Printserver reagerer ikke på mac ..
Fra : The Tulip

Dato : 22-11-03 01:25

Hejsa .,

Jeg sidder med en opgave .,

det består i en PrimeShare Printserver ., jeg kan ikke komme i kontakt med
den ..dvs jeg kender ikke den IP adresse ., dens mac adresse 'skulle' jeg
kende da den står bag på men hvis jeg laver en statisk route fra en Ip ->
mac adressen ., så kan jeg stadig ikke pinge Printserveren ..

Jeg går ud fra at Printserveren allerede har fået tildelt en Ip af dens
tidligere ejer .,hvis den har det .. så har jeg læst nogen steder at jeg kan
pinge alle de lokale IPer ., og derefter tjekke i arp listen efter IPen til
printserveren ., virker det ?

og hvordan laver jeg scriptet til at scanne de lokale IPer ., ? .,

~~Frank .,

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-03 12:22

"The Tulip" <dontreply@this.ad> wrote in message news:bpmako$r78$1@sunsite.dk...
> [...]
> pinge alle de lokale IPer ., og derefter tjekke i arp listen efter IPen til

Har printserveren ikke en test knap? min printer 2 sider ud, med blandt andet info om Ip adressen

Fra : The Tulip

Dato : 22-11-03 13:57

> Har printserveren ikke en test knap? min printer 2 sider ud, med blandt
andet info om Ip adressen

Been There ., done That .,

Nej ., der er ingen test-knapper ., eller knapper overhovedet ., uden på
kassen ..

~~Frank .,

Fra : Per Bau \(udskift i~

Dato : 23-11-03 09:29

"The Tulip" <dontreply@this.ad> skrev i en meddelelse
> [...]
Ip ->
> mac adressen ., så kan jeg stadig ikke pinge Printserveren ..

Og du er sikker på at den taler tcpip? Det kunne jo være en gammel ipx
printserver.

Heder den ikke noget ud over PrimShare Printserver?

/Per

Fra : The Tulip

Dato : 23-11-03 11:11

> Og du er sikker på at den taler tcpip? Det kunne jo være en gammel ipx
> printserver.

iflg Specs. skulle den kunne både novell, TcpIP og IPX ..

> Heder den ikke noget ud over PrimShare Printserver?

Ja ., den hedder PH-3UNW ., men alt hvad der hedder SW fra deres side:
prime.tw.com , kan ikke hentes .. og det kan slet ikke installeres på en
Win2K maskine ..

~~Frank .,

Fra : Per Bau \(udskift i~

Dato : 23-11-03 15:28

> [...]
side:
> prime.tw.com , kan ikke hentes .. og det kan slet ikke installeres på

Prøv her http://www.eastnet.cz/tech/nalcom.htm

Der er en NT driver MEN Den klager over at IPX ikke er inst. på min
maskine hvis jeg prøver at inst. den. Så...........

/Per

Fra : The Tulip

Dato : 23-11-03 15:44

> Prøv her http://www.eastnet.cz/tech/nalcom.htm
>
> Der er en NT driver MEN Den klager over at IPX ikke er inst. på min
> maskine hvis jeg prøver at inst. den. Så...........

Jeg takker .,

Men jeg tror desværre ikke at den kan bruges via en win2k ., pga ., den ikke
kan installere de korrekte drivere .. ., men jeg prøver ..

~~Frank .,

Fra : The Tulip

Dato : 23-11-03 15:43

> det består i en PrimeShare Printserver ., jeg kan ikke komme i kontakt med
> den ..dvs jeg kender ikke den IP adresse ., dens mac adresse 'skulle' jeg
> kende da den står bag på

Hmm ., i kan vist godt slå koldt vand i blodet ., jeg har fået kontakt med
serveren ..

Det viste sig at den label der sidder bag på med node ID ., ikke var korrekt
.. selvom det er en Prime har påsat ..

Jeg installerede Netware på en win98 computer ., og kunne så komme i kontakt
med printserveren via konfigurations programmet .. og ændre IP'en samt
udlæse den korrekte Mac adresse ., så nu prøvet jeg at lave Ip nummeret som
en printport på computeren .. og ser om det virker ..

Jeg takker for jeres hjælp ..

~~Frank .,