Bgp regexp og std. netstørrelser?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 18-11-03 03:12

Når man laver en "bgp regexp"-query på f.eks. "_3292$" på
<http://traceroute.nnit.dk/cgi-bin/bgp.cgi> kan man komme ud for at
nogle af nettene er angivet uden størrelse. Eks.: 131.164.0.0 vs
131.164.0.0/16.

Kan man med sikkerhed antage at når den sidste oktet er '0' så er det et
/24, de to sidste et /16 osv.?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-11-03 23:43

On Tue, 18 Nov 2003 03:11:54 +0100, "Steen Suder, privat"
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Kan man med sikkerhed antage at når den sidste oktet er '0' så
> er det et /24, de to sidste et /16 osv.?

Så vidt jeg husker, er det sådan, at når der ikke er angivet en
maske, er den klassefulde længde underforstået.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/