Mens jeg venter på TDC og Mobilix !!!
Fra : Max

Dato : 16-04-01 19:57

Hej

er der en venlig sjæl der kan fortælle mig om hvorvidt Mobilix ADSL+ virker
efter hensigten ?
Jeg er en af de mange der åbenbart ikke fik sat den rette adresse på min
bestillingsseddel ???
Nåh men de lovede at sætte skub i sagerne - så jeg får vel mit abonnement
sidst på måneden.

Jeg har bestilt ADSL+ 512/128 med Alcatel Home.

mvh
Max

Fra : Henrik

Dato : 16-04-01 20:38

--

"Max" <maxbn@wanad00.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidst på måneden.
>
> Jeg har bestilt ADSL+ 512/128 med Alcatel Home.

Jeg har fået min bestilling afvist 2 gange af idioterne hos tele danmark.
Deres konto nr database er en gang lort, så hver gang jeg sender en
bestillling afviser de den med begrundelsen at konto nr er forkert .. doh.
Men nu har de vist fundet ud af det.

Jeg bestilte første gang den allerførste dag tilbudet blev introduceret (5
feb ca.) og anden gang 14 feb og 3. gang 24 marts ... og jeg venter stadig.
Men lørdag sagde de at der "kun" i hvert fald går 20 dage mere.

Det kan godt være du kommer til at vente lidt længere end du regner med.

Henrik

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 16-04-01 21:53

<cut>
> Det kan godt være du kommer til at vente lidt længere end du regner med.

Det tror jeg at RIGTIGT mange af de folk der har bestilt ADSL er kommet
til.... Læs evt. tidligere indlæg.

/Steen

Fra : Manhatten

Dato : 16-04-01 23:10

"Max" <maxbn@wanad00.dk> wrote in
<AaHC6.93$Xo6.35310786@news.mobilixnet.dk>:

> er der en venlig sjæl der kan fortælle mig om hvorvidt Mobilix ADSL+
> virker efter hensigten ?

Det virker 100 procent som det skal her hos mig. Fik min ADSL tirsdag før
påske :) Og så tog det vitterligt kun 10 minutter at installere. Mangler
dog at få mit faste IP nummer. Har skrevet til Support men endnu ikke fået
svar

> Jeg er en af de mange der åbenbart ikke fik sat den rette adresse på
> min bestillingsseddel ???

Trist :(

> Nåh men de lovede at sætte skub i sagerne - så jeg får vel mit
> abonnement sidst på måneden.

For mit vedkommende gik der 40 dage fra bestilling til at jeg havde det i
huset og det fungerede :)

/Manhatten

Fra : Max

Dato : 17-04-01 06:03

Lyder lækkert - 10 minutter er jo ikke lang tid nu når man har ventet 40
dage :-/
Hvorfor leverede de ikke en fast IP til dig med det samme ?
Det virker som om Mobilix har alt for travlt !!!! De kunne godt tage og
ryste op med lidt kompensation for al den venten og besvær.

Max

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-04-01 07:34

"Max" <maxbn@wanad00.dk> wrote in message
> [...]
> Det virker som om Mobilix har alt for travlt !!!! De kunne godt tage og
> ryste op med lidt kompensation for al den venten og besvær.

Desværre vil Mobilix nok ikke dette, når fejlene desværre ligger hos 3.
leverandør.

--
Bjarke Andersen

Fra : Max

Dato : 17-04-01 08:43

Næh det vil de nok ikke...

Jeg er bare lidt skuffet over at jeg bestiller ADSL+ i en Mobilix
forretning - venter pænt i 30 dage, ringer efter 30 dage for at høre hvornår
jeg får min ADSL+ - får at vide at TDC har afvist min bestilling pga. en
addresse fejl 14 dage tidligere. (sig mig er telefonnummer og min
folkeregister addresse ikke nok???) - næh der manglede hvilken sal jeg bor
på i adressen???? (bor til leje i en villa !!!).
Det er også helt OK at der ikke bliver udbetalt nogen kompensation - bare de
melder tilbage efter de 30 dage - som de så flot skriver - hvis noget er
gået galt.

Jeg har her på siden læst at de har været problemer med deres hardware
leverandør - og at TDC har spændt ben.

Fra Mobilix har jeg intet hørt

MAX

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 17-04-01 08:56

> Fra Mobilix har jeg intet hørt

Nu er Mobilix vist heller ikke kendt for deres fremragende
kundeservice!!

Hvad er egentlig grunden til at du ikke vælger TeleDanmark
som internetudbyder?

Fra : Max

Dato : 17-04-01 09:15

Jah de skriver jo at det tager 3 måneder før de kan levere ))

Egentlig faldt jeg for Mobilix ADSL+ da de klare det hele i én telefonlinje,
kunne levere på 30 dage!
Og da jeg har pt. har børnepasningsorlov, ville jeg meget gerne finde et
billigere og hurtigere alternativ til min tidligere firma ISDN.
Samtidigt har jeg hørt (ved ikke hvor) at det højst sandsynligt bliver de
nye teleudbydere (Mobilix, Sonofon etc.) der først vil kunne tilbyde "Voice
over IP" - altså Flatrate telefoni. - Så kunne man jo lige så godt være
medlem fra starten...

