lovgivning ang. hacking i DK
Fra : Bent skohorn

Dato : 16-04-01 16:29

Er der nogle folk her der er inde i den danske lovgivning vedr.
datakriminalitet? Hæfter man for ting foretaget gennem ens computer hvis man
f.eks er infected med en trojansk hest? Hvis man sidder i retten og spiller
dum og skyder skylden på den BO 'en eller anden ond hacker' har infectet ens
maskine med.. går man så fri? Svar bedes baseret på faktisk viden, ikke på
gæt..

Skohorn

Fra : 1VO

Dato : 16-04-01 16:55

"Bent skohorn" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> [...]
ens
> maskine med.. går man så fri? Svar bedes baseret på faktisk viden, ikke på

Der findes faktisk et mail sted hvortil at der sidder eksperter i al slags
spørgsmål ang.
lovgivningen her i landet. Mail adressen er station2@tv2.dk .
Jep den adresse er den til tv programmet Station2 , men mailsne bliver
rettet videre til
de personer som har forstand på den slags at man spørger om.
De har hjulpet mig alle gange jeg har spurgt om noget. Du skal bare forvente
at der nok
går et par dage inden du for svar. De får jo en pokkers masse mails at de
gerne vil
svare på.

Mvh
1VO

Fra : El Diablo

Dato : 17-04-01 02:03

Hej Bent.

> Er der nogle folk her der er inde i den danske lovgivning vedr.
> datakriminalitet?

Straffelovens § 263 Stk. 2.
Med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget
skaffer sig adgang til en andens oplysninger eller programmer,
der er bestemt til at bruges i et anlæg til elektronisk databehandling.

Dette ER lovgivningen !! Så er der tilstødende andre § der kan tages i brug,
eksempelvis hvis man nuker en webserver (Lukker den ned), kan man straffes
for hærværk. Og lign.

> Hæfter man for ting foretaget gennem ens computer hvis man
> f.eks er infected med en trojansk hest?

Den eneste sag jeg har hørt om, var på en voksen uddannelse, hvor en lærer
opdagede børneporno, på en af "elevernes" maskine, denne elev klarede
frisag, idet computeren havde været frit tilgængelig for alle de andre på
netværket, og han afviste jo selv klart et hvert kendskab til det ulovlige
materiale.

> Hvis man sidder i retten og spiller dum og skyder skylden på den BO 'en
eller anden ond hacker' har infectet ens
> maskine med.. går man så fri?

Dumhed er ikke gyldigt forsvar !! ;)

Viden er: Så frem andre bruger din maskine (Som gennem en trojen), og UDEN
din viden, benytter din maskine og internet forbindelse til ulovligt formål,
er du i lovens forstand uskyldig ! Således er en der er blever ramt af en
worm-virus (Love letter, happy99, U name it) heller ikke ansvarlig i at
sprede virus, i det det foregår uden dennes viden om !

.... Er vi der henne, hvor jeg skal anbefale dig en god advokat ?? ;)

.... Medfølende ... El

Fra : 1VO

Dato : 19-04-01 23:54

"El Diablo" <spammer_fuck_off@privacy.com> skrev i en meddelelse
> [...]
brug,
> eksempelvis hvis man nuker en webserver (Lukker den ned), kan man straffes
Jeg har fået kendskab til en herude som kalder sig Titan som er blevet
knaldet for
at hacke. Han fik en bøde på 10.000 for at hacke sig ind på mail servere.
Det er mange penge når man kun er 14 år.
Og det mest utrolige er at han dælme er online på den samme udbyder
stadigvæk.
Den samme som min: CyberCity.
Jeg troede at man blev smidt af lige med det samme når man blev snuppet i
det , men
tilsyneladende ikke.

1VO

Fra : Bent skohorn

Dato : 21-04-01 00:02

"1VO" <Coronarie@lycos.de> wrote
> [...]
> at hacke. Han fik en bøde på 10.000 for at hacke sig ind på mail servere.
> Det er mange penge når man kun er 14 år.

Det er godt nok vildt. Specielt når man er under den kriminelle lavalder..
men han har nok været så slem så de har gjort en undtagelse!! det er fandme
vildt.. seje venner du har!! leet0 haxx0r!!

> Og det mest utrolige er at han dælme er online på den samme udbyder
> stadigvæk.
> Den samme som min: CyberCity.

Sejt de er selv hackere!!

> Jeg troede at man blev smidt af lige med det samme når man blev snuppet i
> det , men
> tilsyneladende ikke.

De melder dig til politiet ved jeg de er megaonde!!!

> 1VONAR

JegErOsseEnNar

Fra : El Diablo

Dato : 23-04-01 00:49

Hej Bent

> Sejt de er selv hackere!!

Y ?? ... Hvad hacker Cybercity ?? ... Er de i det hele taget smarte nok til
det ?

> De melder dig til politiet ved jeg de er megaonde!!!

Ville det ikke være nemmere om vi alle meldte os selv .. har vi Ip kontakt
på nettet med en anden, er vi i IT-Snotte enhedens øjne hackere alle sammen
alligevel ! ;)

> JegErOsseEnNar

Me2 ... Og jeg har lavet en web som bevis ... Besøg
www.JegErDaDenStørsteNarAfJerAlle.dk !!!

.... Ouch ... Venligst ... El