OPsætning af Router og FTP server
Fra : mtl

Dato : 20-11-03 13:20

Hej Alle
Jeg er rendt ind i et problem som jeg ikke rigtigt kan løse selv, jeg vil
have en ftpserver insstalleret så familien kan hente fotos på min pc, Jeg
har installeret programmet cesars ftp og fulgt opsætningen punkt for punkt,
dog har jeg problemmer med min router (D-link DI-804 (ver 2.04), jeg er i
tvivl om hvordan jeg for åbnet for porten og for den sendt til min lokale
IP, jeg har fast IP ved min ISP, hvis der er en der har været det samme
igennem så vil jeg da godt have lidt fif.

På forhånd tak
Michael

Fra : Calle.

Dato : 20-11-03 16:34

mtl wrote:
> [...]
> den sendt til min lokale IP, jeg har fast IP ved min ISP, hvis der er
> en der har været det samme igennem så vil jeg da godt have lidt fif.

basic setup > specifix application support maker FTP
derefter går du ind i advanced features >open ports, og retter de 2
applikations til, så det passer med den lokal IP din server PC har.
Husk, du kan ikke tjekke din FTP med din WAN IP fra dit lokalnet, da skal du
bruge den lokale IP, da D-804 spærrer for loopback

--
Calle

Fra : iLotG

Dato : 21-11-03 01:25

> Husk, du kan ikke tjekke din FTP med din WAN IP fra dit lokalnet, da
> skal du bruge den lokale IP, da D-804 spærrer for loopback

Eller også prøver han at logge på fra http://www2ftp.de. Så kan man prøve
om skidtet virker udefra. (Håber du kan tysk

Fra : mtl

Dato : 21-11-03 09:46

Tusind tak
det var jo derfor at jeg ikke kunne få det til at virke, fik det afprøvet
udefra i aftes