MAX

Fra : Henrik Larsen

Dato : 17-04-01 09:45

"Max" <maxbn@wanad00.dk> skrev i en meddelelse

[klip]
>Jeg har her på siden læst at de har været problemer med
>deres hardware leverandør - og at TDC har spændt ben.

Spændt ben? Kan du uddybe?

Vh Henrik (som selv venter & venter, desværre)

Fra : Max

Dato : 17-04-01 10:49

Spænde ben ... joh pt. er jo jeg TDC kunde !

Mobilix skal for at få mig som kunder, sende min Adresse, mit telefonnummer
og mit TDC kontonummer til TDC!!!!

Mit kontonummer og mit telefonnummer kan der ikke skrives fejl i - men min
adresse - der benytter TDC ikke folkeregister adressen (som alle andre
instanser gør) her benytter de deres egen - og i mit tilfælde var der tale
om at jeg bor på 2. sal i en villa - men min folkereg. er sat til at jeg bor
i stuen (hvilket jeg rent juridisk gør).

Egentlig kan det vel være ligemeget - de har jo fået mit TDC kontonummer -
hvor SVÆRT kan det være

Det kan godt være at TDC velvilligt afgiver sine kunder til Mobilix - men at
adressen ikke er 100% korrekt - det er noget flue knep.

MAX

Fra : Henrik

Dato : 18-04-01 20:45

--

> [...]
> og mit TDC kontonummer til TDC!!!!
>
> Mit kontonummer og mit telefonnummer kan der ikke skrives fejl i - men min

Der tager du skam fejl ... TeleDk kan godt afvise at overflytte en kunde
*selvom* han opgiver korrekt kontonummer. Bare de tror det er forkert, skal
han igennem hele møllen igen .... det har de gjort 2 gange mod mig.

> [...]
> i stuen (hvilket jeg rent juridisk gør).
>
> Egentlig kan det vel være ligemeget - de har jo fået mit TDC kontonummer -

De har tlf.nummer, adresse, fødselsdato, kontonr ... men ve den som kommer
til at lave en fejl i en af delene.

> Det kan godt være at TDC velvilligt afgiver sine kunder til Mobilix - men
at
> adressen ikke er 100% korrekt - det er noget flue knep.

Ja, det er latterligt .. man skulle ikke tro det var en seriøs virksomhed.

Jeg er efterhåndet nået dertil, at jeg bare griner af dem :)

Fra : Manhatten

Dato : 17-04-01 15:18

"Max" <maxbn@wanad00.dk> wrote in
<22QC6.148$SN5.68527248@news.mobilixnet.dk>:

>Hvorfor leverede de ikke en fast IP til dig med det samme ?

Godt spørgsmål, venter stadig på svar og har lige rykket per mail for et
svar.

/Manhatten

Fra : Niels M Madsen

Dato : 17-04-01 10:24

In article <h5KC6.125$tA6.40317026@news.mobilixnet.dk>,
Manhatten@dutter.ikke (Manhatten) wrote:

> [...]
> dog at få mit faste IP nummer. Har skrevet til Support men endnu ikke fået

Et lille spørgsmål: Kan man ringe med forvalg 1049/1035 etc?
Jeg har afholdt mig fra at sende en underskreven kontrakt retur, da jeg
ringer meget til udlandet, og hvis man er tvunget til at bruge mobilix
på udlandssamtalerne skal der lægges 100+ kr ekstra pr. måned.

Med venlig hilsen
Niels Madsen

Fra : Manhatten

Dato : 17-04-01 15:17

Niels M Madsen <nielsm@nospam.dk> wrote in
<nielsm-1D4B5B.11242617042001@news010.worldonline.dk>:

>Et lille spørgsmål: Kan man ringe med forvalg 1049/1035 etc?

PT kan der ikke bruges forvalgsnumre hos Mobilix telefoni. Det er en
løsning som de arbejder på at tilbyde i.fl. deres Faq på
http://www.blivklogere.dk men der står intet om en tidshorisont.

Du kan også se deres udlandstakster der.

/Manhatten

Fra : Johnny Damkjær Rasmu~

Dato : 17-04-01 19:39

> [...]
> dog at få mit faste IP nummer. Har skrevet til Support men endnu ikke fået

Du burde få tildelt den samme IP hver gang du logger på.
Prøv at logge af og på et par gange og se om du ikke får tildelt den samme
IP adresse hver gang :)

/JDR

#include <iostream.h>
void main()
{
cout << "Repræsenterer med denne udtalelse mig selv - ikke Mobilix A/S.\n";
}

Fra : Manhatten

Dato : 17-04-01 19:46

"Johnny Damkjær Rasmussen" <info@jdr.dk> wrote in
<7b%C6.242$Zd1.32150@news.get2net.dk>:

>Du burde få tildelt den samme IP hver gang du logger på.
>Prøv at logge af og på et par gange og se om du ikke får tildelt den
>samme IP adresse hver gang :)

Betyder så oz at jeg burde kunne skrive den IP i opsætningen i stedet for
at hente en fra serveren?

