kabel produktion
Fra : Me & my pc.

Dato : 21-11-03 19:11

Hej gruppe.

Jeg skal hen og forsøge mig med at lave mine egne LAN kabler.

Jeg har fundet ud af at jeg skal bruge 2 x 4 kabler. og at de skal sættes i
RJ45 han connectore.

Og har også gennemskuet at ben 1 bære den hvid/grønne ledning, ben 2 - grøn,
3 hvid/orange, 4 blå, 5 hvid/blå, 6 orange, 7 hvid/brun og 8 brun. Hvis
kablet skal være straight trough.

Jeg har fået fat i en tang til at lukke connectorene med, men skal
ledningerne afisoleres inden de kommer i connectoren ?

Er der en eller anden let måde hvorpå man kan få lednngerne til at lægge ved
siden af hinanden i den rækkefølge som de nu skal ?

Det virker lidt tricky at få dem på plads !

Andre gode råd modtages med kyshånd.

Fra : Vega

Dato : 21-11-03 19:38

"Me & my pc." <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har fået fat i en tang til at lukke connectorene med, men skal
> ledningerne afisoleres inden de kommer i connectoren ?

Nej de skal ikke afisoleres. Benene i stikket får forbindelse når du klemmer
det på.

> Er der en eller anden let måde hvorpå man kan få lednngerne til at lægge
ved
> siden af hinanden i den rækkefølge som de nu skal ?

Du tager et par af gangen og snør det op ned til kappen, og tager så tommel
og pegefinger og glatter ledningen ud så den er helt lige, gør dette med
hvert par. Når de så ligger ved siden af hinanden som de skal, tager du RJ45
stikket og holder kablet op ved siden, sørg for at kappen er inde over det
lille hak i stikket. Klip så lederne så de passer!
Lad dem være lidt for lange, når du stopper dem i, for når du så lige
trækker dem ud igen ligger de pænt ved siden af hinanden og du kan nu klippe
dem lige lange og let putte dem ind.

Håber forklaringen kan bruges.

Mvh. Vega.