Tekstfarve på knapper
Fra : David

Dato : 16-04-01 20:31

Hej. Jeg sidder her og laver et program i en gratis visual compiler til
windows(lcc).
Jeg har lavet en knap på mit hovedvindue(CreateWindow("button")... og jeg
ville høre om i vidste hvordan man ændrer tekstfarven på knappen?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-04-01 20:48

Hej David,
"David" <nma2818@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej. Jeg sidder her og laver et program i en gratis visual compiler til
> windows(lcc).

Frisk initiativ.

> Jeg har lavet en knap på mit hovedvindue(CreateWindow("button")... og jeg
> ville høre om i vidste hvordan man ændrer tekstfarven på knappen?

Jeg går ud fra at det er MS-Windows 32 bit.
Knappens parent-vindue skal håndtere WM_CTLCOLORBTN

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : David

Dato : 17-04-01 17:10

Tak for svaret men jeg vi gerne have lidt mere hjælp.
Mogens Hansen skrev i meddelelsen <9bfiaj$n1q$1@news.cybercity.dk>...
>Jeg går ud fra at det er MS-Windows 32 bit.
>Knappens parent-vindue skal håndtere WM_CTLCOLORBTN

Hvad skal jeg så gøre jeg har prøvet følgende i WndProc funktionen.
case WM_CTLCOLORBTN:
return (LRESULT)(HBRUSH)GetStockObject(WHITE_BRUSH);
men knappen får ikke en hvid farve?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-04-01 20:05

Hej David,
> Hvad skal jeg så gøre jeg har prøvet følgende i WndProc funktionen.
> case WM_CTLCOLORBTN:
> return (LRESULT)(HBRUSH)GetStockObject(WHITE_BRUSH);
> men knappen får ikke en hvid farve?

Af den reference jeg oprindeligt kiggede i (Win32 Developer's Reference)
fremgik det ikke at resultatet ikke bliver brugt for knapper med
BS_PUSHBUTTON, BS_DEFPUSHBUTTON eller BS_PUSHLIKE style.
Det fremgår derimod af MSDN.
Det er formodentlig det, der driller dig.
Du bliver nødt til at lave en owner-draw button.

Venlig hilsen

Mogens Hansen