerater har lært hendes søsters udenad så når han lige skal
"låne" den til at læse hendes kæreste-bekseder trykker han bare pinnen
forkert 3 gange og trykker derefter puk koden)
Kan man ikke ændre den sådan at man får en anden puk ligesom med at man kan
ændre IMEI ? Jeg har aldrig set det...

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-04-01 13:48

Benjamin Jensen skrev:

>Der er også den mulighed at bruge begrænsede numre, på den måde kan folk
>ikke bare indtaste et nr og ringe op. Dette kræver PIN2 koden.

Så kan man vel begrænse ALLE numre, eller blot lade f.eks. 80808080
være åbent.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Zip

Dato : 18-04-01 07:14

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen <9seodtsq8q82ai6m5fpafb6l4t1tms0u7n@tnews.inet.tele.dk>...

>Så kan man vel begrænse ALLE numre, eller blot lade f.eks. 80808080
>være åbent.
Tak for info'en fra jer alle.
jeg håbede dog at det var muligt at låse tasteturet, netop
så andre ikke kunne læse mine sms'er, eller sende nogle osv.

Jeg prøvede det med at slå begrænsede Nr til, men så brægede modilos
Pin2 kode blokeret, indtast puk2-kode.
Den der puk2-kode skal den ikke følge med mobilen ?
Det ku' være jeg skulle få fat i sonofon.
--
Onsdags-hygge
Kim

Fra : Møgelmose

Dato : 18-04-01 11:11

Sonofon vil af en eller anden grund helst ikke af med pin2 koden det er
nogle mærkelige fordomme de har

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-04-01 11:25

Møgelmose skrev:

>Sonofon vil af en eller anden grund helst ikke af med pin2 koden det er
>nogle mærkelige fordomme de har

Fordomme?
venligst,
Lasse Hedegaard

--
Skal du have fjeret SIM-låsen på din Nokia-telefon?
- Eller installeret vibrator og ekstra spil i Nokia 3210?

Fra : Møgelmose

Dato : 18-04-01 13:24

Lasse Hedegaard skrev...
>Fordomme?

Ja de mener åbenbart at vi låser sim-låsen op hvis vi får den men det kan
man jo ikke med nokia...

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-04-01 13:42

Møgelmose skrev:

>Ja de mener åbenbart at vi låser sim-låsen op hvis vi får den men det kan
>man jo ikke med nokia...

Man kan da vist ikke fjerne SIM-låsen på nogle mobiltelefoner med
PUK2-koden overhovedet? Hmm, jeg ville nu ikke kalde det en fordom,
men jeg forstår hvad du mener. Underligt de ikke vil af med den, kan
ikke lige gennemskue hvad man egentlig skal kunne bruge den til, som
Sonofon ikke er glade for.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Møgelmose

Dato : 18-04-01 16:25

Det er f.eks begrænset beløb (menu 3-7-1 på en 3210) som de åbenbart ikke
vil have at man bruger og så er der vist også noget med begrænsede
numre.....

Det med simlåsen mener jeg at de engang gjorde med de ældste modeller
(Motorola, Sagem osv) (altså svjh.)

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Dorrit Bashir

Dato : 20-04-01 11:09

Vedr. unlock af simlock 3310 (Hvorfor kan jeg ikke maile til dig)
Hej lasse tak for din mail. Men jeg vil nu gerne aflevere min telefon til
dig personligt, jeg er desværre blevet snydt utroligt mange gange !!! Hvis
jeg nu kommer ned til dig , og du låner telefonen og imellemtiden venter jeg
i min bil, til du henter mig, da jeg ved du ikke kan lide man kigger dig
over skulderen !!! Er det ikke en fair deal !!??
Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9seodtsq8q82ai6m5fpafb6l4t1tms0u7n@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-04-01 15:28

> [...]
>i min bil, til du henter mig, da jeg ved du ikke kan lide man kigger dig
>over skulderen !!! Er det ikke en fair deal !!??

Jeg har svaret dig pr. mail.
Jeg har tidl. haft et par ubehagelige episoder med folk der selv er
kommet med deres mobiltelefoner. En har prøvet at snyde mig med at
hans telefon var i stykker, og klantrede mig for skylden... osv...

Jeg tester derfor efter dette telefonen, inden jeg fjerner SIM-låsen -
og hvis telefonen ikke virker efter dette, så betaler jeg selvfølgelig
en ny (hvis den virkede inden).

Jeg tilbyder kun unlocking med posten, ellers må jeg bede dig om at
finde en anden.

Du kan se hvad andre mennesker har at sige om mig på
http://fergusons.dk/simlock/entries.php

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-04-01 17:26

Lasse Hedegaard skrev:

>Jeg har tidl. haft et par ubehagelige episoder med folk der selv er
>kommet med deres mobiltelefoner.

Desuden er det fordi jeg efterhånden ikke så tit er hjemme på
'menneskelige' tidspunkter - og når jeg så har den fritid hjemme, så
vil jeg gerne kunne slappe af. Unlocking er en del af min fritid, og
jeg ønsker ikke at skulle overrendes af folk.

Jeg kan godt forstå hvis folk ikke vil sende deres telefon (jeg ville
selv have det dårligt med det), men det er altså den eneste måde hos
mig pt. Læs evt. hvad andre har at sige om mig, hvis du er i tvivl om
du får din telefon igen: http://fergusons.dk/simlock/entries.php

venligst,
Lasse Hedegaard