ftp server!
Fra : Mugge

Dato : 23-11-03 14:38

Er der nogen der kan hjælpe en lidt langsomt opfattende person, jeg har
inst. FTProof så den er online, men hvordan finder den anden person serveren
på nettet. Nogen der kan hjælpe, please?
mvh Mugge

Fra : Gert H

Dato : 23-11-03 15:05

"Mugge" <ninka48@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> inst. FTProof så den er online, men hvordan finder den anden person
serveren
> på nettet. Nogen der kan hjælpe, please?

Du skal oprette en bruger på din server med navn og kode - og tildele ham de
mapper og filer mv som han skal have adgang til på din server.

Han logger ind med fx en ftp-klient eller IE på din ip eller dit domænenavn:
ftp://123.456.123.456 eller ftp://ditdomaene.dk

Det hele bliver noget nemmere med en fast ip eller med eget domænenavn.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-11-03 15:39

Mugge wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe en lidt langsomt opfattende person, jeg har
> inst. FTProof så den er online, men hvordan finder den anden person serveren
> på nettet. Nogen der kan hjælpe, please?

Jeg kan da prøve.

1) Installer en ftpserver. Det ser du ud til at have gjort
allerede.
2) Installer en ftp-klient og check at du kan logge på
ftp-serveren ved at bruge adressen localhost eller 127.0.0.1
3) Check din eksterne ipadresse på <http://www.myip.dk>
4) Prøv at taste din eksterne ipadresse ind i din ftp-klient og se
om der kommer hul igennem. NB: det er ikke alle routere der
tillader dette.
5) Få en kammerat til at taste dit eksterne ipnummer ind i sin
ftp-klient.

Hvis nu punkt 5 ikke virker, så kan det skyldes at du har en
router eller en firewall der ikke tillader trafik udefra på port
21. Hvis du har en firewall, så prøv at lukke den ned mens du og
kammeraten tester. Har du en router må du have fat i manualen for
at finde ud af hvordan du laver portforwarding fra dit eksterne
ipnummer til det interne ipnummer din ftpserver befinder sig på.

Hvis ikke det hjælper, så skriv lidt om hvad du oplever af
hindringer ved de 5 punkter, det gør det lidt nemmere at hjælpe
med fejlfindingen..

--
Hygge..
Thomas