Hvilken race har jeg fundet?
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-11-03 09:20

Jeg har fundet en efterladt hund som jeg nu er ved at s´ge efter ny
ejer til, men jeg aner ikke hvilken race der er tale om.
I kan se to billeder af hunden her:
http://www.airfe.com/images/DSCF0060.JPG
http://www.airfe.com/images/DSCF0062.JPG

Hunden er våd på billederne så man kan ikke rigtigt se at den har en
enorm pels. Den bærer halen som en husky, altså som en krølle ovenpå
ryggen.
HVa er det for en fætter jeg har fået fat på?

Fra : Holm

Dato : 25-11-03 12:45

"Lars Hoffmann" > skrev

> [...]
> ryggen.
> HVa er det for en fætter jeg har fået fat på?

Hej Lars

Det kunne måske være en Eurasier , kig evt. her :
http://www.dog-inn.com/racer/indeks/eurasier.htm

Eller en blanding med denne race i ?
Lidt svært at sige , men der ligheder.

Du får nok flere bud..)
Hilsen Holm

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-11-03 13:05

> [...]
> ryggen.
> HVa er det for en fætter jeg har fået fat på?

Gætter på du har tjekket den for chip eller øretatovering?

Rinnie

Fra : Pia J

Dato : 25-11-03 13:10

> Gætter på du har tjekket den for chip eller øretatovering?
>
> Rinnie

Jeg er ikke sikker på, man gør i den slags i Spanien...

:Pia

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-11-03 09:25

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> escribió

> Jeg er ikke sikker på, man gør i den slags i Spanien...

Det gør man. Øretatovering bruges dog mest til at stambogsføring, men da
efterladte hunde er et stort problem i Spanien, er chip lovpligtigt i det
meste af landet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Gorm

Dato : 25-11-03 19:07

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message news:<bpvgmg$2m8j$2@jarjarbinks.mobilixnet.dk>...
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

> Gætter på du har tjekket den for chip eller øretatovering?
>
> Rinnie

Hej Rinnie,
Hvad er dog det for et surt opstød?

Og til Lars Hoffman: Mit bud er også en eurasier..eller en blanding af eurasier

Gorm

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-11-03 09:22

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> escribió

> Gætter på du har tjekket den for chip eller øretatovering?

Jeps, den har også været en tur hos dyrlægen for at se om den er sund og
rask (det er den, omend en smule overvægtig). Jeg har også meldt den som
fundet hos politiet og indrykket anoncer i lokalaviser for at se om der er
nogen der er interesseret i at have den.

Fra : AG\(Amager\)

Dato : 25-11-03 17:00

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> ryggen.
> HVa er det for en fætter jeg har fået fat på?

Et forhåbentlig godt bud: Belgisk hyrdehund, eller nærmere betegnet, en
Tervueren..

//Allan..

Fra : UG

Dato : 25-11-03 17:20

> Et forhåbentlig godt bud: Belgisk hyrdehund, eller nærmere betegnet, en
> Tervueren..
>

> //Allan..

Også mit bud.
-og lidt spidshund???

Ulla
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-11-03 09:25

"AG(Amager)" <scorp@fuckspammad.dk> escribió

> Et forhåbentlig godt bud: Belgisk hyrdehund, eller nærmere betegnet, en
> Tervueren..

Den har jeg også tænkt på, men måden den bærer halen på minder ikke om en
hyrdehund, men mere om en Malamut eller Husky.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mette

Dato : 04-12-03 20:11

Lars Hoffmann skrev:
> [...]
> ryggen.
> HVa er det for en fætter jeg har fået fat på?

Det er en "fætterblanding" !! Der er noget islandsk fårehund i den
mvh. Mette