Kompilere en *.pas uden et projekt
Fra : Esben Piltoft

Dato : 28-11-03 09:42

Hejsa...

Hvis man bare vil kompilere en enkelt *.pas (og man ikke har et
projekt åbent som bruger denne unit), er man så nødt til at gøre det
fra en DOS-prompt (med DCC32 - lidt irriterende hvis der skal rettes
fejl) eller kan dette også gøres inde fra Delphi (kan ikke umiddelbart
finde en måde at gøre det på i Delphi 7).

Dette vil man vel eventuelt også have brug for hvis man laver
komponenter og experts (?)

På forhånd tak
Esben

Fra : Christian Iversen

Dato : 28-11-03 17:26

Esben Piltoft wrote:

> Dette vil man vel eventuelt også have brug for hvis man laver
> komponenter og experts (?)

Du kan bruge packages til formålet. Hvis du laver en package, og inkluderer
de .pas-filer du gerne vil have kompileret, er dit problem løst. Det ville
self. være nemmere at kunne kompilere én fil for sig, men så skal du bruge
DCC/DCC32. God fornøjelse :)

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 19:18

"Christian Iversen" <chrivers@iversen-net.dk> wrote in message

> Du kan bruge packages til formålet. Hvis du laver en package, og
inkluderer
> de .pas-filer du gerne vil have kompileret, er dit problem løst.

Det er stort set det samme arbejde, som at lave en tom dpr fil og så
inkludere pas filen.

Fra : Christian Iversen

Dato : 28-11-03 20:18

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> wrote:

> "Christian Iversen" <chrivers@iversen-net.dk> wrote in message

> inkluderer
>
> Det er stort set det samme arbejde, som at lave en tom dpr fil og så
> inkludere pas filen.

Det kan du have ret i. Man slipper dog for at have N exe-filer liggende
bagefter :)

I hvilken sammenhæng vil du gerne kunne kompilere enkelte filer? Jeg synes
altid jeg har kunnet inkludere dem i et projekt af en art.

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 00:10

> Det kan du have ret i. Man slipper dog for at have N exe-filer liggende
> bagefter :)

Enig. I stedet har man N bpl filer

> I hvilken sammenhæng vil du gerne kunne kompilere enkelte filer? Jeg synes
> altid jeg har kunnet inkludere dem i et projekt af en art.

Det må Esben hellere svare på.

Fra : Esben Piltoft

Dato : 29-11-03 09:19

> I hvilken sammenhæng vil du gerne kunne kompilere enkelte filer? Jeg synes
> altid jeg har kunnet inkludere dem i et projekt af en art.

Jamen, det har jeg skam også (endda ofte i mange projekter).

Men nogle gange har jeg åbnet en *.pas (uden at have åbnet et projekt
der bruger den), og hvis jeg så pludselig føler trang til at ændre
noget (sker nok kun en enkelt gang om ugen) ville det være rart at
kunne kompilere den, så eventuelle fejl fanges.

Lidt af et luksus-problem, som jeg dog havde håbet Delphi også kunne
håndtere når man nu kan gøre det i en DOS-prompt.

-
Esben