Så skal vi hente vilde ponyer!!!!
Fra : skingur

Dato : 20-11-03 07:25

Idag skal vi hente vores lille vilde hingsteføl. Det viser sig, at vi
også skal have hans mor med, som heller ikke rigtig er blevet "tam"
endnu... Der kommer godt nok til at stå shetter-træninng på programmet
fra nu af!!!
Vi havde tænkt os at lade dem stå inde et par dage, så de opdager at vi
faktisk er ret søde, ufarlige m.m. Ellers får vi dem ALDRIG fanget på
folden, når de først er kommet ud. Jeg glæder mig rigtig meget til at
horsemanshippe med føllet. Han bliver 6 måneder i starten af december,
så det er sgu også på tide at kommme igang med ham. Min drøm er jo at
ende med en shetlandspony, der både kan køre traktor og sidde med ved
bordet!!!! meen..til at starte med ville jeg være tilfreds med bare at
kunne lægge en grime på og trække ham en tur... Sidst jeg mødte ham tog
det en time at lægge grime på og det der med at gå tur var en by i
Rusland!
Nu skal han først og fremmest hjem!

Og imorgen kommer dyrlægen og kigger på Skenkur.

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Musen

Dato : 23-11-03 23:37

klip---
> Nu skal han først og fremmest hjem!

åårhj hvor bliver det spændende!! Skriv endelig løbende og fortæl hvordan
det går
Masser af held og lykke med projektet

Venlig hilsen Mia

Fra : skingur

Dato : 01-12-03 21:30

"Musen" skrev d. 23-11-03 23:37 dette indlæg :
> åårhj hvor bliver det spændende!! Skriv endelig løbende og fortæl
hvordan
> det går
> Masser af held og lykke med projektet
>
> Venlig hilsen Mia

Jamen, det gik langt bedre end forventet at hente bæstet! han havde
stadig ikke været i hænder, men var vant til at blive liukket på stald
om natten sammen med sin moar...det vil sige, han forbandt mennesker med
noget rart!

han blev læsset sammen med sin mor...som heller ikke er SÅ menneskevant,
men vèd at mennekser er søde! - og det gik uden problemer. Hjemme blev
de lukket ind i deres nye boks - og gik direkte til gulerødderne, lod
sig klappe uden at blive hysteriske og stod ellers bare og så overmåde
tilfredse ud! Og det er gået slag i slag...kan lægge grime på uden
problemer, bare jeg er stille og meeeeget rolig i mine bevægelser. Han
kommer myldrende, når jeg sætter mig og kalder. Han er bare SÅ yndig!!!!

Vi har gået tur og det togh han i stiv arm (.....eller hov!) Blev bange
for den første bil men ikke for den næste osv osv. Så jo, jeg venter mig
meget af ham

Mvhg Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina Svanholm

Dato : 02-12-03 16:53

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de lukket ind i deres nye boks - og gik direkte til gulerødderne, lod
> sig klappe uden at blive hysteriske og stod ellers bare og så overmåde

Det lyder dejligt
Hvad hedder de?

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : skingur

Dato : 04-12-03 07:38

"Nina Svanholm" skrev d. 02-12-03 16:53 dette indlæg :
> Det lyder dejligt
> Hvad hedder de?
>
> Venlig hilsen Nina Svanholm.

Mit nuttede føl hedder Kleine Timo fra godrumgaard, og hans mor hedder
Line DK.
Det er så spændende med en rå hest, selvom den kun er en halv meter høj!
han bliver 6 måneder den ... ups, i dag? Så må jeg hellere pakke en
gulerod ind!!!!

Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina Svanholm

Dato : 04-12-03 12:30

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en

> Mit nuttede føl hedder Kleine Timo fra godrumgaard, og hans mor hedder
> Line DK.

Søde navne

> Det er så spændende med en rå hest, selvom den kun er en halv meter høj!
> han bliver 6 måneder den ... ups, i dag? Så må jeg hellere pakke en
> gulerod ind!!!!

*G* Jeg bagte altid brød da jeg var yngre, så satte jeg det antal gulerødder
i som den pågældene hest fyldte, så ellers ud på folden hvor der hurtigt
stod en hel flok og deltes om "lagkagen"

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 04-12-03 13:11

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fcf1dc1$0$29393$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> *G* Jeg bagte altid brød da jeg var yngre, så satte jeg det antal
gulerødder
> i som den pågældene hest fyldte, så ellers ud på folden hvor der hurtigt
> stod en hel flok og deltes om "lagkagen"

(klip)

Det minder mig om dengang jeg havde min første pony en connemare der hed
Honey. Hvert år til jul da tog jeg et helt rugbrød og udhulede det helt og
fyldte så stykker af gulerødder og æbler ind i, og så var det hendes
julegave. Det gik jeg meget op i dengang og syntes, at det var en herlig
juletradition hvert år.

--
~ Hilsen
Annette ~