Trådløs LinkSys
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 19-11-03 09:45

Hej

Igår var jeg hos en bekendt for at sætte en LinkSys op (BEFW11S3 ver3.)

LinkSys og den tilhørende SpeedStream er leveret af TeleDanmark.

Jeg satte min bærbare direkte på speedstream, og den virkede fint.
Jeg fik en IP m.m. fra TDC.

Så satte jeg speedstream på LinkSys'en.
Efter nogen roden frem og tilbage fik min LinkSys endelig en IP m.m. fra TDC
til WAN siden.
Efter det tog det kun 3 minutter førend jeg havde tråsløs access til linksys
og derfra ud i verdensrummet.

Så skulle jeg sætte min bekendtes maskine til.
En ældre sag, som kører Windows 98.
Jeg fik installeret USB netkortet (Et actionTec et eller andet).
Jeg fik konfigureret netkortet, og i det øjeblik jeg fik tråsløs kontakt
forsvandt IP adressen på WAN siden og den komme ikke igen.
SpeedStream stod bare og blinkede, hvilket skulle betyde, at jeg skal
kontakte TDC.

På linksys havde jeg kun rettet den til at benytte WEP.

Er der nogen der har oplevet tilsvarende problemer ?

Michael

Fra : kirstine

Dato : 19-11-03 13:10

> Jeg fik konfigureret netkortet, og i det øjeblik jeg fik tråsløs kontakt
> forsvandt IP adressen på WAN siden og den komme ikke igen.

Hvis linjen benytter PPPoE har du så prøvet at reconnecte ?, hvis den
benytter DHCP har du så prøvet at renewe WAN IP'en. Hvis den ikke vil trække
en IP så prøv med en computer direkte på modemet, hvis dette ikke virker
skal du kontakte TDC ellers prøv at resette routeren vha reset knappen.

mvh
Jompot

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 19-11-03 13:17

Iflg papirne fra TCD er det en DHCP udgave.
Jeg har selv tænkt på PPPoE, men det er det så ikke.

Jeg har præøvet at Renewe IP, men det giver intet resultat.

Jeg har prøvet med en PC direkte på.
Det virkede kortvarigt da jeg kom, men til sidst virkede det heller ikke.
Jeg har faktisk bedt dem om, at ringe til TDC.

Michael