Kan man slukke for det trådløse netkort?
Fra : Martin Larsen

Dato : 17-11-03 22:41

Hej NG

Man taler jo så meget for tiden om alle de stråler der flyver omkring
ørerne på os. Nu hører jeg til dem der mener man skal klappe hesten, men
på den anden side kan man jo godt passe på hvis det alligevel ikke er
til ulejlighed.

Når jeg sidder længe med min bærbare PC på skødet, bliver jeg meget varm
i det venstre lår selv om jeg har en pude under. Jeg kan også mærke en
"snurren". Ok, måske er det ikke strålingen jeg mærker, men jeg har
tænkt på om man kan slukke kortet når jeg ikke skal bruge nettet. Så må
der som en bonus også bruges mindre strøm.

På computeren, en Acer TM803, sidder der to knapper til at slå hhv.
bluetooth og wlan til og fra. Hvis jeg trykker på knappen står der
"Disabled", men har jeg også fysisk slukket for kortet?

Tak på forhånd!

Martin

To reply please remove the "spamfree"
part of the email address

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-11-03 22:54

Martin Larsen <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

>Når jeg sidder længe med min bærbare PC på skødet, bliver jeg meget varm
>i det venstre lår selv om jeg har en pude under. Jeg kan også mærke en
>"snurren". Ok, måske er det ikke strålingen jeg mærker,

Nææhhh, det du mærker er varmen fra CPU, chipset og harddisk....

Det er nok osse harddisken der gir 'snurren'...

>På computeren, en Acer TM803, sidder der to knapper til at slå hhv.
>bluetooth og wlan til og fra. Hvis jeg trykker på knappen står der
>"Disabled", men har jeg også fysisk slukket for kortet?

Jep, det har du...

Strålerne tror jeg ikke du behøver være bange for, men du sparer på
strømmen så maskinen kan køre længere på batteriet

<mlr>

Fra : Chr. L.

Dato : 18-11-03 00:24

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> tænkt på om man kan slukke kortet når jeg ikke skal bruge nettet. Så må
> der som en bonus også bruges mindre strøm.

Det du kan mærke er elektromagnetisk stråling med en meget højere
frekvends..højere end din WIFI, det kaldes også infrarød stråling...eller
for dem som ikke ved...varme fra CPU'en...

Desuden rammes du af masser af stråling..feks de elektromagnetiske svingning
som opstår når elektroner forlader deres bane (og springer tilbage
igen),før de kan forlader deres bane skal elektronerne tilføres energi, som
de frigiver igen. Ved at svinge frem og tilbage bliver en usynlig stråling
frigivet og rammer dig overalt på kroppen.....du har heldigvis et par
sensorer der kan opfange resultatet af den usynlige energi,-eller rettere
opfange den tilbagekastning af den usynlige stråling...dine øjne..lys er
elektromagnetisk stråling alt hvad dine øjne ser er elektromagnetiske
stråler.....

prøv at varm et stykke metal op...dets molekyler er i voldsom bevægelse, og
dets elektroner begynder at blive slået ud af bane og vende tilbage
igen...det er varme....bliver metallet mere varmt så kommer atomerne i endnu
mere bevægelse og strålingen kan ses,-det er rødglødende...

Chr.