Bluetooth dongle til T610 og PC voice chat~
Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 08-11-03 20:39

Hej NG.

Det er lidt af en jungle at finde den rigtige USB Bluetooth dongle! Den skal
virke sammen med min (kommende) T610, og skal samtidig kunne bruges sammen
med et Bluetooth headset til PC Voice chat, fx via Messenger 6.0 og Skype.

Hvilke muligheder har jeg for Outlook synkronisering mellem PC og mobilen?
Er jeg afhængig af den software der følger med donglen (evt. den der følger
med mobilen fra S/E), eller findes der software som virker med en hvilken
som helst dongle?

At kunne bruge et bluetooth headset til pc'en finder jeg rigtig smart, men
jeg synes ikke der er megen information om hvilke dongle's der understøtter
dette... og som samtidig også virker godt med en T610'er.

Håber I kan hjælpe!

Mvh
Anders

Fra : JMo.

Dato : 09-11-03 15:02

"Anders Faber Nielsen" <[fab]@io.dk> wrote in

> [...]
> Den skal virke sammen med min (kommende) T610, og skal samtidig kunne
> bruges sammen med et Bluetooth headset til PC Voice chat, fx via

Tjek at den understøtter Headset profil.

Fra : Martin

Dato : 10-11-03 23:57

> [...]
> med et Bluetooth headset til PC Voice chat, fx via Messenger 6.0 og Skype.

Jeg har netop købt en TDK USB dongle hos http://www.blueunplugged.com/ fordi
jeg ville have en som både nu og i fremtiden understøtter flest mulige
profiler, og selv om den er temmelig dyr og det tog en uge at få den leveret
er jeg ikke blevet skuffet over købet.

Hemmeligheden ved den er softwaren som følger med, fordi uden den står man
med en næsten ubrugelig dongle, og selv om man kan købe softwaren løst hos
tdksys.com sparer man ingen penge ved først at købe en billig dongle og
derefter softwaren.

> [...]
følger
> med mobilen fra S/E), eller findes der software som virker med en hvilken

Ja, men med en S/E følger der en begrænset version af XTNDconnect for PC
med, og ved at kunne købe den fulde version hos leverandøren sikre du dig
sandsynligvis også at kunne bruge dit udstyr til en eller anden fremtidig
version af Windows/Outlook.

> [...]
understøtter
> dette... og som samtidig også virker godt med en T610'er.

Jeg har i forvejen en 1½ år gammel T68i opgraderet til R8A015, og et
Motorola HS800 headset, som jeg bruger sammen med donglen, og til voice chat
virker det lige så godt fra PC'en som fra Mobilen alene, men til spil, musik
og film er kvaliteten af lyden i mit headset simpel hen for dårlig så
anvendelsesmulighederne er ikke så omfattende som jeg regnede med, men i den
nyeste version af Skype kan du vælge mic og højtaler uafhængigt af windows
indstillingerne så du ikke behøver at høre musik igennem headsettet, du skal
dog stadig sikre dig at købe et headset som kan pares med mere end en enhed,
ellers kan det ikke skifte fra PC til mobil uden en masse besvær med fornyet
parring.

På tekniksiden kører mit headset også upåklageligt, det er testet på 10m
igennem en mur af WLAN, DECT og trådløs mus, men det tror jeg er rimelig
generelt for bluetooth produkter, så det er softwaren du skal være opmærksom
på når du investere i nyt legetøj

> Håber I kan hjælpe!

Håber jeg hjalp!

> Mvh