Hesteplus fra Mølleren
Fra : Anet

Dato : 25-11-03 14:42

Jeg var i den lokale foderhandel i dag og spurte til Raket men det er udgået
fik jeg at vide. Så kiggede jeg på Hesteplus fra Mølleren. Er der nogen af
Jer der har erfaring med det og evt. fodret sammen med havre.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 25-11-03 15:04

Anet wrote:
> Jeg var i den lokale foderhandel i dag og spurte til Raket men det er udgået
> fik jeg at vide. Så kiggede jeg på Hesteplus fra Mølleren. Er der nogen af
> Jer der har erfaring med det og evt. fodret sammen med havre.

Det bruger vi, med glimrende resultater. Det er stort set det samme som
Raket.

Vi blander det op ca. 1 til 7 (volumen).

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Anet

Dato : 25-11-03 15:20

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Det bruger vi, med glimrende resultater. Det er stort set det samme som
> Raket.
>
> Vi blander det op ca. 1 til 7 (volumen).

(klip)

Tak for hurtig tilbagemelding. Jeg vil prøve, at gå ud fra den
foderfordeling som du foreslog som udgangspunkt, og så prøve at vurdere på
hestenes huld. De sagde også i forretningen at det var Rakettens afløser. Er
spændt på at prøve det.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Jynis

Dato : 28-11-03 07:39

.. De sagde også i forretningen at det var Rakettens afløser. Er
> spændt på at prøve det.
>

> --
> ~ Hilsen
> Annette ~

Raket forhandles stadig . Det er fra Århusegnens Andel. Det kan være , det
er forhandleren , der er stoppet med raket og i stedet er begyndt at
forhandle Møllerens produkter.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Anet

Dato : 28-11-03 09:49

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er forhandleren , der er stoppet med raket og i stedet er begyndt at

(klip)

Lyder mærkeligt.....det var den besked jeg fik i to forskellige forretninger
i hver sin by.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Anet

Dato : 28-11-03 17:52

> [...]
> Raket.
>
> Vi blander det op ca. 1 til 7 (volumen).

Jeg skal så sørme godt nok love for at der er krudt i det foder fra Mølleren
af. Min egen hest er meget berørt af foder og jeg skal da lige sige, at der
var ekstra krudt i damen i dag. Normalt kan jeg mærke lynhurtigt på hende
når jeg skifter foder eller op eller ned i ration. Men jeg følger hende nøje
i dagene fremover.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Larsen

Dato : 10-12-03 12:04

Hvorfor bruger du Raket? Du kan ligeså godt bruge Travo-E.

Jeg kan dog foreslå noget helt andet, hvis du vil din hest godt. Der er et
produkt som hedder Cavalor, det koster noget mere at fodre med, men din hest
får alt hvad
den har brug for. Jeg bruger det selv, som eks. kan jeg bruge at jeg har
købt en hoppeplag, som ikke var i særlig god stand, inden for en måned,
stråler hendes pels, og hendes sind har fuldstændig ændret sig. Jeg bruger
det til min store DV og min kat. 1 pony, samt til min DV hoppeplag.

Håber du finder noget du kan bruge

Claus
www.bailando.dk

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 10-12-03 13:33

Larsen wrote:
> Hvorfor bruger du Raket? Du kan ligeså godt bruge Travo-E.

Det er vist ikke helt det samme. Og de steder jeg har set det, er prisen
heller ikke helt den samme.

> Jeg kan dog foreslå noget helt andet, hvis du vil din hest godt. Der er et
> produkt som hedder Cavalor, det koster noget mere at fodre med, men din hest
> får alt hvad den har brug for.

Hvad mangler der da i Raket/Plus/Travo-E?

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Larsen

Dato : 10-12-03 13:56

Cavalor er bare et fuldfoder som er nemt at dosere, hesten skal ikke have
ret meget af det, kan selvfølgelig kombineres med havre, hvis hesten bruges
meget. Men vigtigst af alt, den dækker samplige mineraler og vitaminer m.m.
som hesten har brug for, det gør de andre produkter ikke.

Claus

Fra : Tanja Bromley

Dato : 11-12-03 12:28

"Larsen" <bailando@bailando.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
m.m.
> som hesten har brug for, det gør de andre produkter ikke.

Det er ikke rigtigt - ligesom med alt andet foder gælder det også for
tilskudsfoder (høj- som lav-dosis), at man skal finde det produkt, der
matcher det øvrige foder, man anvender.
Travo Sport er meget anvendt og passer da også fint ind i de fleste
fodringer (dækker hestens vitamin/mineral-behov). Det samme gør sig gældende
for Raket.

Cavalor (og mange andre, lignende fodertyper) er bare en dyrere måde at
komme frem til det samme resultat. Vil man opnå reele fordele, skal man ha'
fat i et foder som f.eks. Dodson & Horrel, der indeholder organisk bundne
mineraler. - Det gør Cavalor mig bekendt ikke ....

Det er helt ok at ville fodre med de dyrere foderblandinger - smag og
behag (og økonomi) ... - men derfra og så til at påstå, at de billigere
fodermidler ikke duer, er der i mine øjne langt.

Mvh. Tanja

Fra : Anet

Dato : 11-12-03 20:31

"Tanja Bromley" <tanja@FJERNDETTEbromley.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> behag (og økonomi) ... - men derfra og så til at påstå, at de billigere
> fodermidler ikke duer, er der i mine øjne langt.

Jeg tror lidt at der går mode i at bruge de forskellige mærker inden for
foder. Før hen var Raket f.eks meget brugt som tilskudsfoder ligesom Horse
Mix var meget brugt som fuldfoder.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Marlene

Dato : 10-12-03 14:11

> [...]
> produkt som hedder Cavalor, det koster noget mere at fodre med, men din

Snip

Ak ja, det købte jeg også til min gamle fjordhest i ca. et halvt år
(Pianissimo), fordi jeg syntes, at hun skulle have noget ekstra lækkert,
men hun gad det ikke rigtigt. Så hellere det valsede havre! Det ved man,
hvad er ))))

Mvh. Marlene.

Fra : Anet

Dato : 10-12-03 21:51

"Marlene" <tunnefjerndette@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Pianissimo), fordi jeg syntes, at hun skulle have noget ekstra lækkert,
> men hun gad det ikke rigtigt. Så hellere det valsede havre! Det ved man,

(klip)

Tja, jeg er nok også lidt gammeldags indrettet med hensyn til foder til
hestene forstået på den måde, at jeg også er til havre. Islænderne får nu
havre og så det foder fra Møllerens hesteplus + blå succes + prealpin fra
st. hippolyts + min hoppe (som eneste) får hø (de andre to heste tåler ikke
hø). Jeg fik lidt af en overraskelse og alligevel vidste jeg det godt fra
Rakettens tid. Min lille hoppe fik da godt nok energi så det baskede, men
det er lige som, at i løbet af en uges tid har det stabiliseret sig så hun
igen er vildt skøn at ride på.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Anet

Dato : 30-12-03 23:29

Nu har jeg fodret med et i en månedstid og det ser ud og virker som om det
er godt. Hestene kan godt lide det og de fine ud i pelsen. Desuden så har de
ikke tabt sig som jeg måske kunne have frygtet. At min hest fik en del mere
energi i starten da jeg fodrede med det har nu udlignet sig eller
normaliseret sig. Foderet er betydlig billigere end det jeg brugte før men
til gengæld så er det bare ganske almindeligt pelleret. At det er pelleret
ser jeg ikke som noget problem da hestene får stråfoder ved siden af deres
kraftfoder.

--
~ Hilsen
Annette ~