Anti gø halsbånd med strøm!!!!!
Fra : UG

Dato : 25-11-03 15:03

Angående et tidligere spørgsmål angående en tysk online-shop:
De sælger elektriske apparater såsom anti-gø halsbånd med strøm og
elektriske hegn så hunden har en dims om halsen der giver stød, hvis hunden
bevæger sig ud af området. Hvor er vi henne???
Jeg bliver skidt tilmode ved at det forefindes her i 2003.
Hilsen Ulla
og vapserne, som ikke skal "stødes"
Linket er her :http://www.petspoint.de/index.html
Fydi føj (((
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-11-03 15:08

"UG" <NoSpamfamgerlach@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
hunden
> bevæger sig ud af området. Hvor er vi henne???
> Jeg bliver skidt tilmode ved at det forefindes her i 2003.

Der er stadig hundeførere som er så ringe / uinteresserede at de tror man
kan løse problemer med det.

> og vapserne, som ikke skal "stødes"
> Linket er her :http://www.petspoint.de/index.html
> Fydi føj (((

Ja.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Herman Persson

Dato : 03-12-03 08:59

> [...]
> hunden
>
> Der er stadig hundeførere som er så ringe / uinteresserede at de tror man

Har I (også) nogen gode saglige argumenter?

Hilsen Herman.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-12-03 09:05

"Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Har I (også) nogen gode saglige argumenter?

Dyreplageri ?
Mangel på lederskab ?
For ringe kontakt til ens hund ?
Forkert race ?
Manglende motivation ?
Find selv på flere.............

Fra : Herman Persson

Dato : 04-12-03 08:38

> Dyreplageri ?
> Mangel på lederskab ?
> For ringe kontakt til ens hund ?
> Forkert race ?
> Manglende motivation ?
> Find selv på flere.............

Det var ikke småting

Jeg har et konkret problem. Jeg er ikke verdens bedste leder, hverken
overfor hunde eller mennesker. Har dog lært min ca. 2 år gamle blandingshan
ikke at gå ud af haven, selv om lågen til indkørslen næsten altid stå åben.
Træningen startede på første dag, jeg havde ham som præcis 8 uger gammel.
Mig bekendt har han aldrig selv gået ud af den åbne låge.

Der kan dårlig parkeres på vejen, så biler med ærinde hos os kører ind af
lågen. Det har aldrig været et problem. Hunden hilser venligt på alle og
opfører sig som en hund bør, når der kommer gæster.

Men så en dag kom der en gut med to tæver i sin ældgamle bil. Efter aftale
blev de to tæver lukket ud, og de 3 hunde legede pragtfuldt sammen. Gutten
behøvede kun at give en enkelt kommando, og så blev tæverne inden for den
åbne låge. Ret imponerende.

Gutten og jeg skulle indenfor og kigge på nogle ting, så tæverne blev lukket
ind i bilen igen..

Lidt senere så jeg min hund gå rundt oven på hans bil. Vi skyndte os ud og
skiftedes til at stå og gå forskellige steder samtidig med at vi sagde FY og
NEJ, når hunde sprang op ad bilen.

Det virkede kun mens vi var der, og blev derfor gentaget flere gange.

NU SPRINGER HAN OP AF ALLE BILER ALLE STEDER.

Hvad i alverden skal jeg gøre? Han ved at det er forkert og gør det kun, når
han tror at jeg ikke ser det.

Hjælp!!! Jeg er stærkt fristet til at låne et stødhalsbånd, så han forbinder
smerte med at springe op af biler.

Hvad er der af andre muligheder?

En af dagene går det ud over en spritny bil, og ejeren bliver ærgelig, sur
og ked af det. Hundens forsikring vil vel også på et tidspunkt holde op med
at dække en række skader af den karakter.

Hilsen Herman.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-12-03 18:30

> [...]
>han tror at jeg ikke ser det.
>

>Hjælp!!! Jeg er stærkt fristet til at låne et stødhalsbånd, så han forbinder

,,,,jeg har en ide, hvad med at tage ud autoophugger/skrothandel og
spørg om du må gå tur med hunden derinde, så kan du lære den det et
sted hvor det ikke betyder noget om den ridser bilerne, og du kunne
måske lade den gå løs så den ikke tror at du kan se den imens du
gemmer dig, og når den så hopper op ad en bil stormer du hen og giver
ham en skideballe der vil noget du kunne også gemme dig inde i en
bil og når han så kommer hen og hopper op ad bilen så giver du ham en
skideballe med det samme, en han ikke lige glemmer. Det burde virke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-03 09:52

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> bil og når han så kommer hen og hopper op ad bilen så giver du ham en
> skideballe med det samme, en han ikke lige glemmer. Det burde virke.

God idé
Men husk lige på at passe på glasskår.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-12-03 16:53

>God idé
>Men husk lige på at passe på glasskår.

,ja det er selvfølgelig rigtigt, måske man skulle tage ud og spørge
ophuggeren om man må træne med sin hund på hans plads, hvis man inden
træningen, fejer alle hans glasskår op på hele området det kan en
ophugger jo nok ikke sige nej til

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-12-03 02:16

Hej Hermann

Få fat i fyren med den gamle bil igen, den har sikkert allerede så mange
ridser, så en fra eller til, ikke spiller nogen større rolle. Da han jo er
blevet vild med det, så lad ham gøre det igen. Medens han er på bilen, skal
han så gafles i nakken, og trækkes ned af bilen. ( altså på ingen måder
brutalt, men ret bestemt ) Der skal selvfølgelig skældes ud, og han skal
guddødemig vide, at du er GAL.... Meget GAL.... Du har selvfølgelig stadig
fat i nakken på ham, og han skal skældes ud, så han selv ruller om på
ryggen. Du slutter ikke før du har den totale overgivelse. Men husk, der
skal ikke lægges fingre imellem, har du en stor stemme, så brug den, den må
til gengæld gerne være brutal ...

M.V.H.....Benny..