Køb af ny router
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 20-11-03 14:36

Hejsa

Så skal D-link 604 routeren altså skiftes ud. Men jeg ønsker ikke at
give alverden for en ny router, og på EDBpriser er udvalget af routere
< 500,- ganske stort. Blot har jeg det problem, at jeg ikke rigtigt
kender ret mange af dem. Er der nogen der vil dele lidt erfaring om
nedenstående routere?

Fælles for alle nedenstående er, at de indeholder en 4 port switch.

NorthQ 9100 Broadband Router 374,-
http://www.northq.dk/products/broadband.html

SN-0401R Internet bredbånd ADSL router 249,-
http://www.satech.dk/privat/nyeprodukter.php?SID=a27943752d9eb28a0f54&ProductID=52

ST Lab ADSL Router w. 4 Port switch 299,-
http://www.st-lab.com/IPR_4P.html

Jensen Router DSL 4/P
http://www.jensenscandinavia.com/norsk/produkter/rutere/broadband_router.htm

PheeNet BIG-01/4B Router
http://www.pheenet.com/pheenet/product_detail.php?product_id=341

I må meget gerne foreslå andre, hvis I skulle have gode erfaringer med
disse. Eneste krav er, at routeren er stabil og driftsikker, har
indbygget 4 ports 100Mb switch, samt at prisen er omkring 500,-
En indbygget printerport ville naturligvis heller ikke være at
foragte.

Og ja - jeg ved godt jeg forlanger meget uden at ville give det store.
Jeg er slet ikke i tvivl om at flere penge ville købe mig en bedre
router.

R.
R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-11-03 14:51

Ronni Heuckendorff Hansen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> < 500,- ganske stort. Blot har jeg det problem, at jeg ikke rigtigt
> kender ret mange af dem. Er der nogen der vil dele lidt erfaring om

Man plejer vist at sige, at i den prisklasse er det ret ligegyldigt,
hvilken man vælger.

Så tag den, der er pænest

Du mangler i øvrigt Netgear og Linksys, der også laver OK routere.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 20-11-03 14:58

www.vextor.dk

Eneste router/firewall i den klasse med SPI (mig bekendt)

/Uffe

14:36:20 >>>

Fra : Dennis Enøe

Dato : 20-11-03 16:12

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.com> wrote in message
> www.vextor.dk
>
> Eneste router/firewall i den klasse med SPI (mig bekendt)

Nu vil han godt nok ikke ha DI604 igen, men den har nu SPI
firewall, jeg har dog ingen anelse om hvad det er

Dennis

---

Fra : Jens

Dato : 20-11-03 18:34

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nu vil han godt nok ikke ha DI604 igen, men den har nu SPI
> firewall, jeg har dog ingen anelse om hvad det er

Det står der på kassen ja, men kan du finde den i routeren ?

Mvh Jens

Fra : Dennis Enøe

Dato : 20-11-03 18:40

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message
> Det står der på kassen ja, men kan du finde den i routeren ?

Ja under tools/misc der kan man slå det til, men har ingen anelse om
hvad det er, jeg har for den sags skyld hardware D1 og firmware 3.01

Dennis

---

Fra : kirstine

Dato : 20-11-03 19:07

Kunne det mon være Stateful-Packet-Inspection ?

mvh
Jompot

Fra : Dennis Enøe

Dato : 20-11-03 22:53

"kirstine" <Kirtsine.Hoje@mail.dk> wrote in message
> Kunne det mon være Stateful-Packet-Inspection ?

Den havde jeg gættet hehe, men hvad det går ud på har jeg ingen
anelse om men kan vel nok finde en side om det et sted på
nettet.

Dennis

---

Fra : Elmo Jensen

Dato : 21-11-03 01:21

Uffe S. Callesen wrote:

> www.vextor.dk
>
> Eneste router/firewall i den klasse med SPI (mig bekendt)

Ikke helt. NorthQ 9100 har også SPI.

http://www.northq.dk/products/broadband.html

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
(Ret venligst selv til @ og . inden kontakt!)
Email....: news8[snabela]ddibbsystem[dot]dk

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 20-11-03 17:00

Nope DI604 har ikke Statefull inspection funktionalitet !

Skal iøvrigt lige beklage den model fra vextor jeg anbefalede har ikke QOS
!

/Uffe