Måling af båndbreddeudnyttelse
Fra : Torben Brøndum

Dato : 25-11-03 10:06

Hej,

På et Win2Ksrv netværk hvor vi har såvel 100Mbit som 10Mbit klienter vil jeg
gerne prøve at finde ud af hvormeget båndbredde de enkelte klienter
anvender. Dette skal ikke være særligt anvanceret.

Baggrunden er et ønske om at gå fra 10Mbit til 54Mbit på nogle af
klienterne - derfor vil jeg se, om 100Mbit klienerne reelt har behov for den
båndbredde.

Hvad fidne af simpel software - evt. noget gratis.

Har ikke dyrket eventuelle funktioner i Win2Ksrv - men er der noget jeg kan
bruge der (har søgt lidt i hjælp - uden held).

Torben Brøndum

Fra : Torben Brøndum

Dato : 26-11-03 22:42

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk>

[snip det hele]

.....nu bliver i altså lige nød til et give mig et tip til noget (simplet)
software,
der kan give mig et indtryk at udnyttesle af en båndbredde - tak

Torben Brøndum

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 27-11-03 22:27

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote in news:3fc51de1$0$17603
$ba624c82@nntp05.dk.telia.net:

> ....nu bliver i altså lige nød til et give mig et tip til noget (simplet)
> software,
> der kan give mig et indtryk at udnyttesle af en båndbredde - tak

Tag et kig på http://www.mrtg.org

Kanont, men ikke helt så simpelt :)

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Torben Brøndum

Dato : 27-11-03 23:53

"Morten Brynjolf" <spamcatcher@brynjolf.net>

> Tag et kig på http://www.mrtg.org
>
> Kanont, men ikke helt så simpelt :)

Jo, tak for linket.........men jeg skulle bar lige have en hurtig måling :)

Ser lidt inviklet ud at sætte sig ind i på kort tid og for en kort periode -
såfremt
dog ikke kunne blive helt vild med at se på grafer.

Håber på et tip mere på et lille win program.

Torben Brøndum

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 28-11-03 09:41

> Ser lidt inviklet ud at sætte sig ind i på kort tid og for en kort
> periode - såfremt
> dog ikke kunne blive helt vild med at se på grafer.
>
> Håber på et tip mere på et lille win program.

Så kunne du måske blot bruge Windows egen performance tool.

Morten Brynjolf

Fra : Torben Brøndum

Dato : 28-11-03 14:40

"Morten Brynjolf" <spamcatcher@brynjolf.net>

> Så kunne du måske blot bruge Windows egen performance tool.

Jo - det er måske (bare) det i første omgang. Har bladret lidt omkring.

Vil gerne måle lidt på trafikken på netkortet på en bestemt klient - hvilken
counter er det ? det skulle også kunne gøres fra en server direkte på
klienten?

.....har en bruger, der klager over forlidt båndbredde på lan-forbindelsen :)

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Mads Bahrt

Dato : 28-11-03 17:23

Torben Brøndum wrote:

> [...]
> klienten?
>
> ....har en bruger, der klager over forlidt båndbredde på lan-forbindelsen :)

Det lyder som om du bare skal bruge noget i stil med
http://www.dumeter.com/ - den kan du køre gratis i en måned på
vedkommendes computer og derefter gå ind og kigge i loggen for hvor
meget han rent faktisk bruger netværket.

MVH
Mads