RadioButton1 bruges I en anden Unit
Fra : Monie

Dato : 13-11-03 20:59

Vil du være behjælpelig med nedslående problem?

Unit5;

Procedure TForm5.RadioButton1Click(Sender: TObject);
begin
if RadioButton1.Checked then Massefylde:= 2.7; {Aluminium}
end;

Procedure TForm5.RadioButton2Click(Sender: TObject);
begin
if RadioButton2.Checked then Massefylde:= 0.9; {Bly}
end;

end.

Paramenterne Massefylde skal jeg bruge i Unit3, hvad skal der gøres for at
kunne bruge disse værdierne i Unit3?

Bruger Delphi 6

På forhånden mange tak.

Monie Jacobsen

E-mail: monie@pc.dk

Fra : Stefan Stuhr

Dato : 13-11-03 21:18

Hej Monie

Prøv det her, jeg ved ikke om det hjælper:

Unit5;

Procedure TForm5.RadioButton1Click(Sender: TObject);
begin
if (Sender as TRadioButton).Checked then Massefylde:= 2.7; {Aluminium}
end;

Procedure TForm5.RadioButton2Click(Sender: TObject);
begin
if (Sender as TRadioButton).Checked then Massefylde:= 0.9; {Bly}
end;

end.

Stefan Stuhr

Fra : Peter Vrist

Dato : 14-11-03 00:55

Jeg går ud fra at du har deklareret Massefylde under Public i unit5: (Ellers
kan du ikke få fat i den fra andre units).

Prøv dette i Unit3:

uses
Unit5;

begin
x := Form5.Massefylde;
end;

Hilsen

Peter Vrist

Fra : Monie

Dato : 15-11-03 14:28

"Peter Vrist" <peter@vrist_notthis_.dk> wrote in message news:<3fb419be$0$29418$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Jeg går ud fra at du har deklareret Massefylde under Public i unit5: (Ellers
> kan du ikke få fat i den fra andre units).

> [...]
Til Peter Vrist og Stefan Stuhr

Problemet er løst.
Det virkede, lige så snart deklarering af variablen under Public i Unit5, var gjort.

Mange tak.

Med venlig hilsen

Monie Jacobsen

E-mail: monie@pc.dk