Paramstr
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 18-11-03 00:03

Jeg benytter Delphi 6.
Jeg benytter paramstr på den måde, at jeg afslutter et program og starter et
andet med shellexecute.
Jeg benytter 3 paramatre:
Shellexecute(Handle,pchar('open'),pchar('nytprogram.exe'),pchar(param1+'
'+param2+' '+param3),Pchar(''),sw_normal)
I Nytprogram.exe bruger jeg param(1)-param(3) for at læse parametrene.

Det virker meget fint.

men...
På nogle windows98 maskinener er det somom parametrene ikke bliver overført
til det nye program?
Er der nogen der ved hvad der kan værre problemet?

På forhånd tak Peder.

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 18-11-03 00:06

Hov for søren.
Jeg benyter selvfølgelig paramstr(1)-paramstr(3) for at læse parametrene.
Peder

Fra : Peter Vrist

Dato : 23-11-03 11:47

Pas på der ikke er mellemrum i dine parametre, f.eks. i lange filnavne. Prøv
at sætte anførselstegn omkring dem.

f.eks. MitProg.exe c:\test bibliotek\fil.txt

bliver til 2 parametre

MitProg.exe "c:\test bibliotek\fil.txt"

bliver til 1 parameter.

Håber det hjælper