Asus K7V chassis alarm
Fra : Fl Slabiak

Dato : 16-04-01 16:19

Hej

Jeg har lige installeret mit K7V bundkort i et andet kabinet og det
gik bare fint. Windows bootede op fandt det nye bundkort og
installere nyt hardware og alt det der.

Da det var overstået slukkede jeg for maskinen og satte kabinet pladen
på igen.

Da jeg så tændte for strømmen begynde den at lyde som en politibil på
vej til et væbnet røveri, det var chassis alarmen der var gået i gang.

Der sidder en jumper på chassis alarmstikket i bundkortet og det
skulle i følge manualen betyde at chassis alarmen er disabled.

Hvorfor faen går den så i gang. ?

Jeg får intet boot billede frem på skærmen, monitor dioden står bare
og blinker gult men alarmen hyler.

Der står intet i manualen om hvordan man slår chasis alarmen fra når
den først er gået i gang.

Hvad gør jeg nu. Der må da være en måde hvorpå man slå det fra igen.

Fra : Jannik Mariager

Dato : 16-04-01 17:16

prøv at se om jumperne til CPU står rigtigt og den ikke får for meget strøm,

Jannik

Fl Slabiak <slabiak@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:s93mdt0guoovg10mm96evrn4huprrjd1ht@4ax.com...

Fra : "Niels Munk Nielsen"

Dato : 16-04-01 20:34

Hvis den lyder som en ambulance, altså 2 forskellige toner lige efter
i hinanden i et "endless loop" så er det alarmkoden for defekt CPU,
eller slet ingen CPU i maskinen.

Jeg har selv et K7V med en 700@880 Mhz Den er clocket med et
OC/goldfinger device. Når det sidder i, bevirker det nogle gange at
bundkortet ikke "finder" cpu'en, og derfor kommer med den førnævnte
fejlkode.
Derfor: prv at checke om din CPU sidder ordentlig i soklen, og hvis
du overclocker den med et OC-device, om dette også sidder ordentligt.

Jeg tvivler på at det har noget at gøre med "chassis intruson alert'en"

SlowHand

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 16-04-01 22:59

Lidt off-topic i denne diskussion:

Kan du ikke lige sige to ord hvordan du får K7V + Athlon 700 til at opføre
sig stabilt ved 880. Jeg har den max oppe på 700@850 og det er med 1,85V og
rimeligt ustabil. Min L2 er sat til 2/5 etc.

- ved 700@800 og med 1,7V &1/2 L2 cache er den derimod ok men det ville være
sjovt at komme op på 880. Og ja, jeg ved det godt: MEGET køling

Lars

-------------
""Niels Munk Nielsen"" <niels@munk.as> wrote in message
[...]

Derfor: prøv at checke om din CPU sidder ordentlig i soklen, og hvis du

Fra : "Niels Munk Nielsen"

Dato : 17-04-01 14:16

Hmmm, guess I've just been lucky then :)

Jeg kører den ved 8x110Mhz på FSB'en og ~146Mhz på RAM'ene ved 1.80v
Cache'en kører ½ speed, som original. RAMkredsene og PCI-bussen
får fuld skrue på Volt'ene. - Kan ikke lige huske hvad det er, men
jumperen står på max :)

Min køler er en Golden Orb, som i øvrigt virker udmærket til Slot A.
(ved godt at de nye modeller til Socket A skodder!) Jeg har dog selv
limet et par ekstra 50mm blæsere på køleribberne i siderne, så
den kører med 3 blæsere. Det giver et temp.fald på 4-5 grader.

og så har jeg desuden bare sørget for at have god
luftgennemstrømning i kabinettet, vha. lidt 80mm :)

Jeg går snart over til vandkøling, og mon ikke de 900Mhz så skulle
være opnåelige ? :)

SlowHand