MSN
Fra : martin helsted

Dato : 22-11-03 14:18

hej

er ikke helt sikker på om det her er den rette gruppe...

men har problemer med at køre en stemme samtale over MSN 6.0

kammerat 1. kan godt høre mig men kan ikek høre ham
kammerat 2 kan ikke høre mig og kan heller ikke høre ham, mic og højtaler
burde står som det skal.
Kammerat 3. virkede det perfekt, og 1 time efter virkede det ikke

hvad gør vi galt, eller hvad kan problemet være

mvh martin

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-11-03 16:45

martin helsted wrote:

> hvad gør vi galt, eller hvad kan problemet være

Jeg ved ikke hvad der er galt, men jeg havde en lignende
problematik da jeg ville lege med Skype for nyligt.. Start med at
bruge Windows indbyggede "Lyd optager" (ligger under tilbehør et
sted) og sørg for at I hver især kan både optage og afspille jeres
egne stemmer. Hos mig lå problemet i at mit lydkort stod til at
optage fra en forkert port..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Dennis & Berit

Dato : 23-11-03 14:09

Hvoran er i opkoblet til nettet??? Via Routere eller kabelmodems giv os lidt
spec. Hvis i køre igennem routere skal i åbne nogle porte

MVH

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-11-03 01:31

Dennis & Berit wrote:

> Hvoran er i opkoblet til nettet??? Via Routere eller kabelmodems giv os lidt
> spec. Hvis i køre igennem routere skal i åbne nogle porte

Jeg har en Cisco 677 router og min kammerat har en eller anden
Zyxel router. Det var ikek nødvendigt at åbne porte for at få
Skype til at fungere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 24-11-03 18:07

martin helsted wrote:
> [...]
> Kammerat 3. virkede det perfekt, og 1 time efter virkede det ikke
>
> hvad gør vi galt, eller hvad kan problemet være

Har samme problmer med MSN voice. men har fundet ud af at:
Hvis den ene part er bag Router og den anden har "fri" adgang, så køre det.

Hvis begge parter er bag Router/NAT så virker det ikke

Hvis begge parter har "fri" adgang så køre det self.

Har til dato ikke hørt om nogen der har kunne åbne for sin router, så det
virkede.. (Router til Router)
Der har været meget snak om UPNP.. men har ikke mulighed for at teste det.

Bare lige mine ord om subj.

Mvh Morten

Fra : martin helsted

Dato : 25-11-03 00:33

Hej

Ja jeg køre gennem min trådløs router og ud på en ADSL forbindelse....
modtageren er forskellig har virket med en uden router, men det virker ikke
mere. kan heller ikke få stemmen igennem fra en med sammen system som mig,
router og ADSL forbindelse

mvh martin

Fra : martin helsted

Dato : 25-11-03 11:55

det skal lige siges at skype virker fint nok, men ville gerne have MSN til
at virke også

mvh martin