Og kan jeg så roligt få tilknyttet et domæne til det IP nummer?

/Manhatten

Fra : Johnny Damkjær Rasmu~

Dato : 18-04-01 01:39

> Betyder så oz at jeg burde kunne skrive den IP i opsætningen i stedet for
> at hente en fra serveren?

Well...du får dynamisk allokeret den samme IP hver gang, så resultatet bør
være
det samme :)

> Og kan jeg så roligt få tilknyttet et domæne til det IP nummer?

Ja, det burde du kunne. Men du bør selvfølgelig få dette bekræftet
af Mobilix Kundeservice, så du har dit på det rene.

/JDR

#include <iostream.h>
void main()
{

Fra : Manhatten

Dato : 17-04-01 22:16

> [...]

>Du burde få tildelt den samme IP hver gang du logger på.
>Prøv at logge af og på et par gange og se om du ikke får tildelt den

Har nu testet og det virker. Har også rettet indstillingerne til ikke at
hente IP adressen men bruge den samme fast. Virker stadig.

/Manhatten

Fra : Caspar Møller

Dato : 18-04-01 08:15

> Har nu testet og det virker. Har også rettet indstillingerne til ikke at
> hente IP adressen men bruge den samme fast. Virker stadig.

Virker også her.
Hvad med DNS, skal det ikke indtastes?

Mvh,
Caspar

Fra : Thomas

Dato : 17-04-01 17:50

Hej,

Nu hvor der spørges om ADSL-forbindelsen virker efter hensigten vil jeg
lige høre om der er andre der har haft problemer med deres
fastnetforbindelse? Jeg har bestilt ADSL+, og fik med det samme konverteret
til Mobilix Fastnet. Herefter kommer hver femte kald fra min telefon ikke
igennem, dvs forbindelsen etableres, men JEG kan ikke høre hvad de siger i
den anden ende.. de kan fint høre mig! Træls.

Endnu et spørgsmål: Hvor henne står der man ikke kan bruge forvalgskoder?
Jeg bruger worldonline indtil jeg får min ADSL linie fra Mobilix.. men det
vil jeg da holde op med hvis det betyder jeg så både skal betale til
Mobilix og Worldonline for de minutter jeg bruger.. :(

På forhånd tak for svarene!

/Thomas

maxbn@wanad00.dk (Max) wrote in

Fra : Manhatten

Dato : 17-04-01 19:53

target@daimi.au.dk (Thomas) wrote in
<hv_C6.46497$o4.3683146@news010.worldonline.dk>:

> [...]
>min telefon ikke igennem, dvs forbindelsen etableres, men JEG kan ikke
>høre hvad de siger i den anden ende.. de kan fint høre mig! Træls.

Har også et problem med min fastnetlinje men det kan næppe klandres
Mobilix. Mit fastnetnummer var ikke registreret i den centrale database der
fortæller hvor ens tlf. nummer hører til så derfor kan folk PT ikke ringe
til mig efter mit nummer blev slettet i TD database.

Mobilix har dog håndteret dette utroligt professionelt og de fortjener stor
ros. En supporter brugte hvis det meste af en dag på at få løst mine
problemer der.

http://www.blivklogere.dk i deres Faq.

>Jeg bruger worldonline indtil jeg får min ADSL linie fra
>Mobilix.. men det vil jeg da holde op med hvis det betyder jeg så både
>skal betale til Mobilix og Worldonline for de minutter jeg bruger.. :(

Kan jeg så sandelig godt forstå :)

/Manhatten

Fra : Thomas

Dato : 18-04-01 18:40

Manhatten@dutter.ikke (Manhatten) wrote in
[klip]

>På http://www.blivklogere.dk i deres Faq.

Der står (det eneste jeg kunne finde med forvalgskoder):

Kan jeg stadig vælge en anden manuel forvalgskode til mine udlandsopkald
hos en anden operatør? Det er desværre ikke muligt på nuværende tidspunkt,
vi arbejder på at give vore kunder denne mulighed.

Men på www,mobilix.dk står der i deres faq om fastnettelefonen:

Jeg benytter mig somme tider af manuelt forvalg (f.eks. 1001). Kan jeg
fortsat det, hvis jeg tilmelder mig Mobilix Fastnet?

Ja, du kan stadig benytte forvalgskoder, som du selv taster.

- så det må vel besvare mit spørgsmål. (?)

/Thomas

Fra : Manhatten

Dato : 18-04-01 20:13

> [...]
>
>Ja, du kan stadig benytte forvalgskoder, som du selv taster.
>
>- så det må vel besvare mit spørgsmål. (?)

Tror det hænger sammen med at det er to forskellige tekniske løsninger for
adsl og telefoni og for telefoni alene.

Dvs. at hvis du både har tlf og adsl hos mobilix er det ikke muligt men
hvis du kun har telefoni er det muligt.

Jeg forsøgte den dag min linje skulle overdrages at ringe via 1001 efter at
have taste de første par numre sagde den noget med at nummeret ikke
fandtes.

/Manhatten