Ausus V7100 MX Pure 32MB
Fra : Ole Ernst

Dato : 16-04-01 21:38

Kan det passe at Ausus V7100 MX Pure 32MB ikke har nogen Super VGA chip, for
når jeg kører nogle gamle spil, siger den "no superVga chip detected"

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 16-04-01 22:14

Jeg formoder der er tale om "gamle" DOS spil.

1.) hvis du har mulighed for i setup at vælge et VESA kompatibelt kort, vil
det muligvis løse dine problemer.

2.) I værste tilfælde er det bare bad luck, fordi i "gamle" dage blev
spillene skrevet direkte til grafikkortets chipset. (Eks. Paradise, Tseng
ET-4000 osv.)
Er det et spil der selv går ud og dedekterer grafikkortet, og har du
ikke mulighed for at vælge et VESA kort, så er der kun standard vga tilbage.

Selvfølig har ASUS V7100 en VGA chip, men det er ovenstående problematik der
gør sig gældende. Super VGA er defineret som 800*600 punkter og 256
farver og det klarer Nvida Geforce2 MX chippen uden problemer.

Mvh.

Niels Grønlund