Meatlover!
Fra : Carsten Kring

Dato : 16-04-01 22:52

Sønnike på 12 mdr. elsker kød, f.eks. frikadeller, medisterpølse osv. og
foretrækker at spise det selv med hånden.

Vi har svært ved at lokke ham til at spise kartofler - så skal de i
hvertfald være vædet godt med sovs med masser af smag.

Vi er nervøse for, at han ikke får varieret nok mad - hvordan får vi flere
grøntsager i ham, så han får nok vitaminer?

Findes der en god opskriftssamling på børnemad (til etårs-folk) på nettet,
eller kan nogen anbefale en bog?

mvh/Carsten

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 17-04-01 07:08

"Carsten Kring" <cckring@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9bfpov$osi$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
>
> Vi er nervøse for, at han ikke får varieret nok mad - hvordan får vi flere
> grøntsager i ham, så han får nok vitaminer?

Har I prøvet at rive kartofler o.lign og komme det med i farsen ?
KLIP
Ghita Cecilie

Fra : yes

Dato : 17-04-01 10:17

Det er lidt svært at svare på, men som regel ændre spisemønstret sig jo
gennem tiden med sådanne nogle små størrelser, så om et år vil han måske kun
há grøntsager og ikke kød overhovedet. Det har måske sin årsag, så jeg
personligt tror ikke man skal spekulere for meget over det selvom jeg ved
det er svært ikke at bekymre sig, så længe det ikke går op i kager, slik
eller lign.og så længe barnet trives på alle måder.

Fra : Ole

Dato : 17-04-01 11:54

Hej Carsten

Jeg ved godt at man ikke må men check min kogebog på www.atomb.dk/kogebog.
Den har indtil videre hjulpet os med madplanlægningen til vores 3 børn.

mvh

Ole
www.atomb.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-04-01 13:20

"Ole" <holm.jensen@inet.uni2.dk> skrev:

>Jeg ved godt at man ikke må

Hvem siger dog det?

Der er stor forskel på at sende en reklame uden relation til en
debat og så det du har gjort - nemlig at gøre opmærksom på en
hjemmeside der kan give helt eller delvist svar på et spørgsmål i
gruppen.

I tvivlstilfælde kan man kigge på www.usenet.dk - specielt siden om
gruppevalg: www.usenet.dk/netikette/gruppe.html og fundatsen for
denne gruppe: www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.familie.barn

>men check min kogebog på www.atomb.dk/kogebog. Den har indtil
>videre hjulpet os med madplanlægningen til vores 3 børn.

Hvis du uopfordret havde sendt et indlæg med overskriften "Lækker
mad til børn" og indholdet "Se her: www.atomb.dk/kogebog" havde det
ikke været debat men rendyrket reklame - og dermed ikke o.k.

Til gengæld ville det være rart hvis du citerede korrekt. Svar
under det du citerer (dvs. det du svarer på), og klip overflødig
tekst væk. Det gør det nemmere at følge med i diskussionen og
sparer samtidig plads. Se evt. eksempler og forklaringer på
www.usenet.dk/netikette/quote.html

Jeg sætter FUT (opfølgning til) gruppen dk.admin.netikette, da
denne del af debatten ikke hører hjemme i d.f.barn.

FUT: dk.admin.netikette (svar på dette indlæg havner i
netikettegrupen).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 17-04-01 16:36

Carsten Kring wrote:

> [...]
>
> Vi er nervøse for, at han ikke får varieret nok mad - hvordan får vi flere
> grøntsager i ham, så han får nok vitaminer?

Der findes jo

1) utallige måder at tilberede kartofler på. Karoffelmos er kun den
spæde optakt.

2) utallige andre grøntsager man kan fodre ham med. Som en start ville
jeg prøve med gulerødder, brokkoli og blomkål.

> Findes der en god opskriftssamling på børnemad (til etårs-folk) på nettet,
> eller kan nogen anbefale en bog?

Jeg husker ikke om den ogås dækker for så små børn, men Camilla Plum's
"Ælle Bælle Frikadelle" er en fremragende bog.

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@capgemini.dk | http://www.thehungersite.com